Hiawata84 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Min kjære bærbare følgesvenn (Fujitsu siemens AMILO Pi 2540 kjøpt august 2008) falt død om for noen uker siden, den låste seg, før den ble sort... Og etter det, ble den ved forsøk på å starte opp stående å jobbe på "microsoft corporations" i syv lange og ørten breie uten at noe mer skjedde. Etter ett par forsøk kom jeg til recovery delen, og ble bedt om å sette i cd'er... gjorde som jeg ble bedt om, trist og lei for at alt på dataen ble tapt... og cd'ene virket ikke! Ringte Fujuitsu siemens noe oppgitt, og ba om orginale ny cd, og disse kom i posten etter utrolige 3 uker. I går satte jeg meg ned for å få liv i min elskede følgesvenn igjen, alt gikk bra... og alt fungerte som det skulle.. i nøyaktig 2 minutter.. så fikk jeg blåskjerm! Feilmld rakk jeg ikke se, og dataen skrudde seg av. Jeg forsøkte igjen idag, alt gikk som det skulle, til recovery var ferdig og innstillinger i dataen på plass... så kom blåskjerm igjen. Følgende feilmld er på blåskjermen: "A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to ypur computer. If this is the firtst time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears agian, follow this steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. If problems continue, diable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced Startup options, and then select safe mode. Technical information: ***STOP: 0x00008086 (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x000000000) Collecting data for crash dumt... Initzializing disk for crash dump... Dumping physical memory to disk: 100 Physical memory dump complete. Contact your system admin or technical support group for further assistance." Jeg har snakket med fujitsu siemens igjen, og de har ikke PEILING! Han jeg snakket med trodde kanskje dvd spilleren satt litt feil i, og ba meg løsne en skrue for å sette dvd inn på nytt.. men jeg vet liksom ikke helt om jeg tør det da! Og jeg vil jo gjerne få fikset den uten å sende den inn.. Jeg kan LITT om data, men er ingen geni, så jeg tenkte høre her om noen hadde noen forslag??? Hva KAN det være som gjør at data har slått seg så vrang, og hvorfor fungerer den ikke selv etter formattering? Endret 5. mars 2009 av Nibe Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Det første som slår meg umiddelbart, er at problemene skylles en hardware-feil. (Fordi problemene oppsto spontant, og fordi problemene vedvarte selv under/etter recovery.) Jeg misstenker at skjermkortet muligens holder på å ta kvelden, eller at det er minnebrikkene/hovedkortet som sier takk for seg. Dersom det er en hardware-feil må du begynne med feilsøking, noe som ofte er både knotete og etterhvert kan innebære å plukke laptoppen i deler. Derfor ville jeg bare sendt den til reparasjon først som sist. Lenke til kommentar
Hiawata84 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Det første som slår meg umiddelbart, er at problemene skylles en hardware-feil. (Fordi problemene oppsto spontant, og fordi problemene vedvarte selv under/etter recovery.) Jeg misstenker at skjermkortet muligens holder på å ta kvelden, eller at det er minnebrikkene/hovedkortet som sier takk for seg. Dersom det er en hardware-feil må du begynne med feilsøking, noe som ofte er både knotete og etterhvert kan innebære å plukke laptoppen i deler. Derfor ville jeg bare sendt den til reparasjon først som sist. Usj, det var ett sånt svar jeg ikke håpet på å få.. at det bare var no småplukk som måtte justeres el.l Og ingenting av dette går på garantien regner jeg med? Takk for svar!! Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du skal ha garanti enda når du har kjøpt PCen i august 08. Uansett merke.. Høres ut som hardwarefeil på meg og ja. Dessverre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå