nilsu Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hei Når jeg oppdaterer kanal-listen klarer tuner'n aldri å finne canal+ HD-kanalene eller noen av de andre HD-kanalene til Canal Digital. Kan dette ha noe med parabolhodet (LNB) å gjøre? Merket er ALPS og det jeg antar er frekvensområdet står det Lo: 9.75 / 10.60 GHz Greit nok at jeg ikke får åpnet selve kanalene, men ønsker å vite om jeg i det hele tatt kan få den inn uten å skifte selve parabolen (Force m/ 4 hoder) Veldig takknemlig for svar, for dette skjønner jeg lite av Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hei Når jeg oppdaterer kanal-listen klarer tuner'n aldri å finne canal+ HD-kanalene eller noen av de andre HD-kanalene til Canal Digital. Kan dette ha noe med parabolhodet (LNB) å gjøre? Merket er ALPS og det jeg antar er frekvensområdet står det Lo: 9.75 / 10.60 GHz Greit nok at jeg ikke får åpnet selve kanalene, men ønsker å vite om jeg i det hele tatt kan få den inn uten å skifte selve parabolen (Force m/ 4 hoder) Veldig takknemlig for svar, for dette skjønner jeg lite av Antar du har en boks som støtter HD kanaler. Dersom den ikke støtter HD kanaler vil den heller ikke søke inn HD kanalene. Dersom du har CDs HD mottager så skal du uansett se HD kanalene i kanallisten . Dersom du ser HD kanalene i kanallisten men de ikke gir noe signal ( ingen signal melding) så kan det være trøbbel med LNB'en, antenna osv. DiseqC switchen kan du også med fordel koble bort. For å få best mulig signal så er det en fordel med kun et hode på antenna (i antennas beste fokus- rett på bommen). Har man f.eks. sidemating Thor-Sirius-Hotbird-Astra så blir Thor/1-west ekstremt sidematet og man mister MYE signal -forutsatt at du ikke benytter en spesielt konstruert multifokusantenne som f.eks. Torodial vist på bildet under. CD pleier å levere med Triax TD64 (64cm). Hvis man f.eks. tar en Triax TD64 og monterer LNB'er for Thor-Sirius-Hotbird-Astra så vil normalt LNB'en for Canal Digital se mye mindre antennestørrelse enn 64cm. og normalt sett minst av alle posisjonene. Går det så går det men mangler det signal på noen transpondere så kan den ekstreme sidematingen være årsaken. Endret 4. mars 2009 av Bobben1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 ... Lo: 9.75 / 10.60 GHz Kanskje et gammelt hode som mangler high band 10.7 - 12.75 GHz Eksempel: http://www.maxsat.no/commerce/index.php?pa...t&Itemid=72 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå