Gå til innhold

Amerikaner dømt for drap og henrettet på bursdagen sin. Riktig eller galt?

Anbefalte innlegg

Men siden de klarte å drepe der, hvordan kan vi være sikre på at de ikke dreper noen hjemme igjen? Like greit å være føre var, slik at ingen ekstra liv går tapt.

De var jo tydeligvis gamle nok til å drepe.

Nå kommer du nesten garantert til å dra opp "men jeg snakker jo om forbrytere, ikke soldater!". Vel, tatt i betraktning at Irakkrigen var/er en "ulovlig" invasjonskrig, hva gjør det soldatene?

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kommer du nesten garantert til å dra opp "men jeg snakker jo om forbrytere, ikke soldater!". Vel, tatt i betraktning at Irakkrigen var/er en "ulovlig" invasjonskrig, hva gjør det soldatene?

Jeg tror du bør holde krig utenfor dette. Menneskeverdet er helt på lavmål i en krig.

Følelser tar overhånd veldig rakst også når en endelig har avsluttet en krig - her i Norge innførte vi jo også midlertidig dødsstraff for landsforræderi.

På samme måte vil en tapende part i en krig også bli lett stemplet som terrorister, og dermed drepes eller mishandles.

Håpet er at vi greier å verdsette mennesker nok i fred, slik at vi fortsetter å gjøre det i krig :)

Lenke til kommentar
Les mine poster i samsvar med Glimti sine. :)

Jeg er døsstraffmotstander.

JeppJepp, samme her. Men å trekke krig inn i debatten blir feil føler jeg, da ting som skjer i krig ikke er lov i fred.

Tar en Norge som eksempel, så hadde vi sivil dødsstraff frem til 1902, mens vi hadde militær dødsstraff helt frem til 1979.

(Siste sivile ble straffet i 1876, siste militære straffet i 1948).

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

En sjekk ting med å henrette forbrytere er att man hindrer att seriemordere dreper uskyldige. Alle hvet jo att de som skaffer seg jobb på avdelingen som har ansvaret for å drepe morderen er alle smarte seriemordere. De har funnet seg den perfekte jobb. De kan drepe så mange de vill uten å bli straffet for det. Eneste negative er att de ikke kan drepe personen som de selv vill, men om de er villige til å tillpasse seg så kan de nyte det å drepe så mange de vill og samtidig være sikkra mot å bli straffet for det. Etter de har drept en fange så fortere de seg hjem slik att de kan få nyte nytelsen av drapet i fred og ro. hadde jo ikke passet seg om de begynte og jokke på liket forran tilskuerene som så på drapet.Hadde det ikke vært for att de fleste tilskuerene er der kunn for hevnlysten sin skyld så kunne det kanskje blitt en kjempe orgi blant serie mordere og likelskere. Heldig vis for likelskerenne så har de andre yrker som er mer vanlige hvoe de kan få sin nytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...