gardkarlsen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 men i dette tilfellet så kunne jeg kanskje ha spart meg :-) Vi spiste på Gramadoelas Restaurant i Johannesburg og fant ut at vi måtte prøve "Mopani worms". Vel, nå har jeg smakt det også og det var ikke så forferdelig godt. Det smakte vel egentlig ikke så veldig mye (det var nok sausen som laget mest smak) men de hadde en rar konsistens og bare tanken på å spise denne type mat (som nordmenn generelt ikke er vant til) var nok til å få meg til å streve med å få det i meg. Men jeg fikk iallefall testet det ut :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Om du ikke fikk nok der kan du jo kjøpe dem her: Yum yum, tørka og salta. FAVOURED SNACK OF SOUTH AFRICAN NATIVESSALTED & READY TO EAT INTERESTING ADDITION TO DINNER PARTIES! Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Haha, snakk om å finne en flue i suppa! Nei det så rett og slett ikke godt ut, hvor mye fikk du ned? Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Så jo direkte jævlig ut =) :!: Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 ÆSJ ! Jeg trodde det bare var noe maten het, men ut i fra bilde nummer to ser det jo ut som et jævla insekt !! :| Fytti. Det der hadde jeg aldri i verden spist. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Najs! Jeg bodde noen år i Namibia, og har spist Mopane før! Det er ganske spess! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Kudos for å prøve da. Hadde ikke hatt nubsjans på å få i meg en bit. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Nei det så rett og slett ikke godt ut, hvor mye fikk du ned? Husker ikke helt hvor mange vi spiste men vi ga det et skikkelig forsøk og spiste noen iallefall :-) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 fy fitt* , det der så ikke bra ut.. skulle likt å servert det til gjestene mine.. hohoho.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hva med å kjøre alt i en hurtigblander? "Mopani worm shake"? :!: Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 et par makker som garnityr , ja tror det hadde vært populært.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Noe av det jeg gleder meg mest til ved å reise til andre land, er jo nettopp det å prøve ny mat. =) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Insekter er fysj, men hvis de har skall og lever under vann, da er det nam, nam ... Hvis vi ikke hadde vært vant til reker, kreps og hummer, så hadde sikkert det vært æsj også ... Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 akkurat grunnen til at bestemor ikke spiser reker. Ho er ikke fra Norge og for henne er det nettopp akkurat som insekter. Nei, smaker det godt så hvorfor ikke? Elsker selv å prøve noe nytt, alltid moro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå