Baranladion Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Noen som har en formening om hvor mye strøm en leilighet på 75kvm med oppvaskmaskin 3 ganger i uka, vaskemaskin+tørketrommel 1 gang om dagen og varmekabler på 12kvm bad bør bruke? Annen oppvarming er ved panelovner. noen som vet eller har noen pekere mot sider som har noe info rundt dette? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Jeg vil gjette på mellom 1000-1500 kWh i mnd. Selv bor jeg i en jevnstor leilighet, like stort bad, omtrent samme forbruk - men har ikke tørketrommel. På 2 mnd. (01. jan til 28. feb) har vi (vi er to) brukt 2200 kWh. Endret 5. mars 2009 av magnusalex Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Bor alene på 70kvm, har oppvaskmaskin, men ikke vaskemaskin/tørketrommel i leiligheten. Ikke varmekabler, men annen ovn på badet. Bruker ca.8500-9000kWh i året. 1000kWh i måneden må du nok regne med (mindre om sommeren og mer om vinteren seff). Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 mellom 2000-3000 kr hvert kvartal regner jeg med(et kvartal er to måneder) og det er med nettleia da. så rundt 3000 kr regner jeg med Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 mellom 2000-3000 kr hvert kvartal regner jeg med(et kvartal er to måneder) Ett kvartal er et kvart år, dvs tre måneder. (Men det kan hende du betaler strømregning for to måneder av gangen.) Til OP: Du sier ikke hvor mange som bor der. Varmtvann utgjør litt - tre beboere som liker å stå lenge i dusjen bruker betraktelig mer strøm enn 1 som er kjapp som fy. Hvor trekkfullt det er betyr mye for oppvarmingen om vinteren. Om PC og annen elektronikk står på mye teller også. (Men det gir riktignok varme, så det betyr lite om vinteren.) Jeg har litt mer enn 75 kvm, rimelig godt isolert (andre leiligheter over, under og på sidene hjelper ) og betaler varmtvann over husleien og ikke strømregningen. Jeg brukte 600 kWh i desember og 500 i februar - det var de strømregningene jeg fant rett ved PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå