pgguy Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Kan dere hjelpe meg å finne en passende laptop for systemutvikling i jobb-sammenheng? Krav: 15.4" skjerm matt, minimum 1680x1050 Må støtte en ekstra skjerm (DVI) Intel dualcore med 6MB L2 Minimum 4GB minne Helst SSD-disk fra Intel, kan evt kjøpe dette ekstra, og bytte selv, dersom garanti ikke ryker. Bør holde 3 timer batteri, lett bruk. (Gjerne mulighet for batteri som passer i CD-bay) Skjermkort: Skal ikke spille, men helst ikke integrert skjermkort fra Intel. Jeg observerer at multicom selger eget "brand" som ser ut til å passe kriteriene bra, men jeg foretrekker laptop fra mer anerkjent leverandør, eksempelvis HP eller Lenovo. Forslag? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Har selv akkurat kjøpt Lenovo Thinkpad T400. Er veldig fornøyd med den. T500 skal ikke være noe dårligere, så jeg vil forelå den. Du får den i forskjellige konfigurasjoner. Jeg vil anbefale å kjøpe en modell med LED skjerm. Veldig lyssterk, så man trenger ikke ha den på full styrke. Min T400 holder like over tre timer med 6 cellers batteri. Kjører linux, uten noen strømsparertiltak. Full hastighet på prosessor hele tiden, og en 320 GB Western Digital disk som surrer på 7200 RPM konstant. Ørjan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå