Gå til innhold

Feil på Opteron prosessorn

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alle her vet at intel lager du beste cpuene på markedet, er ikke mer å snakke om. case closed!

Derfor over halvparten av brukerne på forumet her har AMD CPU?

Nei det er fordi 80-90 % av dem som er her på forumet er ungdom uten penger og som derfor må få pc av mamma eller pappa event tjene dem på strøjobber. Da er det naturlig at dem velger en middels xp fordi den er billigere, i tilleg bruker disse maskinen i hovedsak til spill og da trenger de ikke stille så store krav til prosessorn. Det er nok ikke for ingenting at ca 90% av pcèr i industrien er basert på Intel.

Lenke til kommentar
Nei det er fordi 80-90 % av dem som er her på forumet er ungdom uten penger og som derfor må få pc av mamma eller pappa event tjene dem på strøjobber. Da er det naturlig at dem velger en middels xp fordi den er billigere, i tilleg bruker disse maskinen i hovedsak til spill og da trenger de ikke stille så store krav til prosessorn. Det er nok ikke for ingenting at ca 90% av pcèr i industrien er basert på Intel.

Trodde du var mer seriøs enn dette. AMD lager faktisk de beste cpu hvis du tenker på forholdet pris/ytelse, og de lager faktisk bedre cpuer enn Intel. AMD ligger langt foran i teknologien, og det er en stor grunn til at de er så bra.

Lenke til kommentar

10k på kontoen og 4 AMD-cpuer her!

Hva var det du sa om at kun ungdom uten penger kjøper AMD?

Dette innlegget var under din gjennomsnittelige seriøsitet, snekkern.

Lenke til kommentar

Trodde du var mer seriøs enn dette. AMD lager faktisk de beste cpu hvis du tenker på forholdet pris/ytelse, og de lager faktisk bedre cpuer enn Intel. AMD ligger langt foran i teknologien, og det er en stor grunn til at de er så bra.

Har ikke nevnt at amd lager dårlige prosessorer(har faktisk 2 selv) men det er en kjent sak at i tunge arbeidsopprasjoner kommer de til kort mot tilsvarende Intel samtidig har amd vert mer ustabil enn Intel selv om dette har forbedret seg betraktelig.

Når jeg skrev at ungdom valgte en middels xp mente jeg ikke kvalitet men størrelse altså at de velger en 2400 eller en2500 istedenfor en 3000 pga prisen.

At amd ligger langt foran Intel i teknologi kan du imidlertid få gå lengre ut på landet med.

En annen ting er jo at prisene på en middels xp og en tilsvarende p4 har jo det siste halvåret jevnet seg ut.

Det diskuteres mye omhvor raske prosessorne er og amd hevder at å måle i feks ghz ikke er riktig, dette er jo litt pussig når man tenker tilbake til da xpèn krysset 1ghz grensen før intel det var ikke måte på hvor amd skrøt men da intel svarte og dro ifra og amd innså at de ikke klarte å henge med ja da var dette plutelig uvesentlig og feil, pytt pytt

Lenke til kommentar

Vel igjen må jeg be om at dere leser hele innlegget før dere svarer.

der står 80-90% . dessuten 10k hva er det i dag, ingenting.

:shrug:

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for amd hadde ikke Intel sine cpuer vært så raske :) . Men som sagt av og til er ikke rå motorkraft det beste, design kommer jo også inn i bildet da, en ferrari motor i et lada karroseri er jo ikke akkurat det beste valget.

En annen ting er jo faktisk at hadde det ikke vært for amd (og cyrix i gamle dager da) så ville vi sikkert måtte kjøpt en Intel på et monopolisert marked.

Med andre ord, vi kan takke konkuransen mellom amd og intel for dagens cpuer og priser, enhver nerd kan jo tenke seg hvordan det hadde vært uten konkuranse.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for amd hadde ikke Intel sine cpuer vært så raske :) . Men som sagt av og til er ikke rå motorkraft det beste, design kommer jo også inn i bildet da, en ferrari motor i et lada karroseri er jo ikke akkurat det beste valget.

En annen ting er jo faktisk at hadde det ikke vært for amd (og cyrix i gamle dager da) så ville vi sikkert måtte kjøpt en Intel på et monopolisert marked.

Med andre ord, vi kan takke konkuransen mellom amd og intel for dagens cpuer og priser, enhver nerd kan jo tenke seg hvordan det hadde vært uten konkuranse.

er enig i at det er bra med konkuranse, uten den hadde vi nok ikke hatt de prosessorne vi har idag, dette gjelder for begge parter.

Lenke til kommentar

Det diskuteres mye omhvor raske prosessorne er og amd hevder at å måle i feks ghz ikke er riktig, dette er jo litt pussig når man tenker tilbake til da xpèn krysset 1ghz grensen før intel det var ikke måte på hvor amd skrøt men da intel svarte og dro ifra og amd innså at de ikke klarte å henge med ja da var dette plutelig uvesentlig og feil, pytt pytt

Intel valgte å forlenge pipeline på sine Pentium 4 prosessorer slik at de kunne spytte ut prosessorer med høyere mhz :o Men det fører til at prosessorens MHz yter dårligere.

Blir litt useriøst det du skriver der Snekker'n.

Lenke til kommentar

Intel valgte å forlenge pipeline på sine Pentium 4 prosessorer slik at de kunne spytte ut prosessorer med høyere mhz :o Men det fører til at prosessorens MHz yter dårligere.

Blir litt useriøst det du skriver der Snekker'n.

Vel, når det gjelder vilken løsning som er best eller ikke kan vi diskutere i det uendelige, det var ikke det jeg ville frem til i det innlegget.

Lenke til kommentar

Det jeg har påpekt her er at visse personer gjentar gang på gang at AMD er "best" fordi det yter mest per MHz. Jeg synes logikken er totalt fraværende i det utsagnet. Glem MHz, glem PR rating, se på hva de forskjellige produsentene kan levere av CPU'er per dags dato. Ingen enorme forskjeller i ytelsen til det beste av hvert merke. Dermed blir det meningsløst å kåre noen av dem til vinner på det grunnlaget...

Men det er vel egentlig ikke så rart at de personene ignorerer det jeg har prøvd å fortelle dem i tre poster nå... De har jo ingen gode argumenter for at et av alternativene er en "bedre" arkitektur.

Lenke til kommentar

Snekker`n: Ikke for å kritisere deg så veldig, men flestparten av programmer idag (og slik det alltid har vært), så er Intel favorisert. Dette er kanskje blir litt mindre aktuelt idag, men likevel er iallefall en del program og spill programmert bedre til Intel sine cpu'er enn AMD.

At Intel har 90% av markedet er kanskje for at dem kom en god del tid før AMD? Jeg vil påstå det.

Men jeg sier ikke heller at AMD ville hatt 50% av andelen i markedet, for jeg har ikke noen kvalifikasjon for slike beregninger.

For å konkludere med noe som helst, så må jeg si at begge lager bra CPU'er og det er nytteløst å diskutere hvilken av dem som er best for dem er ganske jevn. De yter like bra i de fleste applikasjoner og i andre er det den ene som vinner. Må dem begge lenge leve! :woot:

Lenke til kommentar

Har ikke nevnt at amd lager dårlige prosessorer(har faktisk 2 selv) men det er en kjent sak at i tunge arbeidsopprasjoner kommer de til kort mot tilsvarende Intel samtidig har amd vert mer ustabil enn Intel selv om dette har forbedret seg betraktelig.

Når jeg skrev at ungdom valgte en middels xp mente jeg ikke kvalitet men størrelse altså at de velger en 2400 eller en2500 istedenfor en 3000 pga prisen.

Tunge arbeidsoperasjoner? HALLO?

http://www.microsoft.com/exchange/techinfo...00/perfscal.asp

tungt nok? Hva er det du tenker på når du sier "Tunge arbedsopprasjoner" ?

Jeg spurte deg om hva alle feilene på Opteron som du gaulet sånn om hadde å si i en annen post her også.

Lenke til kommentar

Vel, når det gjelder vilken løsning som er best eller ikke kan vi diskutere i det uendelige, det var ikke det jeg ville frem til i det innlegget.

Jeg poengterte det du skrev var litt på jordet og "ikke" vilken løsning som er best... Da Intel dro i fra AMD med sine MHz, så dro de ikke i fra AMD i ytelse (Vel, de leda en liten stund).

Lenke til kommentar

jeez!!!!!!!!

hvordan greier dere fan-boys å snu alle tråder med et innhold som dreier seg om CPU'er eller kjøleblokker til en AMD vs. Intel :roll:

Dette er jo verre enn trådene under "religion" jo :lol:

Mange av de jeg går i klasse med har to interresser: PS2 og fotball.

du har da generelt to klaner (hvis du ikke regner med arsenal supporterne, som det selvfølgelig er få av): Man. United og Liverpool.

Hver gang manchester taper kommer liverpool supporterene og flirer og lurer på hvordan kampen gikk. Så blir man u. supporterne forbannet og begynner å true med vold. :yes:

-Neste dag har liverpool spilt uavgjort, og da er situasjonen snudd på hodet... :yes:

Så hvis dere ikke skjønner tegninga så er disse trådene totalt bortkastede! INGEN endre mening eller standpunkt i denne saken uansett hva dere sier :yes:

og snekkern (samt han som nevnte pipelinen til P4): dere kan ikke diskutere dette til døde, for jeg TVILER STERKT på at noen av dere har særlig inngående kunnskap i CPU arkitektur (i alle fall ikke mer enn det dere har fått ut av THG...), men JA, dere kan diskutere det så lenge dere vil, men gjør det i en tråd på "søppel" da, please?

fra et så objektivt så mulig syn:

I dag er datamaskiner blitt såpass avanserte og kompliserte at det er ikke bare Mhz og GB som teller lengre. Det er ikke til å skyve under en matte at AMD sine CPU'er yter generelt sett bedre pr. mhz en intel sine gjør.

Man kan derimot heller ikke skyve under teppet at intel's P4 yter langt bedre på minne-siden enn athlon'ene gjør. Hvordan de tallene blir med Athlon64 blir interressant å se, men det er fremdeles en stund til det blir aktuelt.

Athlon er bla. mye kjappere å regne enn P4, dette pga. arkitekturen. Setter du en 2ghz P4 opp mot en 2ghz AMD vil man se forskjell i ytelsen, men prisen vil være forskjellig, fordi at amd sin 2ghz er rangert som en 2600+, og ikke selges for mhz, men tilnærmet ytelse i forhold til Intel's P4

-------------

Dette på sin side sier vel at AMD frykter intel, men når AMD lanserte opteron satte intel ned prisene sine - ergo. begge frykter hverandre.

-------------

Hadde det ikke vært konkurranse mellom disse to kjøterne så ville vi i dag sittet med langt dårligere teknologi. Uansett om det var Intel eller AMD som vant krigen for 10-15 år siden :woot:

akkurat nå kommer jeg ikke på mer å skrive.

Vil forresten si at det er ikke NOEN som har bidratt til denne tråden som ville passet som politikere (kanskje for FRP da - og jà, jeg ER spydig). middels argumenter presentert på en elendig måte :roll:

[disclaimer: jeg prøver ikke på noen måte å si at jeg hadde passet bedre, men kun at det kan lønne seg å stoppe opp for å tenke noen sekunder fremfor å bare slå løs på tastene og håpe at det gir en mening.]

nei, skal vi endre temaet på nytt eller? Kanskje begynne å dsikutere win vs. linux? eller opel vs. audi????

Det ER langt mellom seriøse tråder her, og det er skuffende :grumpy:

Lenke til kommentar

Vel igjen må jeg be om at dere leser hele innlegget før dere svarer.

der står 80-90% . dessuten 10k hva er det i dag, ingenting.

:shrug:

Takk, men jeg trenger ingen til å minne meg på å lese noe før jeg svarer, ellers takk. Har tross alt lest noen tråder på forumet...

10k i dag?

Ny, bra PC

Brukt, trimma moped

1000 flasker Cola

J*vlig fin ferie

Tåler du ikke kritikk? Virker iallefall ikke sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...