Thomas1992 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hei, jeg har litt problemer med en harddisk, jeg har to harddisker, den ene med OS. Den andre stappa full av spill, filmer osv.. Nå som jeg fikk virus på den med OS'et på troor jeg da, så formaterte jeg den, så tok jeg ut den harddisken som va stappa full av spill, å nå skal jeg plugge den med spillene osv inn igjen, men det skjer ikke noe når jeg plugger den i? Hva kan være feil? Den har vært kjørt på Windows XP professional hele tida.. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Finner du disken i diskbehandlingen eller ikke? Hvis ikke så må du kontrollere kabler og slik, og at den er tilkoplet en kontroller som som viser ikke spørsmål tegn i device manager. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Finner du disken i diskbehandlingen eller ikke? Hvis ikke så må du kontrollere kabler og slik, og at den er tilkoplet en kontroller som som viser ikke spørsmål tegn i device manager. Finner ikke disken i diskbehandling nei, å alle kablene er koblet rett etter mitt syn.. Den med windows på er SATA, og den med alle filmene og greiene på er IDE.. kan det ha noe med det å gjøre? Endret 5. mars 2009 av Thomas1992 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Det kan være at noe er forandret? Dvs, bruker du cable selected eller jumbers på den ide. Var den ide aleine på kabel før eller var sammen med annet. Da må jumpere forandres. Bios burde detektere denne disken. Men kontrollere at du har ikke koplet datakabelen slik at noe pinner er kokos. Og når denne blir detektert fra starten, vil du kanskje må forandre bootdiskpriority i biosen. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Det kan være at noe er forandret? Dvs, bruker du cable selected eller jumbers på den ide. Var den ide aleine på kabel før eller var sammen med annet. Da må jumpere forandres. Bios burde detektere denne disken. Men kontrollere at du har ikke koplet datakabelen slik at noe pinner er kokos. Og når denne blir detektert fra starten, vil du kanskje må forandre bootdiskpriority i biosen. Hmm, sitter å gamer wow nå så gidder ikke slå av pc'n og alt det der, men blir kanskje så jeg tar en titt eller noe på det imorgen, takk på forhånd da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå