Hrodebert Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hei! Oppdatert maskinen min i dag. Alt fungerer som det skal og det er ingen maskinvare feil, men har likevel en underfundig utfordring med minnet. Minnet jeg har installert er av typen Corsair Dominator (DDR2, 1066 MHz), installert to brikker av 2GB. I BIOS og CPU-Z er verdiene riktig (4096MB), men i dxDiag og kontrollpanelet er kun 3328MB tilgjengelig. Hvorfor? Har bygget mange datamaskiner gjennom tidene og ser på meg selv som en dreven bygger, men hva har jeg oversett her? På forhånd takk. (Kjører Windows XP, Service Pack 3). Endret 4. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Fant svar på problemet mitt her. Trenger altså 64BIT Windows XP Men er det noen som vet om maskinen unytter den siste delen av minnet selv om det ikke vises i kontrollpanelet? Eller vil ikke den siste delen av minnet bli unyttet i spill ol.? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er sikkert besvart i samme tråd, Nei! Men det har da lite praktisk å si. Vær glad for det du har, om du skulle finne på å kjøpe mer minne bytt OS. 64-bit XP er uansett ikke et godt valg, du må da over til Vista. 3GB minne er mer enn nok for XP. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Om jeg har skjønt dette rett "deler" hovedkortet minnet mellom brikkene og minnet på skjermkortet. Dette innehar 768MB minne, derfor kun 3328MB for Windows? At jeg kunne overse dette. Takker for hjelp i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå