tom waits for alice Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Et par poster diskuterte trådens berettigelse og er slettet. Det er - så lenge tråden ikke strider med retningslinjene - ingen som nekter folk å opprette tråder om emner de føler for å diskutere. Synes man en diskusjon er meningsløs er det full anledning til å la være å delta. Husk at hvis du poster for å si "Hva er poenget med denne tråden?", bumper du den og er paradoksalt nok med på å holde den i live. Man kan diskutere trådstarters premisser dersom man mener de dikterer svaret, men motivet er - selv om det sikkert er interessant nok - sjelden avgjørende for trådens eksistensberettigelse, og oftest med på å trekke oppmerksomheten vekk fra topic og over på person. Mener man en tråd ikke fortjener livets rett, skal den rapporteres, så avgjør vi dens skjebne. Reaksjoner på moderering tas på PM, ikke i tråden. Eventuelt er dere velkommen til å diskutere dette i vår utmerkede tråd: Politikk og moderering: Hva kan man si, og hvordan kan man si det? Geir Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 ...en svikt i systemet og ikke en feil med dødsstraff i seg selv. Innertier igjen for argument mot dødsstraff. Vi kan per i dag ikke designe et juridisk system som ikke tar hensyn til mennesker. Mennesker gjør feil, mennesker har følelser. Det gjelder både anklagere, forsvarere og dommere. Uten at jeg sitter med statisikk for det for hånden, regner jeg med at de fleste som har fått dødsstraff i USA er fra fattige minoritetsgrupper.* Derfor kan vi ikke ha dødstraff, da det er umulig å rette opp feil som har skjedd på grunn av at mennesker er slik de er. Man kan skape et langt bedre system som vil sikkre på en langt bedre måte atuskyldige ikke dømmes! Det er bare snakk om å bruke tid og penger for å få et bedre systemt og det kan abbsolutt gjres. At mennesker kan begå feil har ingen ting med drap å gjøre da det er altfor enkelt og dumsnilt å kalle drap "en feil"! Andre typer feil er mulig å rette opp, jo. Forøvrig, har du hørt mottet til tillhengere av dødsstraff i USA? Det er "Gammel nok til å drepe, gammel nok til å dø": Selv liker jeg å vri litt på det å si "Klar til å drepe, klar til å dø"! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 "He deserves death." "Deserves it! I daresay he does. Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends." Smak litt på det. Kanskje om du modnes litt en dag. Dødsstraff er i prinsippet feil. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 "He deserves death." "Deserves it! I daresay he does. Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends." Smak litt på det. Kanskje om du modnes litt en dag. Dødsstraff er i prinsippet feil. Gøy å sitere Gandalf? Ja, han fortjenete å dø når han selv hadde tatt et liv! Han begikk drap og har dermed vist at han ikke respekterer andres rett til å leve så hvorfor skal han få respektert sin rett til å leve? Hvorfor har han i det hele tatt rett til å leve? Hurra for deg som fyller ditt år, gift i deg vil vi injisere Ha, ha og ha :!: Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Fordi vi respekterer andres rett til å leve. Fordi han er et menneske. Endret 8. mars 2009 av Lycantrophe Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Ingen grunn til å respektere hans rett til å leve lenger når han ikke respekterer andres rett til å leve. Desuten blie han avlivet på en svært human måte med giftsprøyte mens han selv hadde skutt en annen. Om han er et mennekse eller ikke er ingen vits å diskutere. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jo, det er akkurat det det er. Ettersom du ikke respekterer hans rett til å leve har du etter dine prinsipper kvalifisert deg selv til dødsstraff. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ingen grunn til å respektere hans rett til å leve lenger når han ikke respekterer andres rett til å leve. Desuten blie han avlivet på en svært human måte med giftsprøyte mens han selv hadde skutt en annen. Om han er et mennekse eller ikke er ingen vits å diskutere. En evigvarende diskusjon dette her med dødstraff skjønner jeg, og det er vel lite som kan endre din mening på saken. Skal vi ikke respektere livet til andre personer? Om vi ikke skal respektere at andre personer har livets rett, vil det bli en høyst blodtørstig verden hvor utallige personlige og upersonlige konflikter vil herje og rettferdiggjøres fordi badguysen har ikke rett til å leve. Du sier at vi ikke skal respektere morderens liv siden han ikke respekterte offerets, hva blir vi som de dømmende da? Vi respekterer jo ikke morderens liv? Ergo, et samfunn hvor ingen respekterer hverandres rett til å leve. Hurra for det. Skal vi ikke respektere at selv mordere har livets rett? Det finnes et ekstremt antall mordere i verden, om vi skal drepe alle disse siden de er beyond livets rett som du mener, hva godt gjør dette? INGENTING annet en at man får tilfredstilt hevnfølelsen. Det vil ikke bli færre mordere av drepe de som myrder. Det vil ikke bli en fredeligere verden. Land med dødstraff, som USA i dette tilfellet er et godt eksempel på det. Om giftsprøyte er en chill måte og dø på tviler jeg på. Man går antagelig å tenker på seansen i ukesvis på forhånd og bærer enorm psykisk smerte som er mye mer destruktiv enn fysisk smerte. Så blir man spent fast på en plate med flere remmer og en nål, ofte to da en er back-up, blir innsatt i armene. Man får først noe bedøvende, deretter noe paralyserende og tilslutt noe som stopper hjertet. Det er forresten en del kontroversjer om den dømte kjenner smerte, da bevegelsessenteret i hjernen er satt ut av spill, men smertesenteret kan være operativt. Slik dør man, ydmyket og plassert foran et publikum av pårørende og lovens representanter. Egentlig ganske brutalt. I mine øyne like brutalt som det å skyte noen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Om giftsprøyte er en chill måte og dø på tviler jeg på. Man går antagelig å tenker på seansen i ukesvis på forhånd og bærer enorm psykisk smerte som er mye mer destruktiv enn fysisk smerte. Ukesvis. Prøv heller i mange år. Jeg ville mye heller ha blitt drept av en tilfeldig person en eller annen gang enn å få dødstraff. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jo, det er akkurat det det er. Ettersom du ikke respekterer hans rett til å leve har du etter dine prinsipper kvalifisert deg selv til dødsstraff. Jeg applauderer. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Jo, det er akkurat det det er. Ettersom du ikke respekterer hans rett til å leve har du etter dine prinsipper kvalifisert deg selv til dødsstraff. Jadda... Man kvalifiserer seg til dødsstraff ved å drepe, ikke ved å være for henrettelse av mordere! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Endelig! Amerika er et dritt land, hadde jeg hatt makten til det, så hadde det vært borte for lengst. De har fucka opp landet sitt, de får betale. Se Idiocrazy eller hva den filmen heter, det er sånn USA er. Min mening Og jeg er litt sint så ikke flame. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 "Klar til å drepe, klar til å dø"! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Du argumenterer med det at han "ikke respekterer andres rett til å leve". Du respekterer ikke hans. Du er klar til å drepe. Det er kvalifikasjonene til dødsstraff du utrettelig presenterer. Ergo er du klar til å legges ned på bordet og sprøytes gift i. Eventuelt bare stilles opp mot veggen. Catch my drift? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg er helt imot dødsstraff, uansett. En mulighet til å gi dødsstraff kan misbrukes av myndigheter til å fjerne uønskede mennesker. Bevisene kan manipuleres, vitner trenger ikke si sannheten. Mulighetene for at det er en uskyldig som henrettes bare for å roe befolkningen etter et bestialsk drap er for stor. Jeg stoler ikke på noen myndigheter i noe land. Heller ikke i her i Norge. Myndighetene forteller oss bare det de vil vi skal vite. Om vi hadde hatt dødsstraff i Norge ville vi aldri fått vite om de uskyldige som ble dømt og sonet flerfoldige år for drap de ikke gjorde. Vi hadde dermed ikke hatt en historie med alvorlige justismord, slik som vi har. Endret 8. mars 2009 av pybalto Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Selv er jeg imot dødsstraff. Skal ikke gå nærmere inn på det, det tilhører en annen diskusjon. Ville anyways bare si at noen tar jo ordene "gjør mot andre som du vil de skal gjøre mot deg" alt for særiøst. Ganske kort forklart er det vel ett fett om du blir henrettet på bursdagen din eller ikke hvis du alikevel skal henrettes! Om du skulle henrettes en annen dag enn bursdagen din, hadde du alikevel tenkt på henrettelsen under bursdagen og hadde neppe klart å tenke på noe annet. Kommer an på person selvfølgelig, men uansett.... Leste en lignende sak her for noen dager siden, dere har sikkert lest det selv. Men til dem som ikke har lest den, handler det om en dame som ble kastet syre på av en mann som ville gifte seg med henne. Mannen hadde gjentatte ganger spurt henne om å gifte seg med han og da hun fortalte mannen at hun var gift med en annen, kastet han syre på henne. Dette gjorde blant annet at hun mistet det eine øyet sitt og ble blind på det andre. Ansiktet hennes ble "ødelagt". Nå skal han bli utsatt for det samme og skal oppleve selv den smerten han påførte damen. Les mer om saken HER. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jeg er for dødstraff på sitt vis, men dødstraff skal være dødstraff og ikke noe annet. En økonomiker som ødelegger utallige folks liv med vilje kan på sitt vis fortjene det, men da skal denne tullingen virkeling ha gått in for å ødelegge. En person som massakrer en masse folk stilles også der. Et offer som drepte 10 folk i en slags blanding av hevn og selforsvar er sin egen diskusjon. Dødstraff skal skje raskt, den skal være ganske skuddsikker, det skal være veldig vanskelig å ta justismord ved den. Blir du dømt for dødstraff skal du fortjene det. Endret 9. mars 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jo, det er akkurat det det er. Ettersom du ikke respekterer hans rett til å leve har du etter dine prinsipper kvalifisert deg selv til dødsstraff. Jadda... Man kvalifiserer seg til dødsstraff ved å drepe, ikke ved å være for henrettelse av mordere! For utfylle mine tidligere poster: Ettersom du ikke respekterer deres rett til å leve er du som sagt kvalifisert til dødsstraff. Vi er bare preventive, slik at du ikke rekker å ta livet. Ser du hvor det fører hen? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jo, det er akkurat det det er. Ettersom du ikke respekterer hans rett til å leve har du etter dine prinsipper kvalifisert deg selv til dødsstraff. Jadda... Man kvalifiserer seg til dødsstraff ved å drepe, ikke ved å være for henrettelse av mordere! Så da er det bare å henrette alle soldatene som kommer hjemm fra afganistan og irak som har drept noen afganere eller irakere da eller? De har jo ikke noe respekt for livet til disse og har drept dem. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Du snakker om soldater som har vært i en krigssone. Det er forskjell på krig og fred! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå