xypher606 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hva skjer hvis jeg setter voltage på RAM'en til max i bios? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Kommer ann på hvilke ram-brikker du har. I værste fall svir du dem til hel ..e og tilbake Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Tror jeg lar være å følge det tipset for å løse problemet mitt. Jeg ble skeptisk med en gang jeg hørte det. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hva er problemet ditt da? Du kan jo godt øke volten litt, men ikke sett den på full guffe Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg har en PC som ser slik ut: Hovedkort: ASUS P5K CPU: Intel Pentium D 945 3.4Ghz Minne: 2x Kingston DDR2 HyperX PC5400 512 MB Harddisk1: IDE Western Digital 160 GB Harddisk2: IDE Matrox 250 GB Cd-rom: SATA NEC Dvd Brenner PSU: NorthQ 4775-400 ATX 400w Problemet er at denne pc'en ikke starter opp når jeg trykker på strømknappen. Viftene går og strøm + HDD lampene lyser. Jeg må da skru av strømmen igjen, og prøve på nytt. Og igjen og igjen. Må gjøre det kanskje 10-20 ganger før pc'en endelig gir "post-boot beep" og skrur seg på Jeg har vel prøvd så og si alt jeg har kommet over, alle mulige innstillinger i bios +++. Jeg fortsetter å søke etter løsningen daglig. Det eneste jeg ikke har teste at tipsene jeg har kommet over er å sette ram voltage til max i bios, det var en som hadde nøyaktig samme problem, gjorde dette, og problemet var løst. Jeg har heller ikke testet å oppdatere BIOS til nyeste versjon. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du skal ikke behøve å sette volten til max, men til det høyest godkjente for brikkene dine og kanskje opp et hakk på nordbrua. Her finner du dokumentasjonen til brikkene dine. De skal greie fint å kjøre på 1.9V ut ifra den. Prøv det først med timings på 4-4-4-12 i BIOS. Lykke til Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Takk jeg skal oppdatere bios og prøve disse tiltakene ikveld Takk for tips. Jeg gir dere resultatene av dette i morgen så får vi se om det har noen effekt. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg forsøkte å øke RAM voltage til 1.9. Ingen effekt. Oppdaterte BIOS til nyeste versjon. Ingen effekt. Jeg så på ASUS sine sider, FAQ for hovedkortet, at PC5400 RAM ikke er støttet av hovedkortet. Jeg fjernet mine 2x 512 brikker og satt inn én 2GB PC5300 brikke istedet. Dette hadde heller ingen effekt. Jeg gir snart opp denne pc'en, føler jeg har prøvd alt snart Kanskje dere har flere tips jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå