Kent Touch This Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hvordan har du tenkt til å få forsikret den nye bilen din? Ligger på 17k i året hos Gjensidige med 20%, og jeg kan melde meg inn i YS og få noen og 1X prosent av dem også. Regner med å ikke bruke forsikringen. Dette er jo ikke en 240 som man henger nede på nærmeste Shell og gjør burnouts. Blir nok for å kjøre til-og-fra jobb, privat fester og turer rundtom Kongeriket Noreg. Blir ikke noe "ØI, DU VI STIKKAR NED TIL SKJELLN OG BURNAR DA! MØTAR GJENGEN OG BLASTER VÅRE 750W ANLEGG! HARHARHAR". Holder meg litt unna råning, og kappkjøring forblir på østlandet med brødrene og andre biler. For de som misforstår: Nei har ikke tenkt å kjøpe noe 750w Harrylegg. Står fint nok Bose system i bilen allerede. Og ja, jeg har bestemt meg for Audien grunnet økonomi, forsikring og egen glede. "Du regner ikke med å bruke forsikringen"? Jaha. Gjennomtenkt! 17.000 i året (20% bonus) for en 19åring tror jeg rett og slett ikke noe på. Jeg må som 29-åring betale nesten 14.000 i året på en A6 2,7 med 75% bonus i følge kalkulatoren til Gjensidige. Endret 9. mars 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
Atald Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Du har vel ikke tenkt til å nøye deg med delkasko på en så dyr bil? Kasko til 17 000,- i året med 20% bonus er bare å glemme. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Delkasko på en førstebil til 450-ish løk høres smart ut Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Delkasko på en førstebil til 450-ish løk høres smart ut Han har jo ikke tenkt til å bruke forsikringa uansett, så da holder det jo med kun ansvarsforsikring. Kasko er jo bare for de med 240 som henger på Shell og gjør burnouts, ikke de som ferdes på vei til og fra venner, jobb, skole etc. Endret 10. mars 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hehe, ja, ikke sant. Tipper vi får en "penger er ikke et tema" her snart. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Du har vel ikke tenkt til å nøye deg med delkasko på en så dyr bil? Kasko til 17 000,- i året med 20% bonus er bare å glemme. Se filmen hos Youtube Gjorde den i går. Lastet opp i 1280x800 men Youtube lar meg ikke bruke HD eller HQ i det hele tatt. Der står det i hvert fall med fin skrift 18k. Ser ut til at prisen forandrer på seg hele tiden, men bare med få hundre kroner. Hva skulle jeg glemme? Med mindre jeg har gjort feil og det å velge "Bil" fra hjemmesiden deres er feil? HD: http://rioteer.net/ISUHD.mov Endret 10. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Hvilken bil er det du velger der? Jeg ser ikke. Du får tro hva du vil om meg, jeg prøver bare å hjelpe deg. Endret 10. mars 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Se på HD lenken http://rioteer.net/ISUHD.mov Er ikke det at jeg tror noe spesielt om deg - sier bare hva det virker som. Jeg kom med et enkel, dog langt, spørsmål om tips, så får jeg noe helt annet gjennom halvparten av innleggene. Endret 10. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Jeg får pris på 27.000-ish når jeg bruker dine tall. Edit: Så at jeg hadde brukt mitt postnummer (Oslo) i stedet for 5267. Det er nesten 10.000 kroner i forskjell bare der. En fordel med å bo i gokk Videre bryr jeg null og niks hva jeg virker som for deg. Jeg kommer bare med råd jeg mener er gode. Som sagt, kom gjerne tilbake igjen hit 2 år etter du har gjort kjøpet ditt og fortell hvor lurt du synes det var. Endret 10. mars 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Og du bruker min postaddresse? 5267? Fødsel 1989? Aner ikke hvorfor du får det annerledes. EDIT: Bor 7min med tog fra Bergen sentrum, og 15min med bil. Er et stort fjell som står i mellom stedene. Heldigvis. Så er ikke så gale forsikring på meg. Skal sjekke noen av de andre bilene bare for å se hvor gale det kan bli. IF fikk jeg 49k i året, og 40k hos DNB. Endret 10. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det overrasker meg veldig at det er så sinnsyke forskjeller på pris bare på å bo et litt annet sted i landet. Har selvsagt visst at Oslo er dyrest, men at det skulle være så jævlig stor forskjell ante jeg ikke. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Ja, jeg aner ikke helt hvorfor det skal være sånn. Har mine tenker, men men. Tok tilbake det jeg skrev der over om deg.. Fint at forsikringen kan legges bak oss nå. Lagde video over bilde grunnet folk som ikke visste om addresseforskjellen kanskje ville ropt "Photoshop" (hey, man vet ikke). En bil jeg ville likt å sjekke pris på (forsikringsmessig) er min brors RS2. Kanskje jeg kunne nådd en hundretusen? Endret 10. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Tror nok ikke du hadde fått kasko på en RS2 gitt. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) De har den ikke der, en gang. S6 4.2 340hk får jeg bare opp at det er en spesiell bil og jeg må ringe. Vel, nå er det bare å vente noen måneder så kan jeg (forhåpentligvis) få bære meg ut på gøye ferder med en bil jeg kan forholde meg til. Kanskje få slengt meg ut på VACN-treff og gjerne Gatebil til neste år. Endret 10. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
rublings Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 De har den ikke der, en gang. S6 4.2 340hk får jeg bare opp at det er en spesiell bil og jeg må ringe. Vel, nå er det bare å vente noen måneder så kan jeg (forhåpentligvis) få bære meg ut på gøye ferder med en bil jeg kan forholde meg til. Kanskje få slengt meg ut på VACN-treff og gjerne Gatebil til neste år. Bor du i Arna eller? Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Reeeett utenfor. Espeland. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ah, da er det nok billig forsikring ja. Er Åsanegutt selv, og forsikringen blir litt høyere her. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Hvor mye har du i forsikring på Mazdaen din? Får håpe min far ordner ryggesensorene da de ikke funker (piper til enhver tid når man rygger), men siden vi ikke helt vet om det er flere eller bare 1 som er gåen, så må vi vel sjekke dette. Dumt at bilen ikke er brukt i vinter etter at batteriet gikk. Trodde først jeg glemte et lys eller slikt når vi dro på besøk til noen, men så ut til at batteriet bare døde. Bilen har stått i garasje siden den tid. Får håpe det ikke er noe i veien med dynamoen. En ting; når jeg listet opp det jeg får med bilen, så blir de motorspecsene litt feile. Er MTM sin Stage 2 trim som holder 320hk og min far vet ikke helt hvilken han vil ha (306 vs 320 - stor prisforskjell). Selv vil jeg ha 320hk da de gjør noe mer annet enn å bare chippe, slik at jeg kan få en litt gøyere lyd da jeg synes den originalt har en litt kjedelig lyd i forhold til S6en og RS2en i familien. Selv om bilen ikke er noe rånebil og ikke kommer til å bli brukt til noe i nærheten av det så kan jeg vel ha en gøy lyd. Foreløpig så er den ganske stille med et høyt hyl fra turboen innimellom. Leste om en annen A6 som hadde gjort samme med eksteriøret (A6 -> RS6) men hadde limt på RS6 emblem bakpå; bastard-bil. Er det bare jeg som ikke liker å ha emblem bakpå? Endret 10. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
rublings Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Forsikringen står på faren min, og mener han betaler rundt 3000 i året i forsikring. Veldig billig altså. Hvis jeg setter den på meg blir det ca 8000,- hos gjensidige, har ikke sjekket noen andre. Dette er med del-kasko og 16.000km. Edit: Angående ryggesensor, er bilen ren? Skitten sensor kan gjøre at den blir kranglete. Endret 10. mars 2009 av rublings Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Vi har vasket bilen en god del ganger etter at den ryggesensoren gikk, så regner med det ikke kan være dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå