CorporalClegg Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hei Vi har et prosjekt gående på skolen nå, hvor vi skal lage en filmplakat. Planen var å sette inn ett stort bilde, + hva? (Er det noen som har idèer er jeg veldig takknemlig!) Skulle gjerne hatt et program med mange muligheter, forslag? takk! Ivar Lenke til kommentar
Jonnvoll Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det er mange program som kan brukes til dette (Photoshop, Indesign), spørsmålet er hvilke du har for hånden. Du kan ha bilde + Tittel + Skuespillere + Undertittel ( litt mer beskrivende f.eks) + Har dere laget filmen kan dere ha "slipp" datoen Men dette er helt opp til dere. Er det i forbindelse med et fag forresten? Håper det hjelper og lykke til. Endret 4. mars 2009 av Jonnvoll Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Viss du forteller litt om filmen så er det lettere og komme med forslag. Jeg ville brukt photoshop til bilderedigering og indesign til tekst (ferdiggjøring). Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du kan jo teste http://bighugelabs.com/flickr/poster.php Enkelt, men fungerer. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Tusen takk for all respons!! Prøvde i BigHugeLabs, ble ganske fornøyd.. Hvilken av dem? Det er et Kunst og håndtverksprosjekt, det bestemmer en stor del av karakteren min.. Så jeg er utrolig takknemlig for innspill! Har forresten _alt_ av programvare tilgjengelig.. Takk! Lenke til kommentar
emero Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du må da ikke dekke over motivet med teksten :S Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) De fleste bruker i dag InDesign, men QuarkXpress var vanligere i gamle dager. Må bare få si det: Horribelt med den hovedteksten klint over hodet til personen i bildet. Endret 6. mars 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Samt gjøre noe med fonten på overskriften. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Vet ikke om du kan Photoshop og InDesign (InDesign er ikke så vanskelig), men rediger bilder i Photoshop og legg .psd filen rett inn i InDesgin og legg på tekst. Jeg pleier å lage hele plakaten i Photoshop og så tar jeg bort teksten og legger bildet inn i InDesign. Deretter legger jeg inn teksten prikk lik som den var i Photoshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå