Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sove på natten etter en liten duppert på ettermiddagen

Gunn@r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det kan komme av at du da har dekket en del av søvnbehovet ditt, og det blir vanskeligere å sovne på kvelden.

men æ har et ganske stort søvnbehov, så ser ikke helt at 1-2 timer skal ha noe å si egentli...

er det noen som har en "vitenskapelig" forklaring på dette?

Lenke til kommentar
å sove en time eller to på dagen er det verste som er. Våkner altid kvalm og jævlig.

Så det holder eg meg langt unna! :p

hehe gjør du det? æ syns det er herlig å legge seg nedpå litt på ettermiddagen. men litt frustrerende da når man ikke får sove før i 2-3 tia selv om man legger seg i 12 tia på kvelden....

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at 30 min med søvn på ettermidagen tilsvarer to timer med nattesøvn. Har ingen kilder til å backe opp denne drøye påstanden dog..

Hvis ikke er det vel rett og slett som han over meg sa, at man har fått dekket litt av søvnbehovet tidligere på dagen, og at kroppen ikke er fult like avhengig av å sove.

(Det er herlig å legge seg ned et par timer etter skolen, men det føles like vondt å stå opp som det gjør klokken syv på morgenen..) :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at 30 min med søvn på ettermidagen tilsvarer to timer med nattesøvn. Har ingen kilder til å backe opp denne drøye påstanden dog..

Hvis ikke er det vel rett og slett som han over meg sa, at man har fått dekket litt av søvnbehovet tidligere på dagen, og at kroppen ikke er fult like avhengig av å sove.

ja høres jo logisk ut da...

(Det er herlig å legge seg ned et par timer etter skolen, men det føles like vondt å stå opp som det gjør klokken syv på morgenen..) :roll:

hehe sant det, dessverre...

Lenke til kommentar

Kanskje det kan være en løsning å bare sove om natten og ikke dagen. Selv om det er fristende, så sparer man seg tross alt for å bare ligge 2-3 timer våken i senga. Tror også det er sunnere å bare sove om natten, i stedet for om dagen i tillegg.

Endret av =Pan Am=
Lenke til kommentar
å sove en time eller to på dagen er det verste som er. Våkner altid kvalm og jævlig.

Får samme følelsen, men er så SINNSYKT digg akkurat rett før man sovner... Dupper sakte inn i søvn mens man ser på disse fantastiske tv-norge familieprogrammene.

Lenke til kommentar

Får samme følelsen, men er så SINNSYKT digg akkurat rett før man sovner... Dupper sakte inn i søvn mens man ser på disse fantastiske tv-norge familieprogrammene.

hehe som æ skulle sagt det sjøl...

Endret av nilsrune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...