Lionel_Luthor Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Har akkurat kjøpt MSI EX300 13" bærbar med Vista installert, holder på og formatere til XP.. Ta inn CDplaten, den loader og søker i starten av installasjonen, så etter 1 minutt og den skal til og starte opp selve installasjonen, så kommer det en feilmelding hvor det står: Installasjonen ble stoppet for og ikke skade systemet, har du ikke sett denne feilmeldingen før restart og prøv på nytt. Vist du har sett den før må jeg passe på at hard driven ikke er corrupted, eller at det er virus på dataen.. Står en del mer også.. Noen anelse hva dette kommer av? Endret 4. mars 2009 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 du starter opp fra cd? eller du starter xp instalasjonen fra vista?! Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 du starter opp fra cd? eller du starter xp instalasjonen fra vista?! Booter fra CD.. Men det er ikke så nøye, laster windows 7 build 7048.. satser på at det er stabilt nok til og ha som OS frem til RC av windows 7 kjem.. Sikkert noen komponenter som ikke XP kjenner til på maskinen jeg har nå? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 har en ex300 jeg også, det som iriterte meg litt var at de putta inn 4gb med ram, og 32bit os. men syntes ikke at w7 har så mye mer å fare med en vista. og at ex300 ikke er noe serlig å spille på, dermed ville man egentlig aldrig trenge mer en 2gb med ram (med mindre du er glad i å kjøre virtuelle maskiner på en laptop.) Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) har du slått av AHCI ? AHCI? noe jeg finner i bios som må av da eller? Kjell// operativ systemet som ble installert når jeg tok den på er frykelig utstabilt, så dermed vil jeg formatere.. Kunne jo formatert med vista da, hadde vært litt morro med noe litt kjappere! Endret 5. mars 2009 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 jepp. slå av ahci i bios og prøv å boot http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host...oller_Interface Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 jepp. slå av ahci i bios og prøv å boot http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host...oller_Interface takk takk det gikk smertefritt, så nå er xp straks ferdig innstallert Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 så jeg hadde rett ? det var AHCI? btw: "løst" knappen Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 så jeg hadde rett ? det var AHCI? btw: "løst" knappen Klart du hadde rett daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå