Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høyrestyrte biler. Ulemper / Fordeler?

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett på en del japanske sportsbiler. De av størst interesse har som oftest rattet på høyre side. De er også ferdig registrert på norske skilter. Så... noen som har erfaring med å kjøre en høyrestyrt bil? Hva er ulempene utenom å få den registrert(kjøper kun bil på norske skilter) og at det er uvant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulempene er at det for oss i Norge er naturlig å kjøre på andre siden av bilen og at veinettet er lagt opp til biler med venstrestyring. Tenk f.eks. på hvor mye styr det er å betale i bommen. Fordelene er at du åpner mulighetene for å kjøpe svært mange morsomme biler fra Japan, Australia og Storbritannia.

;)

Lenke til kommentar
Ulempene er at det for oss i Norge er naturlig å kjøre på andre siden av bilen og at veinettet er lagt opp til biler med venstrestyring. Tenk f.eks. på hvor mye styr det er å betale i bommen. Fordelene er at du åpner mulighetene for å kjøpe svært mange morsomme biler fra Japan, Australia og Storbritannia.

;)

Det med hvilke side av veien vi kjører på her ser jeg på som en vanesak. Går nok ikke så lang tid før man er vandt til det :) Bompenger er heller ikke en ulempe her jeg bor. Eneste jeg kan tenke på er parkeringshus, men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar

Ja, du må veie ulempene opp mot fordelene. Om du ikke finner ulempene som så store (at du kun mener det greier seg om en vanesak os.v.), er det ikke noe problem. Selv kunne jeg godt ha kjørt en høyrestyrt bil om det var en jeg virkelig hadde lyst på.

:)

Lenke til kommentar

Jeg flirer hver gang en av de lokale sportsbilene skal inn i parkeringshuset. Stakkaren må karre seg ut av en ellers trang bil, gå rundt, trykke på knappen, ta med seg kortet, inn i bilen igjen fort som f, og såå.. deeeeeen heftige lyden idet han spinner oppover.. :love:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
I tillegg til det som allerede er nevnt, så er forbikjøringer et sant helvete. Blir fort skummelt når du må halvveis ut i veibanen for å se om det kommer noen.

Får kikke på innsiden da.. :green:

Må vel rygge igjennom drive inn på mc donalds.. =P

HAHAHAHA, jeg ser det for meg! :lol:

Lenke til kommentar
I tillegg til det som allerede er nevnt, så er forbikjøringer et sant helvete. Blir fort skummelt når du må halvveis ut i veibanen for å se om det kommer noen.

Bare til å legge seg litt lenger bak bilen og ikke helt oppi baken?

Lenke til kommentar

Prøv først, så kan du komme tilbake og se om du fortsatt tror det. :)

Det funker på strekker hvor du har to mil, men ettersom du må ligge ganske langt bak for å ha full oversikt over det andre feltet blir det vanskelig å gjøre en trygg forbikjøring på strekker som ikke er veldig lange.

Lenke til kommentar
Prøv først, så kan du komme tilbake og se om du fortsatt tror det. :)

Det funker på strekker hvor du har to mil, men ettersom du må ligge ganske langt bak for å ha full oversikt over det andre feltet blir det vanskelig å gjøre en trygg forbikjøring på strekker som ikke er veldig lange.

Ja mulig det, ikke vet jeg :) Men ser ikke så mangen ulemper nå at det skal hindre et evt kjøp. Prøver meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...