Riot™ Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hei hei. Er en kar på 19 år som vil ha seg bil. Har kjørt en Audi A6 Q A 2.7 BiTurbo og Golf 3 1.8 i noen år nå, med min far, så lappen tar jeg nå før sommeren da jeg har begynner i jobb i April. Har sett meg litt rundt og funnet en god del biler jeg liker og som er innenfor prisrammen min. Egentlig så er jeg Audifrelst grunnet familie, men jeg tenker jeg vil prøve noe nytt siden det vil bli min egen bil. Har sett på disse bilene (merk: dette er bare generelle biler valgt fra Finn.no - det betyr ikke at jeg kommer til å kjøpe AKKURAT den bilen da det er noen måneder før jeg gjør dette) Lexus IS 250 Luxury Personbil 2006, 40000 km., kr. 489.000, - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16212033 Mener bilen oser litt av sportslighet samt voksent grunnet Lexusmerket. Ser da ganske fin ut i svart og fine felger+lister. Interiøret er jeg ikke helt med på Chrysler 300C Estate Stasjonsvogn 2005, 93000 km., kr. 430.000, - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16486661 Bilen oser klasse og har et gangster/mafiapreg over seg. Liker veldig godt stasjonsvognutgaven. 22/24" felger klér bilen godt da bilen er bred og kraftig Chrysler 300C DUB Personbil 2005, 92000 km., kr. 399.000, - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14959773 Samme som over, men litt minus på at det ikke er stasjonsvogn. Finere i svart Audi A5 1.8TFSI S-LINE Personbil 2008, 20000 km., kr. 469.000, - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16364045 Sportslig Audi. Liker den best i hvit farge slik som den i annonsen. Elsker LED-lyktene, fronten og baken -- generelle eksteriør. Interiør er også beelskelig. Fin motor som kan yte mer med MTM-ordninger. Kan se enda bedre med full ABT eksteriørpakke Mercedes-Benz C-Klasse C220CDI AMG Avantgarde Personbil 2008, 42000 km., kr. 499.000, - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14820930 Skikkelig fin Merce. Aldri likt Mercedes tidligere men denne bilen slår meg som perfekt ungkarsbil til en grei pris. Veldig fin i Avantgarde utgave og AMG-pakke. Liker grådig godt i hvit med sorte soltaket BMW 320D Coupe M Sport, 20450 km., kr. 475.000, - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16373528 Veldig grei bil for en som meg. Er forelsket i den i hvit, og interiøret er det ikke noe å klage på (bortsett fra at jeg ville valgt skinnseter istedenfor stoff). Kan skaffe helt ny til innkjøpspris Nissan 350 Z Personbil 2004, 70500 km., kr. 489.000, - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16256649 Veldig fin sportsbil. Liker veldig godt formen på bilen, men interiøret er litt kjedelig i forhold til øvre biler i tråden. Fine hestekrefter for pengene Dette var de jeg gadd skrive opp for nå. Resten er vel egentlig bare min fars A6, VW Scirocco og en Audi TT 07- Håper at noen kan komme med innspill om de diverse bilene! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Betaler du denne bilen selv eller får den den? Hvis du betaler den selv, så isåfall tør jeg å spørre hvordan i helvte du har råd til det? Når det kommer til bilen ville jeg nok valgt Audi A5, personlig synes jeg dette er kanskje det abselutt råeste bilen man får til den prisen. Det er en blanding av luksus, sportslighet, og den har et fantasitsk utseende både innvendig og utvendig. Endret 4. mars 2009 av MrLG Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Betaler selv. Hvor pengene kommer fra er litt innpå det private. Joda, Audi A5 har jeg siklet etter veldig lenge. Foreløpig så står Audien og Chrysleren som #1 av alle valgene, men jeg vet lite om de andre bilene og klarer ei heller bestemme meg. Er egentlig bare redd for å gå lei av Audien så fort siden jeg har kjørt i Audi siden jeg var 10 år gammel. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Endret 4. mars 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Audi A5 er en god bil det, men av egne erfaringer lever ikke kjøreegenskapene helt opp til forventningene. Synes det ble for mye A4, bare med et kulere design. Mine favoritter er BMW 320c og lexus IS, begge bilene har bakhjulstrekk noe som ofte fører til innspirert kjøring om vinteren. Nabo gutten på 18 kjøpte seg helt ny hvit BMW 320cd for et år siden, og det virker som han er fornøyd, utifra det store gliset han får hver eneste gang han kommer ut av bilen. Lenke til kommentar
crea Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Oi, litt annet budsjett som førstebil enn det jeg hadde (og andrebil, og tredjebil, og fjerdebil). Er egentlig ikke noe MB fan, men må si jeg liker den AMG'n der. Men det er et must med de svarte felga der. Så på resten av bildene at den hadde noen andre sett hjul, så mulig det bare var et illustrasjonsfoto. Asiatisk og amerikansk er jeg ikke no fan av så hadde nok fallt på en av tyskerne om det var jeg som måtte velge. Fargevalget ditt er jeg ihvertfall helt enig i! Men hvorfor ikke en S4? eller en E46 M3 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Kjøp deg heller en leilighet. Idioti å bruke den summen på førstebil. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Kjøp deg heller en leilighet. Idioti å bruke den summen på førstebil. Word. Kjøp en Mini Cooper eller tune up Audi A4 el. Golf Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Personlig så hater jeg deg Lottomillionær eller ? Kjøp noe tysk stål. Feks audi eller bmw. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Kjøp deg heller en leilighet. Idioti å bruke den summen på førstebil.Jeg bor i et hus og skal bo her noen par år til, før jeg beveger meg ut til gjerne et større hus. Trenger ikke kommentarer som handler om min bruk av penger. @ahpadt: Scirocco er unektelig fin! Eneste jeg har å klage på er interiøret egentlig. VW sine "byggesider" er helt elendige med mindre man går inn på Englands VW-side, og om de ekstrautstyrene som finnes der er samme som i Norge vet jeg jo ikke, så blir vanskelig å se. Scirocco er deilig, da. Slenge på tuning fra MTM så har jeg en fin bil! @OstePåPp: Jeg er mest interessert i quattro selv, men dette er alltid en god del dyrere enn jeg vil offre ut for noe slikt. Det jeg er redd for med Audiene er at jeg ikke vil finne en jeg vil ha. Om det blir A5 så MÅ den være hvit eller i hvert fall svart (liker ikke så mye annet), også et titalls med ekstrautstyr jeg sikler etter. Om det BLIR A5 så blir det i gjerne via import fra Dinbilpartner.no ettersom de lar meg velge ekstrautstyr rett på sidene deres. BMWen sikler jeg etter like mye, og mener det vil være en bedre opplevelse for meg som bare har kjørt Audi de siste 3 årene. PS: Nye BMW BiTurbo som ble vist fram i Geneve ser unektelig deilig ut! @crea: S4 er for gammelt (de dem har på Finn, vet jo aldri). Min far eide også en S4 tidligere (før han kjøpte en Passat og solgte den rimelig fort for A6en ) og dyrt. Vil helst ha noe innen 07 - 09 rangen. Vet ikke så mye om BMWen da jeg ikke finner den på Finn.no f.eks (for å se prisantydning til en jeg har råd til ). EDIT ADD: Personlig så hater jeg deg Lottomillionær eller ? Kjøp noe tysk stål. Feks audi eller bmw. Neida. Heter: Ingen utgifter. Hadde jeg vært lottomillionær hadde jeg nøyd meg med en Camaro 09 og/eller Nissan GT-R Vet at Tysk er kvalitet, men er jo masse annet å se på også! Vil ikke være innestengt. Endret 5. mars 2009 av Riot™ Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hva med å gå for en Audi A4 170HK 2.0TDI Quattro? Nå satt jeg senest i stad og tittet på en i sølv, og den var unektelig lekker. Stasjonsvogn riktignok, men langt på vei den fineste A4 Avant Audi noensinne har levert. Den nye er overhodet ikke fin. Ellers liker jeg tankene dine om A5, men da ville jeg sett på en med Quattro, om du går via dinbilpartner.no. Der kan du som du sier velge ekstrautstyr rett på siden og bestille. Er også Audifrelst av natur, og jeg skal ha en A4 Avant Quattro Forøvrig så ligger nevnte A4 på i underkant av 360 000, med delskinnseter, soltakt, etc. Ikke gått så mye heller. 2007 modell, står hos Erik Arnesen Bryn Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) @ahpadt: Scirocco er unektelig fin! Eneste jeg har å klage på er interiøret egentlig. VW sine "byggesider" er helt elendige med mindre man går inn på Englands VW-side, og om de ekstrautstyrene som finnes der er samme som i Norge vet jeg jo ikke, så blir vanskelig å se. Scirocco er deilig, da. Slenge på tuning fra MTM så har jeg en fin bil! Du får tak i alt det samme utstyret som det er listet opp i England. Mye er faktisk standard, men ekstrautstyret koster ganske lite så jeg ser ikke på det som noe problem. Jeg prøvekjørte en 2.0TSI med DSG for et par måneder siden og kan ikke akkurat si at den behøver enda mer effekt. Den kjører nok fra det meste av det du har listet opp. Eventuelt kan du vente på den nye GTI-en som kommer til sommeren. Moren min har en mk6 Golf og interiøret har virkelig gått opp noen hakk i forhold til mk5. Endret 5. mars 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Hva med å gå for en Audi A4 170HK 2.0TDI Quattro? Nå satt jeg senest i stad og tittet på en i sølv, og den var unektelig lekker. Stasjonsvogn riktignok, men langt på vei den fineste A4 Avant Audi noensinne har levert. Den nye er overhodet ikke fin. Ellers liker jeg tankene dine om A5, men da ville jeg sett på en med Quattro, om du går via dinbilpartner.no. Der kan du som du sier velge ekstrautstyr rett på siden og bestille. Er også Audifrelst av natur, og jeg skal ha en A4 Avant Quattro Forøvrig så ligger nevnte A4 på i underkant av 360 000, med delskinnseter, soltakt, etc. Ikke gått så mye heller. 2007 modell, står hos Erik Arnesen Bryn 2.0 170HK er akkurat passe for meg, dog så er den Avant. Er litt lei Avant da vi har tre stk. Avant Audier (RS2, S6 og A6) i familien. Om jeg skulle hatt Avant måtte det bli litt større motor enn en 2.0 170HK (trim uvesentlig av basismotor for meg i Avant). Ellers så liker jeg jo stasjonsvogner ganske godt, måtte det være en eller to av BMW sine, alle Audiene og to Mercer. Takk for tips, i hvert fall! Virker som mange her er Audifrelste. Deilige biler. Du får tak i alt det samme utstyret som det er listet opp i England. Mye er faktisk standard, men ekstrautstyret koster ganske lite så jeg ser ikke på det som noe problem. Jeg prøvekjørte en 2.0TSI med DSG for et par måneder siden og kan ikke akkurat si at den behøver enda mer effekt. Den kjører nok fra det meste av det du har listet opp. Eventuelt kan du vente på den nye GTI-en som kommer til sommeren. Moren min har en mk6 Golf og interiøret har virkelig gått opp noen hakk i forhold til mk5. Vel tingen er at de Sciroccoene som står på finn.no (jada, er klar over at de kan være annerledes til sommeren) har et kjedelig interiør av typen tofarget display. Jeg liker interiøret til Audi, BMW og MB best da de inkorperer skjerm inn i dashboardet på siden av rattet med en deilig bulk og lite tak over (BMW/AUDI). Om der kommer en Scirocco med bedre utvalg ut for salg der så skal jeg vurdere det enda mer. Dumt Dinbilpartner ikke har Scirocco på hjemmesidene deres. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Merca er min favoritt og ville gått for den. Har altid hatt merce så det er vanskelig å velge noe annet. Sikkert det samme med audi for deg. Chrysler stv er også en kul bil, men må være svart! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Kjøp deg heller en leilighet. Idioti å bruke den summen på førstebil.Jeg bor i et hus og skal bo her noen par år til, før jeg beveger meg ut til gjerne et større hus. Trenger ikke kommentarer som handler om min bruk av penger. Neida, men siden du både skriver at du har ingen utgifter og tidligere har vist frem bilder av gutterommet tenkte jeg kanskje at det var på tide å flytte ut av redet. Sikkert kult å kjøre en dame hjem i en ny bil når du er 18-19 år, men det er ikke like kult å ta henne med inn på promperommet. Uansett så står jeg ved at det er ren og skjær idioti å bruke så mye penger på bil i din alder. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Kjøp deg heller en leilighet. Idioti å bruke den summen på førstebil.Jeg bor i et hus og skal bo her noen par år til, før jeg beveger meg ut til gjerne et større hus. Trenger ikke kommentarer som handler om min bruk av penger. Neida, men siden du både skriver at du har ingen utgifter og tidligere har vist frem bilder av gutterommet tenkte jeg kanskje at det var på tide å flytte ut av redet. Sikkert kult å kjøre en dame hjem i en ny bil når du er 18-19 år, men det er ikke like kult å ta henne med inn på promperommet. Uansett så står jeg ved at det er ren og skjær idioti å bruke så mye penger på bil i din alder. Ikke hvis man har pengene til det. Nyere bil gir bare bedre sikkerhet så Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Ikke hvis man har pengene til det. Nyere bil gir bare bedre sikkerhet så Med mindre man har ekstremt god råd støtter jeg Sluquet. Man kan få en bil til halve prisen eller mindre som ikke er noe mer usikker. Det er nok av andre ting i livet å bruke penger på, så å bruke veldig mye av det man har på bil bare fordi man fremdeles bor på det samme gamle gutterommet er litt korttenkt. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Drit i å prat om pengene da, han har pengene og skal ha seg bil. Selv anbefaler jeg sciroccoen jeg også, med 2litern og DSG er det en veldig moro bil å kjøre, den er liten og en meget fin ungdomsbil. Kjørte selv denne for et par måneder siden og skulle ønske jeg kunne hatt en slik i garasjen :< Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Selv anbefaler jeg sciroccoen jeg også, med 2litern og DSG er det en veldig moro bil å kjøre, den er liten og en meget fin ungdomsbil. Kjørte selv denne for et par måneder siden og skulle ønske jeg kunne hatt en slik i garasjen :< Bursdag 24 Mar 1994 Hadde du lov til det da? Uansett, trådstarter får gjøre hva han vil med pengene. Jeg ville kanskje vurdert å ikke bruke riktig så mye penger på bil. Hva med en mk5 Golf GTI? Du får ikke forsikra noen ting av det som har blitt foreslått, så hva du kjøper betyr vel lite.. Endret 6. mars 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Sink Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Bursdag 24 Mar 1994 Hadde du lov til det da? Alder er da bare et tall? Fyller 20 om 3 uker Endret 6. mars 2009 av Sink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå