Kontorstol Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg ser mye film, og spiller mye, men jeg har en middels god DVD maskin med kompositt, og kvaliteten er deretter. Lyden er også så som så, men jeg har ikke allverden med krav til den. Jeg vil ha: 5.1 system med stående høytalere. Oppskalering til 1080p (og selvfølgelig HDMI). Jeg vil maks bruke 4000kr på dette, og for de som vil overtale meg til å kjøpe reciver, høytalere og blablabla til 10-15000kr kan bare glemme det Jeg har sett på dette, og det ser ut til å nå opp til de kriterier som jeg er ute etter, men finnes det noe bedre til den prisen så må dere gjerne si ifra! Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg ser mye film, og spiller mye, men jeg har en middels god DVD maskin med kompositt, og kvaliteten er deretter. Lyden er også så som så, men jeg har ikke allverden med krav til den. Jeg vil ha: 5.1 system med stående høytalere. Oppskalering til 1080p (og selvfølgelig HDMI). Jeg vil maks bruke 4000kr på dette, og for de som vil overtale meg til å kjøpe reciver, høytalere og blablabla til 10-15000kr kan bare glemme det Jeg har sett på dette, og det ser ut til å nå opp til de kriterier som jeg er ute etter, men finnes det noe bedre til den prisen så må dere gjerne si ifra! Er du sikker på at DVD spilleren din kun har kompositt (en gul RCA coax) ? Har aldri vært borti det. Du kan bare glemme å kjøre et komposittsignal inn på en skalerer og tro at du får flott 1080p ut. En skalerer må ha et høykvalitets lavoppløst signal på RGBscart, komponent eller HDMI for å kunne gjøre en jobb. Den gamle regelen om dritt inn, dritt ut gjelder fremdeles Nå vet jeg ikke hva slags TV du har, men du bør vurdere hvor bra den oppskalerer i forhold til andre oppskaleringsalternativer. Jeg har ikke tro på at Samsung alternativet ditt er bra på hverken oppskalering eller lyd. Det er også utallige tråder her på forumet, fra folk som sliter med defekte anlegg av denne og lignenende typer. Du får nok mye mer kinolyd for pengene med det mye omtalte Z-5500, og så kan du evt la TVen gjøre oppskaleringen. Hvis DVDen din faktisk har kun kompositt ut bør du investere i en DVD spiller til rundt 1500,- som vil gi deg grei oppskalering til 1080p på HDMI. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Det surrondannlegget som jeg linket til har innebygd DVD-spiller, så jeg har selvfølgelig ikke tenkt å bruke min gamle DVD spiller. Jeg har en 32" Samsung lcd flatskjerm. Edit: Kanskje det ikke er kompositt, men det er en gul ledning (Samme som er på en "plittet" scart). Endret 5. mars 2009 av Kontorstol Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Eller hva med dette? Noe svakere, men også billigere. Har som sagt ikke noen høye krav til lyd. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Eller hva med dette? Noe svakere, men også billigere. Har som sagt ikke noen høye krav til lyd. Det kompaktanlegget er også en gjenganger som jeg fraråder. Mye feil og trøbbel og helt middels lyd. Dette derimot er sammensatt kvalitetskomponenter fra HK og JBL: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=115923 Anbefales om du er på budsjett, men allikevel vil ha kvalitet. Her er det også gode oppgraderingsmuligheter, som du ikke får med de alternativene du har listet opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå