Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må man koble inn framlykta på en fz for å starte den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det?

Framlykta burde jo ha lite med selve motoren å gjøre.

Selv kjører jeg uten lys eller batteri atm, men går fint det.

Går vel ann å starte de fleste mopeder uten batteri, så lenge de har kick altså.

Så bare start du.

Eller spør du fordi den ikke starter?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke batteri for å starte mopeden. Grunnen til at lysa lyser når du kicker den, er at dynamoen produserer strøm når motoren går rundt. (Slik at lysa funker uten batteri). Visst du har problemer med å kicke den, så sett den i fri, trill ned en bakke, og når du har litt fart så setter du den i gir. Da starter den.

Lenke til kommentar
Han kunne gjort det om han hadde gir ja.

Har du problemer med kicken på fz må du vel fikse den uansett, for det er vel ikke elstart på fz?

FZ kan trillstartes uansett den, ved tilstrekkelig hastighet vel?

Ja jeg har hvertfall trille startet en fz så jeg får prøve det siden den ikke starter me kicken :new_woot:

og fz har bare automatgir :ohmy:

Endret av hvor
Lenke til kommentar

Har fått starta den nå var bare noen ledninger og dårlig tennplugg. :tease: Men når jeg tar inn choken så ruser den seg veldig. Og jeg er nødt til å kjøre med choken på helt til den har blitt varm? Noen som vet hvorfor? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
må over 30 kmh for å trillstarte en fz

Korleis får du til den farten eigentleg? Køyrde ned ifra eit fjell og da stoppa eg motoren for moro og lot den trillen. Når den kom til 20 så gjekk den ikkje fortare, den slura berre på førstegir, motoren gjekk ikkje rundt og den kobla ikkje inn andregir.

Lenke til kommentar
må over 30 kmh for å trillstarte en fz

Korleis får du til den farten eigentleg? Køyrde ned ifra eit fjell og da stoppa eg motoren for moro og lot den trillen. Når den kom til 20 så gjekk den ikkje fortare, den slura berre på førstegir, motoren gjekk ikkje rundt og den kobla ikkje inn andregir.

jeg gikk på toppen av en stooor bakke å sparket meg framover i hele bakken men kom bare rett under 30. så jeg fikk ikke til å trillestarte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...