12345 Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Jeg har et gammelt hovedkort fra gigabyte kalt ga686bx (slot1 P2 333mhz@400mhz) jeg ville så gjerne prøve å få ****skapet til å kjøre på 450, men da blei den bare ustabil og ville ikke inn i windows, Jeg kunne ikke stille volten i bios så jeg tenkte at jeg kunne prøve å oppdatere den for å se om det hjalp. Jeg gikk inn på hjemesiden til gigabyte og etter å leita en laaaaang tid fant jeg biosfilene og lastet ned disse og la de inn på en diskett. Jeg restarta maskinen og gikk inn i dos og startet programmet, men da jeg hold på og legge inn bios fikk jeg en feilmelding som sa "PLEASE DOWNLOAD THE 4MEGABYTE FILE", jeg tenkte hva **** er det for noe tull og restarta maskinen uten å tenke noe særlig og da var jo selvfølgelig skjærmen svart og ingenting skjedde!!! Så spørsmålet mitt er HVA I SVARTE #%/&="%%"@£ gjør jeg nå? ny bios eller nytt og bedre hovedkort med t-fugel på 1200? Lenke til kommentar
ACIDxL Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 KJØP NYTT :smile: du har nok dessverre ødelakt den hehehe...... Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Ta en titt på denne: http://www.amptron.com/documents/recover.pdf (trenger Acrobat Reader) Der står det hvordan man gjenoppretter bioser. Lenke til kommentar
12345 Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 jeg har prøvd å gjenopprette bios uten at det var noe stor suksess, diskettstasjonen lager bare noen rare lyder når jeg starter opp!!! han vil ikke lese disketten som jeg har lagd! Lenke til kommentar
Wernicke Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Den hot-swapping metoden fungerer faktisk veldig bra. Har brukt den ved flere tilfeller. En kompis av meg fikk dåg engang ødelagt brikken fysisk. Da er det vel egentlig ikke.no håp, men han la et par TP kabler mellom BIOS'ene så kunne han bruke begge maskinene:) Lenke til kommentar
petersv Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 17:52, 12345 skrev:Jeg har et gammelt hovedkort fra gigabyte kalt ga686bx (slot1 P2 333mhz@400mhz) jeg ville så gjerne prøve å få ****skapet til å kjøre på 450, men da blei den bare ustabil og ville ikke inn i windows, Jeg kunne ikke stille volten i bios så jeg tenkte at jeg kunne prøve å oppdatere den for å se om det hjalp. Jeg gikk inn på hjemesiden til gigabyte og etter å leita en laaaaang tid fant jeg biosfilene og lastet ned disse og la de inn på en diskett.Jeg restarta maskinen og gikk inn i dos og startet programmet, men da jeg hold på og legge inn bios fikk jeg en feilmelding som sa "PLEASE DOWNLOAD THE 4MEGABYTE FILE", jeg tenkte hva **** er det for noe tull og restarta maskinen uten å tenke noe særlig og da var jo selvfølgelig skjærmen svart og ingenting skjedde!!! Så spørsmålet mitt er HVA I SVARTE #%/&="%%"@£ gjør jeg nå? ny bios eller nytt og bedre hovedkort med t-fugel på 1200? Ta ut bios brikken, finn en data forhandler som kan flashe den for deg. Hvis ikke du finner det prøv Universiteter/forskningsparker ol. de kan ofte dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå