Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frastjålet nøkkler og venter på at bilen skal bli tatt!

Anbefalte innlegg

Tja om han er hjemme er det vel ikke uvanlig å ha en jekk til der?

De fleste eg har diskutert temaet med(det skjer av en eller annen grunn ikke så ofte) så pleier de fleste å ha en "nødjekk" i bilen og en god jekk hjemme.

Ja, jo, den som er bare litt mekanisk anlagt har naturligvis gjerne en hydraulisk eller garasjejekk, og et pipenøkkelsett i garasjen i tillegg til bilens eget hjulskiftutstyr, men en "moderne" bileier med 10 tommeltotter som har sommer/vinterhjulene sine på dekkhotell og dermed aldri skifter hjul selv, derimot, det blir noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jajo, ser den. Nå er eg tross alt en moderne bileier med 11 tommeltotter selv og i mangel på dekkhotell i nærheten så bøter eg på med god jekk hjemme som plaster på såret :)

Men eg er jo litt spent på hvordan dette går. Dersom man ikke har mulighet til å flytte bilen eller å komme inn i den må noen som helst måte så ser eg bare to alternativer. Enten passe på bilen selv eller få den tauet bort til et overvåket område. Om vedkommende har nøkkel så kan eg ikke helt se hvor hinderet ligger i å stikke av med bilen. Vi snakker tross alt bare om ei potet i potta og en sykkel liggende fremfor bilen.

Lenke til kommentar
Kan jo sette stereoen på full guff å da :cool:

Da får han en liten overraskelse når han skal prøve å starte bilen.

Skal han bryte seg inn i bilen da? Begge nøklene var jo tatt ;)

Oi..så ikke det jeg :blush:

Men da blir det straks verre..Da ville jeg nok ha skrudd av det ene hjulet som nevnt her en plass, eller to.

Lenke til kommentar

Hadde du bodd i Ski, kunne du lånt bilen min :p

Stikk innom nabon og spør etter en jekk? Kanskje litt seint nå uansett.

Dette må jeg følge med på.. Jeg melder meg forøvrig også inn i blandt de som lurer på hvorfor de ikke tok bilen med en gang.

Kanskje fordi de oppdaget at han var hjemme? Er vel lettere å stjele en bil når eieren ikke er oppmerksom og ikke ringer etter politiet med en gang.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Dette må jeg følge med på.. Jeg melder meg forøvrig også inn i blandt de som lurer på hvorfor de ikke tok bilen med en gang.

Innlegg 7070!

Det kan ha noe med å gjøre at de er redde for å bli hengt opp i trafikken på dagtid. Mye enklere å ta en bil om natta når folk sover og man har veien for seg selv.

Lenke til kommentar

Om du i det hele tatt kjenner noen med en bil, så er det jo mulig å låne en jekk og et hjulkryss?

Trenger jo ikke nødvendigvis kanskje å taue bilen til verksted, omkoding av nøkler kan jo gjøres hvor som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...