Gå til innhold

Spill PC til rundt 10-15.000 Kr

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lenge vurdert og oppgradere min gamle AMD Athlon 3700+(2.21Ghz),og ja resten er omtrent like gammelt som det.

Jeg har sett litt rundt og vurdert det beste forhold til ytelse og pris etc.

Og jeg tenker at det skal være en som har mulighet for og kjøpe et til grafik kort av den samme typen for SLI/Crossfire senere.

Her er hva jeg har satt sammen så langt.

Trykk Her

P.s: Er ikke helt sikker på om linken funker helt,men for sikkerhets skyld skal jeg si tingene her.

Hovedkort: Gigabyte GA-EX58-UD5

Ram: OSZ DDR3 PC312800 Platinum 6GB(3x2GB)

Harddisk: Samsung Spinpoint F1 750GB

Strømforsyning: Thermaltake Toughpower 750W

Skjermkort: XFX Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

(www.Komplett.no selger faktisk kortet))4.400 Kr

Tårn: Sharkoon rebel 9 Value Edition

Har snakket med en i utlandet som veit litt og dette tårnet virket billig og bra.

Men så er jeg litt usikker på om jeg faktisk har VALGT noe som fungerer,eller om jeg rett og slett kaster ca 14.000 kr i dass for og så lage et lite strømmbrudd i bygda.

++Har redigert litt

Endret av Jonus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med en pris på 4400kr for det xfx 4870x2 kortet ville jeg heller absolutt ha tatt et GTX 295

minnet ditt har en latency på 7 som er for høyt om du skal klokke og slikt... 5 er bedre så bytte av ram hadde jeg gjort

på psu er jeg mer fan av corsair 750w

kabinettet virker litt lite i lengden med tanke på størrelsen på gfx kortet...

er også mer fan av asus hk, men gigabyte er absolutt godkjent

Lenke til kommentar

GTX 295 koster jo nesten 500kr mere da O.o

Og klokke ram er noe jeg tviler veldig sterkt på at jeg skal gjøre,langt mindre trenge :p

Og hva psu'n angår,så skal jeg se hva forskjellen er når jeg er mere våken hehe.

Lenke til kommentar

Hei selv gikk jeg for AMD pga best buy. AM3 hk med DDR2 minne

ALt ble kjøpt hos netshop og jeg er meget fornøyd. Stor PSU pga fremtidig oppgradering og lavt støynivå. 8 GB ram pga 64 bit Vista. Stilren og stille kabinett. SSD er dyrt men deilig med lynkjapp loading.

Asus M4A79 Deluxe, Socket AM2+/AM3 AMD 790FX+SB750, DDR2, Firewire, GbLAN 1

OCZ EliteXStream strømforsyning 1000W 2 025,-

Club3D HD4870X2 2 GB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS750 MHz, 2xDVI,HDMI 3 995,-

Intel 80GB X25-M SSD 2,5" S-ATA II MLC High Performance 3 495,-

Antec Performance One P182 Gun Metal ATX miditower u/PSU 1 275,-

AMD Phenom II X4 940 3,0 Ghz Black Edt. Socket AM2+ 8MB cache 2 025,-

Adapter HD 2,5"-3,5" for å koble 2.5" disk på 3.5" kontroller 100,-

OCZ DDR2 4 GB Reaper Heat Pipe Conduit PC2-8500 2x2048MB 1066MHz. (5.5.5.18)

Prisen er oppdatert X2 1 150,-

Lenke til kommentar

GTX 295 kortet som var 100 kr billigere en 4870x2,var kun billigere fordi det føres av nettbutikker som ikke veit når de får det på lager igjen,når man passerer de på listen,så kommer kortet nærmere 5.000kr igjen.

Og hva er så forskjellen på Gigabyte sin versjon og XFX sin versjon av 295 kortet?

Bortsett fra prisen alså da.Fra hva jeg kunne se,så virket begge 295 kortene like bra.

Til Vesleengen som sa at 4870x2 kortet var litt for stort,det og velge 295 endrer ikke noe nesten på størrelsen på de da.

XFX Radeon 4870x2 sine mål var:

Dybde 26.7 cm

Høyde 11.2 cm

bredde 3.8 cm

XFX Geforce gtx295 sine mål var:

Dybde 26.7 cm

Høyde 11.1 cm

Bredde 3.8 cm

Dybde forskjellen på Sharkoon 9 Value Edition og ex: Antec 900 er bare ca 1-2cm,det kan umulig gjøre "make or break" mellom kortene O.o eller?

Med tanke på at prisen på de to så og si bare er nesten 200-300 kr fra hverandre,så svaier jeg fortsatt mot XFX Radeon 4870x2 jeg.

