Gå til innhold

Ubegrenset musikknedlasting fra Netcom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg håper snart det kommer en slik "spis så mye du vil" musikktjeneste, med god kvalitet og uten DRM der man kjøper og ikke leier musikken. Ikke minst at man kan ha musikken på så alle PCer mobiler og alle musikkspillerene man eier.

Det hadde vært en genial tjeneste, men er redd for at det ikke ville fungere. Men vi får håpe det kommer.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en torrentside med månedlig betaling. To forskjellige medlemskap (basic og V.I.P) Basic koster ikke allverden og man kan laste ned kun så så mye hver måned. Basic medlemmer må også holde en ratio på rundt 0.4. V.I.P medlemmer betaler litt mer, men kan igjen laste ned så mye de vil hver måned og trenger ikke å opprettholde noen ratio. Alt fullstendig DRM fritt selvfølgelig.

Blu-ray rips

Music i Flac

Høye hastigheter takket være krav om share ratio over 0.4

Månedlig inntekter takket være månedlig kostnad.

Reklame rundt på siden for å skaffe ekstrainntekter.

V.I.P medlemmer får tilgang til torrents før basic medlemmer.

Brudd på share ratio krav fører til ip-ban.

Jeg hadde gladelig betalt litt hver måned for lovlig og tidlig tilgang til filer. Men jeg krever kvalitet, noe jeg ikke synes er for mye å forlange.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvor viktig det er å ha musikken i Flac. De færreste vil høre forskjell på f.eks 256 kbps MP3 og WAV (lossless) selv på et bra anlegg. Hvis tjenesten i tillegg i stor grad er ment for lytting på mobiltelefonen så spiller dette enda mindre rolle slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Det har noe med anvendelighet å gjøre. Jeg har selv tatt backup av mine fysisk kjøpte cd'er I WAV for deretter å komprimere dem med lame for bruk på mobiltelefon. Grunnen til at jeg vil ha så høy kvalitet som mulig er økte bruksmuligheter. Hvis jeg vil kan jeg brenne ut mine WAV filer på nytt og ha en kopi av de cd'ene i bilen, mens orginalene ligger trygt i hylla. Jeg kan også laste ned WAV filer fra diverse nettsteder og brenne disse til cd'er for høyest mulig kvalitet. Brenning av mp3 filer til cd plater er ikke annet enn bortkastet plass så lenge de holder en slik lav kvalitet.

Jeg inrømmer gjerne at det ikke altid er lett å høre forskjell på en godt konvertert mp3 fil og en WAV rip, men jeg mener at når man betaler for et album så burde man få albumet i orginal kvalitet, ikke som en bastardisert liten fil med begrenset anvendelighet.

Jeg har liten tro på slike "minimusikktjenester" som sikter på f.eks kun mobiltelefoner.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...