Gå til innhold

Glassflasker med skrukork

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes i midt europa, tyskland feks. Husker det var noen slike i Norge for en stund sia, men har ikke sett dem på lenge:P

Hmm...tror ikke jeg gidder å dra til Tyskland for å kjøpe noen flasker :p

Og det vil vel kanskje ikke fungere å bestille glass fra utlandet?

Lenke til kommentar
er ikke noe problem det, finnes flere sider som selger mineralvann over nett, bare å søke litt. Du kan jo sjekke ut ebay også da, og søke litt på google :)

Ja, får gjøre det, men tror det uansett blir såpass dyrt at det er billigere å kjøpe slike essensflasker (fill-ups) på europris og kvelle innholdet på plastflasker (eller i vasken) ...

Endret av j1m
Lenke til kommentar

Sjekk med nærmeste saftkokeri e.l. Vet at en eplemost-produsent har glassflasker med skrukork, men jeg klarer typisk nok ikke å huske navnet :s

EDIT: du var ute etter MILIliter ja... hmm. Gimsøy produserer jo essenser, du kunne jo tatt en telefon til Stabburet? Stabburet AS, Gimsøy Kloster: tlf. 35 50 42 00 :)

EDIT 2: og omregnet til liter blir Gimsøy-flaskene for små ja. Haha, jeg må drikke mindre kaffe :whistle:

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Se etter Cocio (sjokomelk på glassflasker) i kiosker. De har skrukork og er ca 0.5 liter. Godt er det også, men må ristes noe hinsides for å få vekk grums i bunnen.

Også har du jo Snapples-flaskene, da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Sjekk med nærmeste saftkokeri e.l. Vet at en eplemost-produsent har glassflasker med skrukork, men jeg klarer typisk nok ikke å huske navnet :s

EDIT: du var ute etter MILIliter ja... hmm. Gimsøy produserer jo essenser, du kunne jo tatt en telefon til Stabburet? Stabburet AS, Gimsøy Kloster: tlf. 35 50 42 00 :)

EDIT 2: og omregnet til liter blir Gimsøy-flaskene for små ja. Haha, jeg må drikke mindre kaffe :whistle:

Haha :p

Tror ikke det er så veldig mange saftkokeri her (liten plass i Finnmark), men det kan kanskje hende at den lokale puben har flasker som de kan gi bort (hvis de ikke fyller opp igjen, da). Jeg kjøpte noen flasker fra Europris i alle fall, men det blir litt dyrt med 30 kr/stk i lengden. Dessuten er korkene elendige og lukter sterkt av tyrkisk pepper o.l. :/

Jeg skal se etter Cocio-flaskene, men jeg har en følelse at disse ligner mer på glass enn flasker :p

EDIT: Søkte etter Cocio-flaskene, og de ser fine ut. Skal sjekke om jeg får tak i dem. Noen som vet pris og nøyaktig størrelse?

Endret av j1m
Lenke til kommentar

Haha :p

Tror ikke det er så veldig mange saftkokeri her (liten plass i Finnmark), men det kan kanskje hende at den lokale puben har flasker som de kan gi bort (hvis de ikke fyller opp igjen, da). Jeg kjøpte noen flasker fra Europris i alle fall, men det blir litt dyrt med 30 kr/stk i lengden. Dessuten er korkene elendige og lukter sterkt av tyrkisk pepper o.l. :/

Jeg skal se etter Cocio-flaskene, men jeg har en følelse at disse ligner mer på glass enn flasker :p

EDIT: Søkte etter Cocio-flaskene, og de ser fine ut. Skal sjekke om jeg får tak i dem. Noen som vet pris og nøyaktig størrelse?

De pleier å koste 20-35 kr på kiosker og bensinstasjoner. Hvis du bor nærme sverige, så er det bare å ta seg en harrytur over, de har den garantert.

Endret av Panny60
Lenke til kommentar

Har du prøvd apoteket?

De selger medisinflasker i nesten alle størrelser. Dvs, iallefall gjorde de det for noen år siden da jeg trengte til kjemisettet mitt. (På den annen side, kjemisett har jeg jo heller ikke sett i butikkene de siste 25 åra..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...