Eller er jeg langt ute på vidda med plastpose på hodet nå?

Lenke til kommentar

Hei du ha XFX ? Jeg har selv hatt både ATI/Nvida , Gainward, XFX, Sapphire, Club3, PowerColour og HiS kort. Ikke store forskjellen på dem. HiS var bedre pga mindre støy ellers er det samme stort sett samme ulla.

Du får PowerColour og Club3D X2 for ca 4k. Har selv Club3 4870X2 nå som er ok selv om vifta støyere en del under spilling.

X2 vs 295 Anandtech

Endret av kasol
Lenke til kommentar

295 har faktisk en ren ekstrem ytelse, og dette kommer fra en som lener litt mot ATI vanligvis. (men et 285, eller 280 tror jeg vil holde lenge om du ikke spiller på ekstreme oppløsninger, pluss blir ikke så dyrt om du skal ha et til)

CPU og hovedkort vil jeg si er ganske gode valg, selv om min viten om i7 ikke er så stor siden pengene ikke har strekt seg så langt enda.

Minne kan du altids bare velge noe billig, 1333mhz eller 1600 mhz fra OCZ er gode valg vil jeg si.

du må også tenke på om du faktisk trenger 6gb minne, om du ikke skal ha 64bit operativsystem kan jeg hvertfall fint si at du virkelig ikke trenger det, siden 32bit OS ikke støtter mer enn litt i overkant av 3gb.

Strømforsyning, vell jeg synes corsair har kommet med Veldig gode strømforsyninger, men er vell delte meninger her i verden, og hvor mye watt.. vell jo mer jo bedre.(1000watt er nok kanskje og anbefale, tilfelle eventuelle oppgraderinger eller høy overklokking)

Kabinett; til et sånt system vil jeg egentlig anbefale et max/big tower, men et godt midi tower skulle være tilstrekkelig, og om skjermkortet ikke passer. vell.. dremel er et fint verktøy: )

Ellers om du skal bestille fra feks; komplett.no kan du altids kikke litt på PC Bygger menyen dems, da bygger de pc'n for deg om jeg husker rett også.(men om du liker og fikle med datadeler og lignende ville jeg heller ha bygget selv om jeg hadde vært deg)

Lykke til med innkjøp av ny data, altid hyggelig og se folk som tør og legge litt penger i det.

Lenke til kommentar

Hva skjermkort angår,så er jeg litt enig der,man sparer jo også penger på de.

hmm,ang ramen,jo jeg er enig der asså,har vært litt skeptisk med over 4gb med ram,siden man da må ty til Vista,og jeg liker IKKE vista noe særlig bra,det ligger likt på lista sammen med kusma og brokk tror jeg.

Men,jeg likte nesten 70% av tingene der på de pc byggerene komplett.no har,men er ikke helt fornøyd.

Og ja,jeg har planer om og velge Corsair i stedet :p har bare ikke orka og skifte det på lista enda :) hehe.

Ang tower,Det er svært svært få Big tower jeg faktisk LIKER,og som har fått den omtalen som midi tower har.fleste ser ut til og være bra som medium,men med en gang de blir maxi så går luftstrøm kvaliteten nedover :(

Og jeg har ikke no imot og pludre med data deler,nei :) det er slik man lærer av.Bydge denne selv også :) og den har funket bra i over 3 år nå.

Lenke til kommentar

Høres bra ut, Angående tower er det bare og velge og vrake, Lian Li er og anbefale, koster litt men har utrolig kvalitetsfølelse og er gode og bygge i. er du ute etter et kabinett med lys, eller liker du stilrene kabinetter feks?

er utrolig mye og velge imellom, noen ser overalt på nettsteder etter et de liker, andre (som meg) tar det første, billigste og beste så lenge det er i aliminium: D

Lenke til kommentar

hmm,sett litt rundt igjen,og funnet et billigere alternativ.

se på denne. Trykk Her

GTx 280

Asus kort

PSU : velger kansje mest antagerlig 1000w istedet for 750w ,sån at når jeg kjøper meg et nytt gtx280 :)

Ram:

Corsair Dominator DHX+DDR3 1600 Mhz 3Gb fant det ikke på hardware,linken finnes her.

trykk her

Med noe sånt så er muligheten for et ektra skjermkort tilstedet også.

Siden den blir billgere,så kan man jo sprøyte på Trykk Her

Eller funker ikke noe sånt i det hele tatt?

P.s:så nettop prisen på 1000w..FY F..vill HELST holde meg til 750w jeg asså.

Endret av Jonus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...