Sensei Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg kjøpte for ca en mnd tid siden en Samsung Innov8 til 6000,- ca. Forrige uke var jeg en tur ute på byen. Da hadde jeg hele tiden mobilen i min jakke som hang over stolen. Men klarte å glemme jakken min på stedet. Når jeg da skulle hente jakken dagen etter var telefonen stjålet. Jeg ringte så inn til Onecall hvor jeg får til svar at dette ikke blir dekket pga at jeg ikke så når mobilen ble stjålet, altså jakken var ikke under oppsyn. Når de reklamerer for at forsikringen dekker tap/tyveri med store bokstaver på sin hjemmesiden så syntes jeg dette var veldig teit. Noen som vet om jeg kan få gjort noe i denne saken? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Dette skyldes uaktsomhet fra din side ved at du ikke hadde oppsyn med jakken. Blir som å legge igjen mobilen på bordet på en ute-cafe på carl johan midt i travleste sommer perioden mens man går på do. Slike forsikringer dekker som regel ikke saker hvor brukeren har vært grovt uaktsome. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Stemmer nok d, ja.. Da forsikringen dekker ikke hvis du har skulden, vært uforsiktig, uaksomt osv, osv... Nesttegang, lær deg ALTID å lese igjennom forsikrings vilkårene både når du får forsikringen, å før du ringer inn forsikrignen.. På den måten, så kan du altids fortelle din historie på en litt bedre måte, da du veit hva dem legger vekt på. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Sensei Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 hehe, ja. Burde nok tenkt meg litt bedre om ja, sånt man kommer på i etterkant. Men jaja, får bare bruke min gamle mobil så lenge da. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Med tap så menes det at mobilen faller ut av lommen i et uoppmerksomt øyeblikk, eller at noen som er på besøk hos deg stjeler den. Når du derimot har den i en jakke som du har hengt fra deg, så vil det kunne kalles uaktsomt. Det vil si at du skulle ha visst bedre. Du legger aldri fra deg noe verdifult på et sted der du selv ikke har oversikt. Videre vil jeg tro at det å gå fra jakken sin ikke akkurat forsterker inntrykket av at du har vært aktsom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå