stigzy Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Jeg har Ventelo bredbånd adsl2+(20mbit) eller hva det heter. I tillegg så har jeg D-link dir-615 router. Har vell hatt den noen måneder nå. Problemet er at hastigheten på nettet gjennomm routeren er super tregt, det vil si gjennom WAN og WLAN. Men når jeg kobler ut routeren, og kobler direkte til modemet så blir internetten super raskt. Det som og er, det er at når det kun er koblet 1 data på routeren gjennom WLAN eller WAN så blir internetten superrask, men med en gang 1 data eller flere kobler til så blir det tregt igjen. Så det jeg lurer på er om det kan være noe med instillingene på routeren, eventuelt hvilke insillinger hvis noen vet, eller om det er routeren som er kaputt etter noen måneder? Håper på svar:-) Endret 5. mars 2009 av stigzy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Resett routeren ved å stikke en pennespiss inn bak til lampene foran slukkes eller blinker. Det tar ca 10 sek. Modemet skal kobles i WAN-porten. Pass på at du krypterer trådløsnettet ditt. Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Resett routeren ved å stikke en pennespiss inn bak til lampene foran slukkes eller blinker. Det tar ca 10 sek. Modemet skal kobles i WAN-porten. Pass på at du krypterer trådløsnettet ditt. Gjorde som du sa. Men får ikke internett gjennom routeren når den er koblet til WAN. Noen flere forslag? Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Nå har jeg koblet kabelen i hullet der det står "internett" og nå virker internetten:) Sender feedback i morgen om det har funket. Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Internetten er nå super, og virker hetl perfekt:-) Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå