Deleted__- Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Litt selvskryt må vel kunne la seg gjøre? Det hele startet i forige uke. Jeg er kundekonsulent i Bergen Taxi, og jobbet en vakt fra 22:00 til 05:00. Da jeg skulle ha matpause ca klokken tre på natten så jeg en som stod langs veien utenfor kundesenteret. Det var pr da helt umulig å få taxi siden etterspørselen var enorm (alle skulle hjem fra byen). Det kom meg for øret at han skulle til Bergen Lufthavn Flesland for å rekke et fly. Jeg tok en brødskive med meg ut og spurte om jeg skulle svippe han bort. Flesland er bare en liten kjøretur unna kundesenteret (men iallefall 20 min å gå siden det er 70-sone). Det viste seg at fyren var fra New Zealand. Han var utrolig hyggelig, og det viste seg at faren hans desverre hadde dødd samme dag etter langvarig sykdom, og at det var derfor han skulle til Flesland. Han skulle via London og hjem, og han hadde da allerede reist helt fra Stord (hvor han jobbet) til Bergen, hvor jeg traff han. Han spurte meg om jeg ville ha penger for turen, men jeg takket nei. Jeg ønsket han videre god tur hjem og fortalte at jeg synes det var trist det som hadde skjedd med faren. Så beveger vi oss noen dager frem i tid. I går kjøpte jeg en del vitaminer og et spann med proteiner og karbohydrater. Det har lang holdbarhet, så det skader ikke å ha stående. I alle fall: Nå ligger grunnlaget for å bli kvitt trøtthetsproblemene mine, og få en så bra utholdenhet som mulig. For meg ligger det noen begrensninger på utholdenhet siden jeg har en harmløs hjertesykdom som egentlig kun gjør at jeg er litt slappere, litt mer initiativløs og har dårligere utholdenhet enn andre. Men det er ikke unnskyldning god nok for å ikke gjøre utholdenheten så bra som den kan bli. Videre vil jeg bli en smule sterkere så jeg ikke blir sliten av alt sammen. Grunnlaget er der nå. Dagen idag startet med at jeg ringte Vernepliktsverket på grunn av at jeg for et og et halvt år siden fikk "Tjenestedyktighet utsatt på sesjon". Det vil si at jeg skulle avklare med legen om jeg skulle være tjenestedyktig eller ei, men det har jeg aldri gjort. Det vil si, jeg har vært på hjerteutredning både på Stavanger Universitetssykehus og Haukeland Sykehus, og fått stilt en diagnose, men jeg ga aldri beskjed til vernepliktsverket. Jeg ringte de og fikk noen svar. Jeg skal bestille legetime i morgen, så jeg må bestemme meg for om militæret er noe jeg vil eller ikke vil innen jeg får time. Jeg er pasifist, så det heller mest mot "Nei" egentlig, men jeg vil bare ha saken ut av verden, om det så uansett blir ja eller nei. Så kommer vi til en helt annen sak: Min far fyller 50 år 10. Mars, og jeg har lenge tenkt på hva jeg skal kjøpe i gave til han. Endelig fant jeg svaret: Cruise med Color Line sin rute fra Oslo til Kiel! Jeg ringte til Color Line og hørte om det var mulig å bestille gavekort, og det var det. Jeg vil at han skal få noe veldig spesielt til 50-årsdagen, og dette er perfekt. Jeg svidde av 3500 kroner på det, og han kan gjernne legge i mer penger hvis han for eksempel vil ha en større lugar. Så det blir kombinert 50 årsgave for han og bursdagsgave for min stemor. Jeg skal videre tilby meg å være barnevakt for mine mindre søsken når de er på cruise. Jeg håper han blir fornøyd, men tar jeg ikke feil er det nok min stemor som hopper i taket. Hehe. Generelt sett vil jeg bare si meg veldig fornøyd med det jeg har utrettet den siste uken, og jeg ber meg frabedt usaklige kommentarer. Jeg vil også på forhånd beklage ovenfor dere som synes det er sårt å høre litt selvskryt. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Bra at du føler at du har gjort det bra i det siste, stå på!!! Jeg er ikke tilhenger av janteloven, man skal få lov å skryte av av selv av og til Lenke til kommentar
Scampi Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hehey...gode gjerninger overalt her Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hehe - god følelse, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå