Gå til innhold

Spanias statsminister sa hva for noe på direkten?

Anbefalte innlegg

Er det andre her som er lei all sensuren? Alt blir sensurert nå til dags, over alt. Det er helt ekstremt! VG velger å sensurere ordet "knulle" i denne saken. Er det virkelig folk som ikke tåler at man finner slike ord på nettavisen, i en helt uskyldig sammenheng? Greit nok at banning blir sensurert til tider, i aggressive sammenhenger, men slik som det har blitt nå er rett og slett tåpelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mer banning blant politikerne!

Tja... Husker tilbake mange år til en politisk debatt arrangert på min videregående skole. Flere partier stilte med en representant. Først var det bare representanten fra RV som bannet (men han gjorde det til gangs). Men gradvis begynte et par andre også å skulle sprite opp budskapet med litt banning. Lite sexy.

Lenke til kommentar

Ja da. Det hadde blitt helt feil hvis feks Kåre Willoch dro noen saftige glosser. Videre uttalte jeg meg litt slurvete. Det jeg ville fram til er at jeg heller vil høre et politisk ukorrekt språk enn et kjedelig byråkratisk og politisk korrekt språk.

Lenke til kommentar
Bra at dette sensureres. Vulgære ord kan vi ikke ha i media.

Ord er ikke bare ord - de uttrykker holdninger.

Det hadde ikke tatt seg så veldig bra ut om journalistene bannet og steiket i sine artikler, nei, men i dette tilfellet er det en artikkel som rapporterer om hva en annen person har sagt. Det er ikke medienes oppgave å sensurere andres holdninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er latterleg å sensurere bannord. Er det i det heile tatt nokon som er så svak i sinnet at dei ikkje taklar å høyre ord?

Eit morosamt prov på at sensurering fungerer ikkje, fordi vi berre bytter ut pipinga med det passande bannordet uansett:

redigert: Eg skjøner do at ein ikkje vil seie bannord på TV, men om det hender så er det latterleg å sensurere det vekk.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Bra at dette sensureres. Vulgære ord kan vi ikke ha i media.

Ord er ikke bare ord - de uttrykker holdninger.

og hva så?

han uttrykte seg ikke noe mindre bare fordi det er noen stjerner over noen av bokstavene.

og det idiotiske med sensur er jo at alle vet hva de sier. at det er noen stjerner over bokstavene er bare patetisk

sensur er patetisk

edit:

Apropos banning, slik oppførsel ønsker vi vel ikke fra våre mediepersonligheter (Bill O'Reilly klikker i vinkel)?

her er det aggresjonen hans, og ikke banningen han som er gale. at banning er en ting som følger med aggresjon er en ting. at banning brukes til å si sterke nedverdigene ord til en annen menneske er en ting.

men å bruke banneordet som et adjektiv er noe helt annet.

jeg kan snakke om hvor jævlig gode disse bananene jeg kjøpte her om dagen var, men du skulle sett han jævla fyren jeg kjøpte dem av.

at jeg sier "jævlig gode bananene" har ingen negativ samenheng. det er en måte å uttrykke seg på. fra "den jævla fyren" derimot er å misbruke ordet. men selv om dette ordet nå skulle blitt sensurert til

"den jæ**a fyren" vet alle hva jeg mener, og det høres ikke mindre ekstremt ut av den grunn.

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar

Jeg støtter at folk holder en saklig tone i offentligheten og gjerne unngår banning med mindre det er nødvendig eller naturlig, men jeg synes all slik sensurering er en uting og ser ingen grunn til å praktisere det. Folk tar ikke skade av å høre slike ord.

Lenke til kommentar

Om man bruker banning sjelden men i enkelte passende sammenhenger så kan det brukes til å understreke noe viktig. Om en som sjelden banner bruker ett banneord for å utheve noe så husker man det mye bedre. Så lenge det ikke brukes i sinne, å banne i sinne hjelper ike for annet enn å lette på trykket for enkelte.

Lenke til kommentar
Så lenge det ikke brukes i sinne, å banne i sinne hjelper ike for annet enn å lette på trykket for enkelte.

Her går det mye på kultur også da. Så og si enhver nordlending som f.eks brenner seg vil nok slippe ut en del saftige gloser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...