Inge Rognmo Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Tja om han er hjemme er det vel ikke uvanlig å ha en jekk til der? De fleste eg har diskutert temaet med(det skjer av en eller annen grunn ikke så ofte) så pleier de fleste å ha en "nødjekk" i bilen og en god jekk hjemme. Ja, jo, den som er bare litt mekanisk anlagt har naturligvis gjerne en hydraulisk eller garasjejekk, og et pipenøkkelsett i garasjen i tillegg til bilens eget hjulskiftutstyr, men en "moderne" bileier med 10 tommeltotter som har sommer/vinterhjulene sine på dekkhotell og dermed aldri skifter hjul selv, derimot, det blir noe annet. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 *mine innlegg * Jeg syns at å løsne alle hjulmuttrene var en kanon ide jeg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jajo, ser den. Nå er eg tross alt en moderne bileier med 11 tommeltotter selv og i mangel på dekkhotell i nærheten så bøter eg på med god jekk hjemme som plaster på såret Men eg er jo litt spent på hvordan dette går. Dersom man ikke har mulighet til å flytte bilen eller å komme inn i den må noen som helst måte så ser eg bare to alternativer. Enten passe på bilen selv eller få den tauet bort til et overvåket område. Om vedkommende har nøkkel så kan eg ikke helt se hvor hinderet ligger i å stikke av med bilen. Vi snakker tross alt bare om ei potet i potta og en sykkel liggende fremfor bilen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Melder meg inn her eg, interessant tråd. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 lim fast tegnestifter på innsiden av bilhåndtaket, så når tyven tar i håndtaket, får han seg en overraskelse Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Lån en bil av venner eller bekjente, og sette den bak så det ikke er mulig å kjøre den ut (om det er mulig). Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Kjetting over diverse deler i ramma og igjennom felgene er sikkert en grei løsning. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Kan jo sette stereoen på full guff å da Da får han en liten overraskelse når han skal prøve å starte bilen. Skal han bryte seg inn i bilen da? Begge nøklene var jo tatt Oi..så ikke det jeg Men da blir det straks verre..Da ville jeg nok ha skrudd av det ene hjulet som nevnt her en plass, eller to. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hvor i landet er detta? Står gjerne balltrevakt Endret 5. mars 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Dette må jeg følge med på.. Jeg melder meg forøvrig også inn i blandt de som lurer på hvorfor de ikke tok bilen med en gang. Innlegg 7070! Endret 5. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hadde du bodd i Ski, kunne du lånt bilen min Stikk innom nabon og spør etter en jekk? Kanskje litt seint nå uansett. Dette må jeg følge med på.. Jeg melder meg forøvrig også inn i blandt de som lurer på hvorfor de ikke tok bilen med en gang. Kanskje fordi de oppdaget at han var hjemme? Er vel lettere å stjele en bil når eieren ikke er oppmerksom og ikke ringer etter politiet med en gang. Endret 5. mars 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, jeg stiller opp med det ene og det andre, om det er innen rimelig avstand.... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Dette må jeg følge med på.. Jeg melder meg forøvrig også inn i blandt de som lurer på hvorfor de ikke tok bilen med en gang. Innlegg 7070! Det kan ha noe med å gjøre at de er redde for å bli hengt opp i trafikken på dagtid. Mye enklere å ta en bil om natta når folk sover og man har veien for seg selv. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Mine inlegg. Om det er mulig, så ville jeg tatt med meg et par kamerater og satt meg i garasjen og venta. Er jo en liten mulighet for at du kan få tilbake bilnøklene da også. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Dersom dere går til aksjon etter at han har satt seg i en bil som ikke starter, er det pent lite han kan gjøre. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Nå er det over 12 timer siden nøklene ble stjålet. Enten er bilen stjålet eller så bør den være tauet til et verksted. Update? Og hvordan gikk det med syklene? Ble de stjålet? Endret 5. mars 2009 av nomore Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Roper etter update ja.. Det morsomme her hadde jo vært hvis noen hadde stjålet syklene, men hadde latt bilen stå til en annen gang Håper at alt ordner seg for deg, jævli kjipt om noen skulle knabbe bilen. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Om du i det hele tatt kjenner noen med en bil, så er det jo mulig å låne en jekk og et hjulkryss? Trenger jo ikke nødvendigvis kanskje å taue bilen til verksted, omkoding av nøkler kan jo gjøres hvor som helst. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Mine innlegg. Kjempe interessant. Det er jo lurt å ta av hjulen, parkere en bil bak den som blir stjålet. Sitte ved vinduet med en PSP på null lyd og vente til du hører noe. Løper ut og drar ut mannen; GTA style Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå