prime_id Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hei Jeg har et problem på min HTPC som jeg har slitt med veldig leeenge. Når jeg bytter inngang på tven så får jeg ikke lenger noe signal fra pcen når jeg bytter tilbake. Jeg er nødt til å logge meg inn på HTPC med VNC og bytte oppløsning eller refreshe skjermkortet for at bilde skal bli gjenkjent av tven igjen. Derfor har jeg tenkt på en sak som kan gjøres. Hva hvis det finnes en applikasjon eller script som bare restarter skjermkortet. Dette må startes feks når jeg trykker på mce knappen på fjernkontrollen(bruker logitech harmony til alt sammen). Jeg har håpet på at det finnes en annen løsning enn å kjøpe nytt skjermkort siden jeg for øyeblikket har dårlig råd:) Jeg bruker et relativt gammelt skjermkort. ATI X800 og AMD Athlon 64 3200+. Noe som tar utfordringen med å hjelpe meg?? Endret 8. mars 2009 av prime_id Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Prøv å deaktivere at den går i dvalemodus og at skjermsparer er av.... Lenke til kommentar
prime_id Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Prøv å deaktivere at den går i dvalemodus og at skjermsparer er av.... Det er ikke det som er problemet. Jeg har pcen på. Jeg har merket at hvis jeg restarter Mediacenter applikasjonen så får jeg bilde signal igjen. og når jeg har mce i fullskjerm og trykker "alt + tab" så får jeg også signal. Noe som vet om et makro program som hadde klart å restartet MCE og "trykket inn" tastene når jeg trykket på MCE knappen på fjernkontrollen? Lenke til kommentar
prime_id Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 er jeg på riktig forum nå? er det virkelig ingen som kan tenke seg hva dette er. jeg har lest på nettet at det er et ganske vekjent problem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå