Equerm Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Et enormt rainbow table med både md5 og sha1 Så personlig er dette noe jeg anser som bedre sikring og jeg kommer til å bruke det. Legger man på 1,2 eller kanskje 3 saltinger som gjemt på forskjellige databaseservere så har man det jo enda sikrere f.eks passord = test md5(sha1( md5(sha1(saltsalt)) md5(sha1(te sha1(md5(saltsalt) st)) md5(sha1(saltsalt)) )) ingen skal komme å fortelle meg at det er lite sikkert å gjøre det slik Lenke til kommentar
ragnargutt Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Sikkert feil sted å poste dette innlegget, men jeg vet ikke bedre Hører flere snakker om at man kan få tak i invitasjoner til spotify, men dessverre har jeg ikke funnet noe slikt.Og ikke er jeg interessert i å betale 999,- for ett år. Noen forslag? Takk mine meddiskutanter Lenke til kommentar
JallaMario Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 http://spotify.mikromann.net/ Lenke til kommentar
fail Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Et enormt rainbow table med både md5 og sha1 Så personlig er dette noe jeg anser som bedre sikring og jeg kommer til å bruke det. Legger man på 1,2 eller kanskje 3 saltinger som gjemt på forskjellige databaseservere så har man det jo enda sikrere f.eks passord = test md5(sha1( md5(sha1(saltsalt)) md5(sha1(te sha1(md5(saltsalt) st)) md5(sha1(saltsalt)) )) ingen skal komme å fortelle meg at det er lite sikkert å gjøre det slik mmm, tror sha512(sha512("test" . salt1) . salt2) ville vært bedre og raskere ... Lenke til kommentar
sveinhal Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Artikkelen hevder at det ikke vites hva hensikten med "innbruddet" var. Dette er ikke riktg. Gruppen bar har selv offentliggjort en uttalelse: http://despotify.se/#criticism Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå