ahpadt Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Kom over denne, veldig kul bil I tillegg til prisforlangende kommer 25% MVA, (og toll/engangsavgift for den som ønsker dette). Vet forøvrig ikke hvor mye kontroll en 19-åring klarer å ha over 500 hester. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Kom over denne, veldig kul bil I tillegg til prisforlangende kommer 25% MVA, (og toll/engangsavgift for den som ønsker dette). Vet forøvrig ikke hvor mye kontroll en 19-åring klarer å ha over 500 hester. Åja så ikke den, den var synd Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Audi a5 er dritfin,vertfall i rød Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ser ikke helt den med folk som anbefaler han å kjøpe en bil uten så mange hk. Er man idiot i trafikken kan man fint kjøre seg i hjæl med en tregere bil også! En ung sjåfør presser gjerne grensene mye mer enn en med mer kjøreerfaring og legg til en haug hester så kan det fort gå veldig galt. Tilbake til offtopic-diskusjonen: Har du tenkt over hvor raskt biler taper verdi ? Lenke til kommentar
564215 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ser ikke helt den med folk som anbefaler han å kjøpe en bil uten så mange hk. Er man idiot i trafikken kan man fint kjøre seg i hjæl med en tregere bil også! En ung sjåfør presser gjerne grensene mye mer enn en med mer kjøreerfaring og legg til en haug hester så kan det fort gå veldig galt. Tilbake til offtopic-diskusjonen: Har du tenkt over hvor raskt biler taper verdi ? Denne fyren har råd til å kjøpe en bil til 500000kr som sin første. Da har han ivertfall råd til en überfet rullestol. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Audi a5 er dritfin,vertfall i rød Audi A5 i Hvit, med sort tak og 19/20" felger er MYE finere! Lenke til kommentar
VeronikaJeanette Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg blir egentlig litt dårlig av sånne tråder. Førstegangsbil? Kjøp dere en haug og bank rundt med. Vinteren kommer hvert år, og ups? ca en halv mill påtverka i grøfta.... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Førstegangsbil? Kjøp dere en haug og bank rundt med. Vinteren kommer hvert år, og ups? ca en halv mill påtverka i grøfta.... Dette er en gjenganger hver gang noen unge snakker om å kjøpe seg en bil til over 50 000 kroner. "Kjøp en gammel og usikker haug, du skal jo krasje uansett." Den misforståtte fornuften nærmest lyser ut av øynene på folk. Hvis det likevel er skjebnebestemt at man skal krasje, bør man da ha en gammel dødsfelle eller noe nyere og mer kollisjonssikkert? Lenke til kommentar
Are__ Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei! Hva med en helt ny Audi a3? med 170hk diesel, og litt utstyr til rundt 400 000kr? Den har akkurat blitt oppgradert med nye motorer, front og litt småting. blant annet de nye led lys. Det er en fantastisk bra bil. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Audi a5 er dritfin,vertfall i rød Audi A5 i Hvit, med sort tak og 19/20" felger er MYE finere! Njaa,ikke med svart tak da. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Den viperen der er + registreringsavgift. Hvis du sjekker på toll.no så gjetter jeg at reg avgiften på den bilen kommer på ca 1,2 millioner. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Den viperen der er + registreringsavgift. Hvis du sjekker på toll.no så gjetter jeg at reg avgiften på den bilen kommer på ca 1,2 millioner. Man burde ikke kjøpe Viper når man nettopp har fått lappen. Det er bedre med en Toyota Carina, for man skal jo krasje uansett. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Den viperen der er + registreringsavgift. Hvis du sjekker på toll.no så gjetter jeg at reg avgiften på den bilen kommer på ca 1,2 millioner. Man burde ikke kjøpe Viper når man nettopp har fått lappen. Det er bedre med en Toyota Carina, for man skal jo krasje uansett. Såklart skal man krasje når man har samme latterlige innstilling som deg Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Den viperen der er + registreringsavgift. Hvis du sjekker på toll.no så gjetter jeg at reg avgiften på den bilen kommer på ca 1,2 millioner. Man burde ikke kjøpe Viper når man nettopp har fått lappen. Det er bedre med en Toyota Carina, for man skal jo krasje uansett. Såklart skal man krasje når man har samme latterlige innstilling som deg Hva er latterlig med den, egentlig? La nå gutten bruke de penga han vil uten en haug med moraliserende tips om hvor dumt det er. Om det viser seg å bli en dyr lærepenge er det da ikke vår sak. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Du får da bil nok for 200.000 i dag. Sett resten i fond eller på sparekonto, så kan du kjøpe deg skikkelig bil når du først har lært å mestre kunsten i trafikken. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Trenger ikke å vite om hvor dumt det er å bruke så mye penger på førstegangsbil. "Skal kræsje uansett" Jaha? Jeg er ikke noe "råner", så den kan du dra lengre uti skogen med. Selv mine brødre har i mot folk som bruker så mye, men de har ikke sagt et ord om pengebruken så det går fint. Har jo, som nevnt over, også hatt Audien til fattern på listen. Etter å ha satt meg litt inn i den så blir jo den det beste valget om det skal være penger!=bil. Fant ut at det ikke skulle så mye til før jeg får et litt mer 'sportslig' utseende heller Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 15185LED rød/klar, AVANT 2995,- 13478 RS Single-Frame 7995,- 11924 Hekkskjørt RS6 3020,- 14796 Angel Eyes Sort 3995,- 14457/11402 In-Pro krom speilhus/Krom speilkapper 1395,-/1126,- 11941 Sport sideskjørt 2395,- 14392 A6/S6 V10 kjørelys (tåkelys) 3154,- Hentet fra http://salg.norskbildelsenter.no/4DACTION/...de/?ASP=5157880 Da hadde bilen vært klar for 300,000kr, og er da KW: 236/5000 NM: 490/3300 HP: 320 Quattro Automat Full utstyrspakke (som sikkert kostet det samme jeg får bilen for) DOTZ Mugello 18" Kjørt noen-og-hundretusen (113.000 tror jeg) km. En S6 jeg kunne vurdert er denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13802343 Synes den var fin, men 4.2 blir litt dyrt mht drivstoffpriser. Min eldste bror kjører også en S6 - faktisk samme bilen - i Avant og mer ustyr i, men den har kjørt nærmere 200,000 så det blir litt auau. Er så irriterendes. Mazda RX8 er jo ikke så gale heller, men jeg nyser litt av utseende og dens 1.4L vankelmotor... EDIT ADD: Viperen kommer ikke på tale. Nuh-uh. Da må jeg ta stort lån og det har ikke jeg råd til (1.1m? neitakk) Endret 9. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvordan har du tenkt til å få forsikret den nye bilen din? Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Må si at Mercedes aldri har interessert meg noe særlig, men den du har som alternativ der var det lite å klage på! Igjen ville jeg ikke kjøpt noe slikt til førstebil, gå for Audi A5'en, så godt som perfekt ^^ Samenligner du den med mercedesen så er den mye mer behagelig å se på også. /Var ikke dum den lidenskapen for hvit, i grunnen, sånn btw.../ Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hvordan har du tenkt til å få forsikret den nye bilen din? Ligger på 17k i året hos Gjensidige med 20%, og jeg kan melde meg inn i YS og få noen og 1X prosent av dem også. Regner med å ikke bruke forsikringen. Dette er jo ikke en 240 som man henger nede på nærmeste Shell og gjør burnouts. Blir nok for å kjøre til-og-fra jobb, privat fester og turer rundtom Kongeriket Noreg. Blir ikke noe "ØI, DU VI STIKKAR NED TIL SKJELLN OG BURNAR DA! MØTAR GJENGEN OG BLASTER VÅRE 750W ANLEGG! HARHARHAR". Holder meg litt unna råning, og kappkjøring forblir på østlandet med brødrene og andre biler. For de som misforstår: Nei har ikke tenkt å kjøpe noe 750w Harrylegg. Står fint nok Bose system i bilen allerede. Og ja, jeg har bestemt meg for Audien grunnet økonomi, forsikring og egen glede. Nå gjelder det bare å få ordnet med diverse ting så jeg får kjøpt den iløpet av året. Må si at Mercedes aldri har interessert meg noe særlig, men den du har som alternativ der var det lite å klage på! Igjen ville jeg ikke kjøpt noe slikt til førstebil, gå for Audi A5'en, så godt som perfekt ^^ Samenligner du den med mercedesen så er den mye mer behagelig å se på også. /Var ikke dum den lidenskapen for hvit, i grunnen, sånn btw.../ Hvitt er meget fint på nyere biler! Endret 9. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Regner med å ikke bruke forsikringen. Dette er jo ikke en 240 som man henger nede på nærmeste Shell og gjør burnouts. Blir nok for å kjøre til-og-fra jobb, privat fester og turer rundtom Kongeriket Noreg. Blir ikke noe "ØI, DU VI STIKKAR NED TIL SKJELLN OG BURNAR DA! MØTAR GJENGEN OG BLASTER VÅRE 750W ANLEGG! HARHARHAR". Nå hadde vel ikke det spørsmålet noe med om du skulle "bruke" forsikringen i form av kaskoutbetaling, men om selskapet ønsker å ha deg som kunde hvis du setter den på deg selv. En 240 fikser man jo med deler fra den lokale huggeren, en hammer og to episoder av MacGyver - så det er nok ikke en bil som belaster forsikringsselskapene noe særlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå