Trondr Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Javel, sitter her en søndag og prøver å stille inn diverse på biosen og så er det et par spørsmål som dukker opp. 1)Hvis eg har instillt CPU FSB clock på 133Mhz, hva setter jeg på SDRAM frequency? (har 512 mb pc2100 DDR). 2)Spread spectrum står på +/- o.25%. I manualen står det at dette er pga jitter. Hvordan vet jeg om jeg er plaget med dette??? De skriver at denne kan disables for å få bedre ytelse. Noen erfaringer? Trond Lenke til kommentar
GTS Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hvis du har overklokka maskinen din, ville jeg skrudd av Spread Spectrum.... Husker ikke helt hvorfor, men det er i hvertfall ikke bra å ha det på, hvis du har overklokka :wink: Lenke til kommentar
Trondr Skrevet 20. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2002 Nix, har en xp1900 som går uten overklokking. I manualen så står det at 0,25% jitter kan gi en midlertidig boost på 25MHz (med en 1GHz CPU). så sånn er det, men er alikevel ikke noe klokere. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 skru av saken. å heller skru den på igjen hvis du får problemer. grunnen til at den skal være av når en overklokker, er at de få mhz den booster kan være nok til at systemet kræsjer. fsb på 133, så stilles rammen også automatisk opp til 133. du kan stille den ned, men det har jo ingen hensikt. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 skru av saken. å heller skru den på igjen hvis du får problemer. grunnen til at den skal være av når en overklokker, er at de få mhz den booster kan være nok til at systemet kræsjer. fsb på 133, så stilles rammen også automatisk opp til 133. du kan stille den ned, men det har jo ingen hensikt. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hei, Du kan prøve denne her: http://translate.google.com/translate_c?hl...266_pro2_guide/ Dete er oversettelse fra tysk, men det går an å forstå. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Trondr Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Tok vekk jitter saken noe også linkene anbefalte. Kjørte en test på 3dmark 2001 og datt ned fra 6823 til 5738 ?. Litt merkelig, når dette skulle invirke ytelsen på en positiv måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå