Bungalow Bill Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Goddag! Gikk nylig til verks. Aksjon: Hovedoppgradering av PC. Athlon 2400, ram, Epoxhovedkort (med brikkesett fra nVida) og kjøler ble innkjøpt. Arbeidet satt bort til en kamerat med mer peiling enn meg. Siden spill ikke interesserer beholdt jeg mitt gamle ATI Rage Fury skjermkort fra 1999. At kortet også passer utmerket sammen med ATI-tvkort var heller ikke noe minus. Kameraten ringer og forteller at ”Dessverre, får ikke montert skjermkortet på hovedkortet”. Etter bruk av dette forumet blir følgende avklart: Ati’en er ikke kompatibel med hovedkortet, spenningen er feil. Kjedlig, hadde jeg lagt på et par hundre kroner kunne jeg fått et Epox hovedkort med integrert skjermkort. Snuste litt rundt på nettet i går for å finne et nytt skjermkort, gjerne med integrert tvkort. Og det fant jeg. Etter mine begreper med supre spesifikasjoner (for en ikke-spiller), til en latterlig lav pris. 787 kroner på Komplett data. Det blir nok et Gainword skjermkort denne gangen. Med fersk grafikkbrikke fra nVida, en geforce fx 5200 (hva skal vel jeg med en fx 5800?), 8x AGP, 64 ddr ram, med tv-kort, tv-ut, samt mpeg dekoding i kortet. Noen innvendinger, eller bedre forslag? Lenke til kommentar
fåttferie Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 se her så ser du hva du burde kjøpe, som du ser er geforce mx et dårlig kjøp radeon 9000 er mye bedre og koter en hundrings mer http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...02.html#aquanox Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 se her så ser du hva du burde kjøpe, som du ser er geforce mx et dårlig kjøp radeon 9000 er mye bedre og koter en hundrings merhttp://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-02.html#aquanox Har fint lite å si siden han ikke skal spille da. Pluss at siden et ATI kort ikke passer, så kan det fort henda at flere andre ikke passer. Han kjøper jo det som er billigst. Nemlig Geforce FX 5200 koretet. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 se her så ser du hva du burde kjøpe, som du ser er geforce mx et dårlig kjøp radeon 9000 er mye bedre og koter en hundrings merhttp://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-02.html#aquanox han snakker om FX ikke MX Lenke til kommentar
Bungalow Bill Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Hei "fåttferie"! Du må gjøre hjemmeleksa di bedre. Testen på Toms Hardware (datert 20. Januar d.å.) omfatter ikke brikker fra fx-serien. Disse ble først lansert på Cebit 13. mars d.å. Med vennlig hilsen Bill Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Goddag!Gikk nylig til verks. Aksjon: Hovedoppgradering av PC. Athlon 2400, ram, Epoxhovedkort (med brikkesett fra nVida) og kjøler ble innkjøpt. Arbeidet satt bort til en kamerat med mer peiling enn meg. Siden spill ikke interesserer beholdt jeg mitt gamle ATI Rage Fury skjermkort fra 1999. At kortet også passer utmerket sammen med ATI-tvkort var heller ikke noe minus. Kameraten ringer og forteller at ”Dessverre, får ikke montert skjermkortet på hovedkortet”. Etter bruk av dette forumet blir følgende avklart: Ati’en er ikke kompatibel med hovedkortet, spenningen er feil. Kjedlig, hadde jeg lagt på et par hundre kroner kunne jeg fått et Epox hovedkort med integrert skjermkort. Snuste litt rundt på nettet i går for å finne et nytt skjermkort, gjerne med integrert tvkort. Og det fant jeg. Etter mine begreper med supre spesifikasjoner (for en ikke-spiller), til en latterlig lav pris. 787 kroner på Komplett data. Det blir nok et Gainword skjermkort denne gangen. Med fersk grafikkbrikke fra nVida, en geforce fx 5200 (hva skal vel jeg med en fx 5800?), 8x AGP, 64 ddr ram, med tv-kort, tv-ut, samt mpeg dekoding i kortet. Noen innvendinger, eller bedre forslag? Har det kortet der tv-kort? :o Tror det er en feil. Det kortet er helt grei om man ikke skal spille ja...Du kan også gå for radeon 9100 som er enda billigere men bedre. Om du vil ha et med tv-kort er jo radeon 9000pro AIW med tv-kort et godt alternativ..men den koster også ca.1500kr og det er egentlig en grei pris når et radeon9000pro koster i overkant av 1000kr og et tv-kort rundt 600. Lenke til kommentar
