Gå til innhold

DW+ access database

Anbefalte innlegg

Hei er mitt første innleg her på HW.

Er ganske noob på dette. Hvordan kobler man en access database oppmot en internett side laget med dreamweaver. Prøver å få til at man selv kan registrere seg.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikkje noko som gjer seg sjølve. Du må nødvendigvis ha ein del programmeringsforståelse, og helst kjenne til både HTML (for å lage ei form), PHP for å koble seg til ein MySQL database, berre for å gjere det heile teoretisk mogleg. Bere sånn at ingen kjem å arresterer meg, det finnes andre språk óg som støtter database, men til noko slikt ville iallefall eg velt PHP (med MySQL).

Kan du noko av dette kan eg med glede hjelpe deg, men eg føler berre det er poenglaust å poste side på side med kode du ikkje forstår beret av kva er. :)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

hei

Ga kanskje intrykk av å være litt mindre erfaren enn det jeg er. Kan html utfyllende, men har aldri koblet en access datebase oppimot et regisrteringsskjema på internett siden. Det jeg lurer på er egentlig om det er denne prosessen er noe likt med å lage ett vanlig skjema i access. PHP og MySQL kan jeg desverre ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...