Gå til innhold

bilde galleri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lastet det gallery greia i dag, men får den ikke til å virke.

Jeg har:

chmod 777 .htaccess

chmod 777 config.php

chmod 755 setup

Men siden funker enda ikke, alt jeg får når jeg skal begynne installeringa er: Internal Server Error.

Hva har jeg gjordt feil?!

kall meg gjerne n00b, men hva står RTFM for?!? :oops:

Lenke til kommentar

Leste noen her som anbefaler Photoshop's galleri generator. Den er helt "grei" men ikke noe mer. Har du prøvd Gallery? Vet du hvor utrolig bra det er!? Du opplaster bare bildet og så resizer den bildet automatisk og lager thumbnails! Gallery er helt konge, og det er sjeldent jeg mener noe er helt konge... :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest den jævla manualen men det var fortsatt gresk for meg så kan du (værsåsnollværsåsnill)fortelle meg hvordan jeg får den til å virke.du virker som en som har satt seg inn i dette og jeg ber på mine knær om din ekspertise :cry::cry:

Lenke til kommentar
Har du prøvd Gallery? Vet du hvor utrolig bra det er!? Du opplaster bare bildet og så resizer den bildet automatisk og lager thumbnails! Gallery er helt konge, og det er sjeldent jeg mener noe er helt konge... :p

Hvor finner jeg/vi dette Gallery da?

Du mener vell ikke Gallery Project vell?

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest den fordømte manualen men det var fortsatt gresk for meg så kan du (værsåsnollværsåsnill)fortelle meg hvordan jeg får den til å virke.du virker som en som har satt seg inn i dette og jeg ber på mine knær om din ekspertise  :cry:   :cry:

Jeg hentyder til deg Piranha

Lenke til kommentar

Det var jo akkurat det jeg ikke fikk til....

Jeg lastet det gallery greia i dag, men får den ikke til å virke.

Jeg har:  

chmod 777 .htaccess

chmod 777 config.php

chmod 755 setup

Men siden funker enda ikke, alt jeg får når jeg skal begynne installeringa er: Internal Server Error.

Hva har jeg gjordt feil?!

Du nevnte NetPBM, hva er det?

Og hvordan installerer jeg det?

Lenke til kommentar
Du nevnte NetPBM, hva er det?

Og hvordan installerer jeg det?

Huff og huff...jeg får vel si RTFM igjen...det er fil som bare omhandler instalasjonen tror jeg -les den. Tingen er at ikke alle tillater å ha gallery på serveren da den bruker _litt_ (:p) for mye ressurser når den skal resize bilder og slikt. Tross alt, alt skjer hos serveren og ikke hos klienten.

Jeg hadde også store problemer med Gallery, men tingen var at jeg bomma (maaange ganger) med local path'ene. Du må lissom tenke fra serveren sitt ståsted.

Lenke til kommentar

bruker gallery jeg og (mest for å teste det egentlig) og er veldig fornøyd hittil men som mange tydeligvis har merket er det litt vanskelig å legge inn, men det jeg etter mange prøvelser fant ut at fungerte var å gjøre nøyaktig det som står i manualen som følger med, og egentlig ikke tenkt for mye selv da blir det lett litt tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...