Bungalow Bill Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Hei Nag-sinn!!! Hvor lenge var vel Adam i paradis? Ser dessverre ut til at du har rett. Kortet er nok uten tv-kort. Æsj og dobbelt æsj. Sørgmodig hilsen Bill Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Har fint lite å si siden han ikke skal spille da. Pluss at siden et ATI kort ikke passer, så kan det fort henda at flere andre ikke passer. Han kjøper jo det som er billigst. Nemlig Geforce FX 5200 koretet. Umm.. Det finnes rimeligere kort enn GF FX 5200, hva med et Radeon 7000 kort til under 500,- Det Rage Fury kortet er nok et 3.3v only og passer derfor ikke i et hovedkort kun støtter 1.5v Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Det finnes vel R7200/R7500 AIW, men jeg tror ikke de selges i norge. Ta en tur på www.pricewatch.com og se om jeg lyger eller ikke. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Har fint lite å si siden han ikke skal spille da. Pluss at siden et ATI kort ikke passer, så kan det fort henda at flere andre ikke passer. Han kjøper jo det som er billigst. Nemlig Geforce FX 5200 koretet. Umm.. Det finnes rimeligere kort enn GF FX 5200, hva med et Radeon 7000 kort til under 500,- Det Rage Fury kortet er nok et 3.3v only og passer derfor ikke i et hovedkort kun støtter 1.5v Det finnes rimeligere enn Radeon 7000 også. Er ikke det som er poenget. Han lurte på om han skulle kjøpe Geforce FX 5200. [Pirkemodus] Radeon 7000 koster under 300kr faktisk. [/Pirkemodus] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Skal du ha tv-kort, bra 2D ytelse samtidig som 3D ytelsen ikke teller? Ta en titt på dette kortet, Matrox Millenium G450 16MB Dual Head. Det koster 723 kroner, men de ekstra kronene det koster over ditt tidligere alternativ er det så absolutt verdt : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Matrox sine skjermkort er kjent for å ha de beste tv utgangene tilgjengelig til "massene". Jeg hadde det før, og jeg kunne spille en divx film på tv'n samtidig som jeg jobbet med andre ting på datamaskinen ettersom den bruker en spesiell metode som sender signaler direkte fra f.eks Windows Media Player eller andre playere direkte til tv'n uten at du trenger å ha den visbar på datamonitoren. De fleste andre kort bruker "kloning" slik at du må ha fullskjerm på datamonitoren når du skal se divx film på tv'n. I tillegg er det det kortet som er kjent for å ha best 2D ytelse, best bildekvalitet på 2D og best bildekvalitet på TV utgangen. Jeg har Abit Geforce 4, men savner faktisk Matrox kortet mitt og de mulighetene dette hadde. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Pluss at siden et ATI kort ikke passer, så kan det fort henda at flere andre ikke passer. Dette har med Agp standarden, og ikke produsenten av grafikkortet å gjøre. Like gammalt Nvidia kort ville hat akkurat samme problemet. Matrox kortet er et alternativ, ellers kan du jo kjøpe radeon 7500. Ellers om du bestile Hk over internett så husk at du har 2 ukers angrefrist, så da kan du fortsatt velge det Hk med innebygd skjermkort om det ikke er gått 2 uker. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Matrox G450 Jeg har 4x PCI liggende på posten til fortolling. BTW: han ønsker skjermkort med TV-kort. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Det finnes rimeligere enn Radeon 7000 også. Er ikke det som er poenget. Han lurte på om han skulle kjøpe Geforce FX 5200. Så du er enig i at GeForceFX 5200 ikke er billigst, for det var nemlig det du sa, eller kan ihvertfall tolkes dithen. Poenget var vel at han skulle ha seg et rimelig skjermkort med TV-ut. FX5200 er da en dårlig anbefaling når han ikke bruker PCen til spill IMO. Til den prisen ville jeg heller gått for et mer kvalitets kort som Matrox G450 eller valgt et rimeligere kort. [Pirkemodus] Radeon 7000 koster under 300kr faktisk. [/Pirkemodus] Som jeg sa, under 500kr :wink: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Matrox G450 BTW: han ønsker skjermkort med TV-kort. Søren, det fikk jeg ikke med meg. Jeg så bare at han ønsket tv-ut og tenkte på Matrox. Men om han ønsker tv kort så kan han kjøpe dette i tillegg, hvis bildekvalitet på tv-ut er viktig. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Så du er enig i at GeForceFX 5200 ikke er billigst, for det var nemlig det du sa, eller kan ihvertfall tolkes dithen. Poenget var vel at han skulle ha seg et rimelig skjermkort med TV-ut. FX5200 er da en dårlig anbefaling når han ikke bruker PCen til spill IMO. Til den prisen ville jeg heller gått for et mer kvalitets kort som Matrox G450 eller valgt et rimeligere kort. Helt enig. Ville selv kjøpt et Matrox kort. Overlegen 2D og alt det der. Var nok jeg som formulerte meg litt vagt. Jeg mente at Geforce FX 5200 var billigere enn det nevnte Radeon 9000 kort. Det var alt. Ikke at det var det rimeligste kortet på markedet. Beklager forvirringen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 ATI - Video Cards Info... ATI AIW RADEON VE 64MB RETAIL ALL IN WONDER 7500 ATI All-In-Wonder Radeon VE 64MB PCI Video Card Retail PCI (Part - AT-AIWVE_P) Price: $109 MinOrder: 1 Ship 1 : $0.75 - 6.83 FedEX Ground,Ship out Same Day Updated:4/14, 4:45 PM $115.83 Det finnes altså til 750,- i USA, men prisguiden nevner ikke noe AIW 7500 i Norge. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 DID gainward save my day? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå