ahpadt Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Alder er da bare et tall? Fyller 20 om 3 uker Endre litt på profilen din da kanskje? </OT> Endret 6. mars 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Er en kar på 19 år som vil ha seg bil. Lexus IS 250 Luxury Personbil 2006, 40000 km., kr. 489.000, - Chrysler 300C Estate Stasjonsvogn 2005, 93000 km., kr. 430.000, - Chrysler 300C DUB Personbil 2005, 92000 km., kr. 399.000, - Audi A5 1.8TFSI S-LINE Personbil 2008, 20000 km., kr. 469.000, - BMW 320D Coupe M Sport, 20450 km., kr. 475.000, - Nissan 350 Z Personbil 2004, 70500 km., kr. 489.000, - Jeg sier bare: Enten så har du alt for mye penger, eller så har du alt for lite fritid, som du forøvrig har brukt til å jobbe. Som igjen forklarer hvorfor du har så mye penger og fritid. Eller du er rett og slett bortsjemt. Btw... Hvor mange forsikringselskaper vil forsikre en av de bilene du har nevt ovenfor på en som er 19en... bare lurer. Tipper det koster skjorta ihvertfall... Edit: Du kan jo ta å importere en Golf mk4 R32. Eller nei, det var et dårlig forslag, med mindre du selger den billig til meg etterpå. Endret 6. mars 2009 av Iceman. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) For det første er det lite smart å bruke en så stor sum på sin første bil. Hadde jeg hatt så mye å bruke på en bil hadde jeg uten tvil gått for en BMW. Endret 6. mars 2009 av k1mzor Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Unnskyld meg, men mannen spør etter råd til hvilken bil han skal velge. Ikke om han har råd til det, eller om han kan forsikre det. Når man er 19år og kjøper seg en bil som skal kaskoforsikres, så må man sette den på en av foreldrene uansett. Jeg ser at det er greit for deg at nybilgarantien er gått ut, på årsmodellene du velger. Det er bra, da er det mulig å gjøre gode kjøp, men husk for all del å ta en tilstandsrapport hos merkeforhandler hvis du kjøper privat. Siden du er 19 og mest sannsynlig ikke trenger bakseter på en stund, så ville jeg dratt nytte av det. Her er mine forslag til bil imellom 4-500 000,- 4-hjulstrekk og riktig fargekombo: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14678053 Kjøreegenskaper, vanvittig drag i motoren. Og lyd! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11323385 Mangler riktignok quattro, men stikk å prøvekjør ihvertfall ! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16550157 Husk at fornuft har ingenting med bilkjøp å gjøre!! Med mindre man skal kjøpe familiebil da, men det har du god tid til etter at du har fylt 30. Disse bilene (Porschen ihvertfall), koster litt mer å vedlikeholde, men litt uvanlige biler synker som regel ikke i pris like fort som de som det går 13 av på dusinet, så det går opp i opp. Og følelsen det gir deg hver gang man kommer ned i garasjen og kan fnise litt for seg selv at dette er virkelig min egen bil! Og morroa hver gang man trykker på gassen er ikke mulig å sette prislapp på. Endret 7. mars 2009 av bzzlink Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Endelig en som forstår konseptet med tråd+tips! Kudos til deg (joda, er et par andre her også, men diskusjon om råd, boskap etc etc. er jeg ikke interessert i). Skal legge bilene til på listen. Har min egen lille .PDF fil som jeg vil sende til 2 brødre og far for siste-råd. De som jeg mener jeg får mest for pengene av er faktisk den porschen du (bzzlink) henviser til, og min fars Audi A6. A6 på topp av skala penger!=bil, da det er en 02 Audi A6 Avant Quattro 2.7L BiTurbo (bilde her: http://rioteer.net/pappa/IMG_3067.jpg) for 280,000kr og en del billigere forsikring enn de fleste (om ikke alle) bilene over her. Det som trekker ned på audien er at om jeg vil ha ABT-kitt (eksteriør) så vil det koste sikkert en del lapper til, og jeg sikkert kommer til å kaste på en middels chip fra MTM til halv K. Vanskelig valg, da det er så mange, men tusen takk for de bilene du henviser til! Regner med porschen ligger der til valgsdato. Må bare få sagt at, selv om det er førstegangsbil så vil jeg ha noe kvalitet da jeg ikke er ute etter å kunne selge og kjøpe annenhver måned! Dette vil bli en bil jeg forholder meg til. Lekebiler kan jeg kjøpe på siden når pengene igjen strekker seg til, og da kan en mer sportslig Lotus eller eldre BMW/Audi/X komme på fanget. Vil være fornuftig med pengene, dog noen vil mene det er bedre å kjøpe en drittbil og spare til leilighet eller hus, men det kan jeg ta bitte lite lån for, om 2 - 3 år og jeg vil sikkert ha akkumulert en del sparepenger gjennom de årene uansett. Jeg bor godt hjemme og om dette måtte strekke seg til det så kan jeg ta lån om 5 år (circa) på stort hus og kjøpe et enda større hus for mitt lån og min fars penger/lån med han. Å bo med min far i stort nok hus til at vi bor i én tor etasje/leilighet hver (i huset) gjør meg intet, da jeg ser på min far som en venn. Mer ungdommelig enn de fleste, men samtidig voksen. Håper folk vil gi seg nå med å flambere meg for pengebruken. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Lykke til med forsikringen. Kom gjerne tilbake hit om 2 år og si hvor lurt du synes kjøpet ditt var. Det er forøvrig morsomt å lese at du "ønsker å være fornuftig med pengene", men samtidig ytrer at du mer enn gjerne skyter deg selv i begge føttene. Endret 7. mars 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Volkswagen Golf GTI 200 HK Personbil 2005, 23000 km., kr. 285.000,- Honda Civic Type R Personbil 2007, 42000 km., kr. 336.892,- Mini Cooper S Klima, Xenon +++ Personbil 2004, 52000 km., kr. 249.000, - Mini Cooper S 1,6 Personbil 2005, 35000 km., kr. 244.000, - Renault Clio SPORT 2,0 L 200HK Personbil 2007, 27000 km., kr. 299.418, - Fiat 500 Abarth 135hk Personbil 2008, 10 km., kr. 299.000,- (hvit) Fiat 500 Abarth 135hk Personbil 2008, 10 km., kr. 299.000,- (svart) Volkswagen Scirocco 1.4 TSI Sport med Xenon! Personbil 2009, 2500 km., kr. 339.000, - Selv om jeg bare er 21, må jeg nesten se på dette fra et foreldre-perspektiv også. Jeg vet ikke hvor mye effekt en relativt ung sjåfør egentlig bør ha tilgjengelig for den høyre foten. Jeg syntes også det er greit at det skjer noe når jeg trykker ned den høyre pedalen - jeg kjører rundt i en 2006 Golf med 1.4 liters motor på 80 hester - men kan samtidig forutse et aldri så lite kræsj om jeg én dag skulle føle meg ekstra uansvarlig i trafikken, så da er det kanskje like greit at det ikke går så veldig fort? Golfen min går greit frem til fjerdegir, men på motorveien i femte skjer det pent lite. Et resultat av dette er at jeg har no inni helvete lyst på en Scirocco (mangler ca 1/4 av totalprisen som jeg må få lånt), men må smøre meg inn med tålmodighet inntill jeg får meg en fast jobb med fast inntekt. Forsikring av noe sånt er helt hinsides (jeg kom fram til 17000/året om jeg satte opp meg selv som eier), så biler med en sånn type effekt får du aldri forsikret selv. Jeg er også veldig svak for RenaultSport Twingo men den selges ikke i Norge fordi importøren er så teit og bare tar inn kjipe biler. 133 hester og en vekt på 1000kg gir mer enn nok moro. Du må heller ikke glemme de 'skjulte' utgiftene som bensin, bompenger, veiavgift og forsikring. Om du ikke har noen fast inntekt ville jeg kanskje skrudd igjen hestekreft-krana bittelitt slik at du hadde penger til andre ting du kanskje syntes er gøy. Endret 7. mars 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Takker for bilene. Joda, scirocco er mat, men blir så likt den Golf 3 94en vi har mht kjedelige interiøret uten navigasjon, så prisen blir litt høy for bare fint eksteriør (min mening). "Hestekreft-krana" som du så elegant kaller det, blir det intet av før 2010 2011 (om du tenkte på Audien) uansett da den blir dratt fra 250 til 306 av min far selv. Har lyst å ha min brors RS2 som lekebil på siden senere, så den får ta seg av "adrenalinet". Om du tenkte på f.eks Porschen med 300hk, så... tja, vet ikke. Blir litt daft å gå fra 250hp twinturbo til kjipe 1.4 med 80HK (som du nevner ), hehe. Nei blir et vanskelig valg. Har helst lyst å bruke noe rundt 300k-sonen, men om valget faller på en dyrere bil så får vi bare la det gå. Fortsatt litt igjen. Og når du nevner forsikring, så vet jeg litt av dette. Hadde lett-mc som gikk på registrering under Racing (dog er det en nakensykkel - Cagiva Raptor) hvor jeg betalte 13,000kr for fullkasko. På den tiden hadde jeg ingen jobb og bare 400kr uken i lommepenger, så den tok far seg av det første året... Endret 7. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Hva skal du med navigasjon? Forøvrig så unngikk du ganske elegant de åpne spørsmålene mine. Hva andre foreslå av biler bryr jeg meg ikke så veldig mye om. Fakta: Man behøver ikke mange hester for å ha det gøy, spesielt i Norge med prehistoriske veier. EDIT: Melder meg ut jeg. Håper du har råd til delene til Porschen du skal ha. Endret 7. mars 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Nei, er kjekt å ha. Når man først bruker den menge lapper så er det litt fint med slikt. Har brukt det flittig i turer fra Bergen til Oslo, og gjerne til visse destinasjoner jeg ikke visste om. Helt umulig for meg å finne fram til brødre i Oslo og Hønefoss uten GPSen (som nå ikke virker grunnet batterisvikt, noe som fikk systemet til å tyte om et passord som vi ikke har). Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ikke kom med foreldrepreken nå da, gutten skal ha en bil til 400-500 000kr og da er jeg ganske sikker på at han har råd til det. Hadde jeg vert i samme situasjonen hadde jeg gått for en eldre, men mer spesiell/eksotisk bil. Det er få nye biler som byr på den samme kjøregleden som en "gammel". Og du får som oftest mer for pengene, siden de har falt så mye i verdi allerde. Mine forslag(ingen AUDIer): Maserati 3200GT (bare et eksempel) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12627863 Porsche 911 C2 993 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16398868 BMW E46 M3 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16599795 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Porsche har faktisk ikke så veldig dyre deler. på 996 og nyere vel å merke. Her er mye vag deler ute å går. Klart det koster om man har keramiske bremser. Men så lenge man har en "vanlig" Porsche av nyere årgang så er ikke service og dele priser noe særlig mye høyere enn til andre tyske premium merker. Når det gjelder den A6 2,7 biturboen, så tror jeg nok den er vel så dyr å holde på veien som den 911 jeg linket til. Og verditapet, som jo er den største utgiften ved bilhold, teller ihvertfall ikke i Audiens favør. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Wtf? Du er 19 og har råd til å kjøpe bil til 500.000? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Wtf? Du er 19 og har råd til å kjøpe bil til 500.000? Vær så snill å slutt å mas om det da, det er helt irrelevant i denne tråden. OT: Jeg ville gått for en litt liten bil. Da slipper du å ha 250hk++ for å ha rask bil. De bruker mindre suppe, har som oftest lavere forsikring og du får mer for pengene. Saab 9-3 Aero. Her får du garantert raskere bil enn A6en. Disse motorene er god å chippe også. Tror du kan få Hirsch-chip samtidig som du beholder fabrikkgarantien. Audi TT Oettinger. 330hk og garanti, samtidig som den har et fint styling-kitt. Den har dog ikke navigasjon, men det er en fet Audi, noe jeg regner med du setter pris på Volvo S60 R. Dette er en skikkelig "sleeper". Med 300hk og 4wd kjører du fra de fleste. S60 er også veldig gode biler. Her har du litt forskjellige biler med mye effekt. Jeg mener fortsatt at det lureste vil være å kjøpe en mindre bil, som Scirocco eller noe lignende, men det er du som skal bruke en halv million. Prøv iallefall mange biler før du bestemmer deg. Noen bilen kan overraske deg veldig, og det er ikke lurt å ende opp med den første du prøver Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Wtf? Du er 19 og har råd til å kjøpe bil til 500.000? Vær så snill å slutt å mas om det da, det er helt irrelevant i denne tråden. OT: Jeg ville gått for en litt liten bil. Da slipper du å ha 250hk++ for å ha rask bil. De bruker mindre suppe, har som oftest lavere forsikring og du får mer for pengene. Saab 9-3 Aero. Her får du garantert raskere bil enn A6en. Disse motorene er god å chippe også. Tror du kan få Hirsch-chip samtidig som du beholder fabrikkgarantien. Audi TT Oettinger. 330hk og garanti, samtidig som den har et fint styling-kitt. Den har dog ikke navigasjon, men det er en fet Audi, noe jeg regner med du setter pris på Volvo S60 R. Dette er en skikkelig "sleeper". Med 300hk og 4wd kjører du fra de fleste. S60 er også veldig gode biler. Her har du litt forskjellige biler med mye effekt. Jeg mener fortsatt at det lureste vil være å kjøpe en mindre bil, som Scirocco eller noe lignende, men det er du som skal bruke en halv million. Prøv iallefall mange biler før du bestemmer deg. Noen bilen kan overraske deg veldig, og det er ikke lurt å ende opp med den første du prøver Jeg hadde gått for den Saab'n med Hirsch chip(anbefales) hvis jeg skulle brukt så mye penger på bil. Lykke til med valget. Uansett, ta deg god tid nå som du er i tenke boksen så du ikke "haste kjøper" Endret 7. mars 2009 av untouch4ble Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Wtf? Du er 19 og har råd til å kjøpe bil til 500.000? Vær så snill å slutt å mas om det da, det er helt irrelevant i denne tråden. Ville bare vite hemmeligheten bak sånn suksess. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Hvorfor mener dere det er bedre å kjøpe en mindre bil? Bare lurer.. Synes det er fett med en større bil med mye gamp, ofte mer komf. Særlig om du kan velge mellom sportslig og vanlig oppsett ved å bare trykke på en knapp. Ser ikke helt den med folk som anbefaler han å kjøpe en bil uten så mange hk. Er man idiot i trafikken kan man fint kjøre seg i hjæl med en tregere bil også! Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 KJØP EN BIL SOM ER BILLIG OG SOM GÅR FRAMMOVER! Lenke til kommentar
No14 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ville nå heller lagt på noen lapper og fått en bil som kunne gå bakover og jeg da..men smak og behag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå