Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frastjålet nøkkler og venter på at bilen skal bli tatt!


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner godt at de ikke tok bilen med en gang.

 

Da var jo bileier hjemme og kunne hørt at de stakk av med bilen. Og så nevnes det fare for å bli stående i trafikk-kork. Slår de til midt på natta er sjangsen for at det tar noen timer før eier av bilen melder den stjålet mye større.

 

Minner meg for noe som skjedde for et par år siden..

Jeg og ei venninne var på trening en gang, og hun hadde bilnøklene sine i bukselumma i skapet i damegarderoben. Mens vi var inne på en aerobictime forsvant buksa hennes (med nøklene i lomma).Dette var på en fredag, og bilen ble stående på parkeringsplassen utenfor treningssenteret hele helga. På mandagen spurte hun de på treningssenteret om de hadde fått inn noen nøkler, og det hadde de.

 

Så, et par kvelder senere blir bilen hennes stjålet midt på natta.

 

Frekke folk hadde kopiert nøklene til bilen. De viste tydeligvis hvor eier av bilen bodde, og dro dit ei natt for å hente bilen mens de var sikre på at hun ante fred og ingen fare.

 

Bilen ble aldri funnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner godt at de ikke tok bilen med en gang.

 

Da var jo bileier hjemme og kunne hørt at de stakk av med bilen. Og så nevnes det fare for å bli stående i trafikk-kork. Slår de til midt på natta er sjangsen for at det tar noen timer før eier av bilen melder den stjålet mye større.

 

Minner meg for noe som skjedde for et par år siden..

Jeg og ei venninne var på trening en gang, og hun hadde bilnøklene sine i bukselumma i skapet i damegarderoben. Mens vi var inne på en aerobictime forsvant buksa hennes (med nøklene i lomma).Dette var på en fredag, og bilen ble stående på parkeringsplassen utenfor treningssenteret hele helga. På mandagen spurte hun de på treningssenteret om de hadde fått inn noen nøkler, og det hadde de.

 

Så, et par kvelder senere blir bilen hennes stjålet midt på natta.

 

Frekke folk hadde kopiert nøklene til bilen. De viste tydeligvis hvor eier av bilen bodde, og dro dit ei natt for å hente bilen mens de var sikre på at hun ante fred og ingen fare.

 

Bilen ble aldri funnet.

 

Hvis min bil blitt stjålet ville jeg blitt forbanna om jeg hadde fått den tilbake. Raukjørt som den hadde vært. Takk gud for forsikring...!

Endret av DSG
Lenke til kommentar

UPDATEN alle venter på kommer her:

 

Jeg satt masse tau og sykler bak bilen, og fikk også en te å sette bilen bak kl halv 1 i natt!

 

Jeg vil tro tyven har vært innom men har gitt opp etter å ha sett va han måtte igjennom for å få ut bilen!

 

Ellers kan jeg legge til at både en jakke og min sønn sin lommebok i gangen ble stjålet!

 

Nå er bilen tauet av falken og plassert på et trygt sted. Låsene og nøkklene vil bli byttet :)

 

Så da sitter tyven igjen med 2 ubrukelige bilnøkler, en lommebok med 85 kroner i og en boble jakke til 400 kr!

Det som er utrolig er at tyven tok med seg denne boblejakka istedenfor en flott norrøna jakke til sønnen min som pengeboka lå oppi! Denne jakka har en verdi på 4000 kr.

Så har egentlig sluppet billig unna!

 

Men forferdelig følelse at noen har vært inni huset når du og 2 andre har vært i samme hus samtidlig! Men forholdet er politiannmeldt og regnet som avsluttet fra min side ;)

Takker for tips :)

Lenke til kommentar
UPDATEN alle venter på kommer her:

 

Jeg satt masse tau og sykler bak bilen, og fikk også en te å sette bilen bak kl halv 1 i natt!

 

Jeg vil tro tyven har vært innom men har gitt opp etter å ha sett va han måtte igjennom for å få ut bilen!

 

Ellers kan jeg legge til at både en jakke og min sønn sin lommebok i gangen ble stjålet!

 

Nå er bilen tauet av falken og plassert på et trygt sted. Låsene og nøkklene vil bli byttet :)

 

Så da sitter tyven igjen med 2 ubrukelige bilnøkler, en lommebok med 85 kroner i og en boble jakke til 400 kr!

Det som er utrolig er at tyven tok med seg denne boblejakka istedenfor en flott norrøna jakke til sønnen min som pengeboka lå oppi! Denne jakka har en verdi på 4000 kr.

Så har egentlig sluppet billig unna!

 

Men forferdelig følelse at noen har vært inni huset når du og 2 andre har vært i samme hus samtidlig! Men forholdet er politiannmeldt og regnet som avsluttet fra min side ;)

Takker for tips :)

 

Fint det løste seg. Men det vil være meget kostbart å få nye nøkkel og låsset. Det tar litt tid å bytte og, så det blir fort noen tusen kroner her og dessverre. Forsikring dekker det kanskje? Men uansett egenandel.

 

Men du har iallefall bilen, og bare det er jo supert :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde innbrudd i HiAcen min i et parkeringshus i Trondheim. Merket det når jeg kom og skulle sette meg inn i bilen og den ikke var låst. Tenkte at shit, glemte å låse døra når jeg dro på jobb.

Startet opp bilen og tok på meg sikkerhetsselen. Da oppdaget jeg at radioen ikke skrudde seg på som den bruker å gjøre, da så jeg at også døren på passasjersiden var åpen. Tyven hadde rett og slett bare dratt ut alle kablene til radioen, snudd den opp ned, og det eneste han hadde stjålet var en USB-hub og en halvveis ødelagt minnepinne (derfor brukte jeg en USB-hub, var guitar hero-hubben min :().

Annet jeg hadde i bilen var masse powertools, penger i askebegeret, bankkort liggende under noe papirer på setet ++. Det eneste han fikk med var en 8gig usbplugg med Teletubbiesfilm, Wall-E og MP3!

 

Det var ingen skader på bilen, for gamle låser kan låses opp med omtrent hva som helst.

 

 

Jeg tror det som lokket tyven var at jeg har en 7" LCD-skjerm skrudd fast oppe på dashen, men den brukes kun til en pc jeg heldigvis hadde tatt ut i annledning oppussing innvendig.

 

Han hadde ikke en gang tatt seg bryet med å sette seg på den halvfulle 0.8liters colaboksen jeg hadde liggende i et sete.

 

Snakk om å ha det travelt og desperat!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...