Olum Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg har hørt av flere at så mye som 25% av skattepengene blir borte i feilinvesteringer og byråkratier. Jeg trenger kilder til dette, men klarer ikke finne det. Kunne noen hjulpet meg med dette? Eventuelt avkrefte at dette er sant. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Uten å ha noen formening om størrelsesforholdet så bare en liten apropos omkring byråkratis. Begrepet har blitt tilegnet en negativ mening, noe def. fra ordnett.no også viser byråkrati -et1 vidt forgrenet (og hemmende, ineffektivt) hierarkisk administrasjonsapparat 2 ( nedsett.) embetsmannsvelde; kontorstyre 3 ( nedsett.) embets- og tjenestemenn i et byråkrati Etym.: fr., av byrå og en avl. av gr. kratein styre, herske Derimot har funksjonen byråkrati også positive sider, nemlig at den sikrer likebehandling i kraft å være så uttømmende som den kan være. Eks. en byggesak som blir fremlagt for kommunen tar lang tid, pga regler i hytt og pine. Men likefullt så sikrer den at både kompisen til saksbehandleren og en hvem-som-helst får samme behandling nettopp pga at forholdene er regulert i regelverket. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Eks. en byggesak som blir fremlagt for kommunen tar lang tid, pga regler i hytt og pine. Men likefullt så sikrer den at både kompisen til saksbehandleren og en hvem-som-helst får samme behandling nettopp pga at forholdene er regulert i regelverket. Hehe, i teorien ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå