aldrimerforum Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei.. lurer på å kjøpe meg iphone. Men leter etter brukt. Og da har jeg et spørsmål. Mener å ha lest at 3g nettet i USA kjører på en annen frekvens enn i europa. Er det slik? Og hvis det er slik, vil ikke da Iphone 3g som er importert fra USA ha problemer med å fungere i Norge? mvh. Torgeir Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Alle iPhones (gammel eller ny versjon) som selges i USA og resten av verden vil fungere fullt ut i Norge når det gjelder 3G. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 sånn rent bortsett fra at gammel iPhone ikke støtter 3G da selvsagt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 sånn rent bortsett fra at gammel iPhone ikke støtter 3G da selvsagt. Hehe, gikk litt fort der ja. Mente å skrive at den støtter alle frekvensbåndene vi har i Norge (GSM/3G). Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 alt fra apple produserest vel i kina så uansett. så de må jo støtte alt! når de skal selgest i USA asia europa og resten av verden! Lenke til kommentar
Newton Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) alt fra apple produserest vel i kina så uansett. så de må jo støtte alt! når de skal selgest i USA asia europa og resten av verden! Hmm...kan du nevne en stor mobiltelefonleverandør som _ikke_ produserer i Kina? Det er nok av eksempel på telefoner fra Nokia, SE, HTC og flere, som lages i Kina og andre lavkostland, som selges i hele verden, men som likevel ikke har quad-band GSM og tri-band HSDPA slik iPhone 3G har. Det handler vel rett og slett om å tenke på kundenes behov, og lage en telefon som faktisk er _mobil_ og fungerer nær sagt uansett hvor de reiser i verden, fremfor å spare noen få kroner på radiodelen i telefonen... Endret 6. mars 2009 av Newton Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 men apple produserer vel iphonen så global (dårlig uttrykt) som mulig for å få støtte i flest mulig land (ved roaming) når far min var i iran tror jeg han sa at iphonen fungerte der. og nesten alle andre telefoner gjør ikke det der nede. bare gamle (f.eks nokia 6310i) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå