kerti Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har fått noen tips i noen andre tråder når det gjelder spesifike ting, men vil gjerne høre mer fra fler som har vært i USA:) Vi skal fly til N.Y, og kjøre derfra til Key West.. Vet det er langt, og vi har ikke tenkt til å bruke mange dagene på dette, da vi vil fortest mulig ned til K.W (og har hørt at det ikke er så veldig mye spennende nedover) så det blir noen dager med myye kjøring, men alikevel, hvis det er noen steder på vei nedover vi bare MÅ oppleve, så fortell (vi tenkte å innom Savannah en tur ihvertfall, har hørt mye fint om den byen) Så flyr vi til Vegas, og har 10 dager på veskysten, hvor vi skal prøve å få med oss San Fran og L.A Har booket oss inn to netter på MGM i Vegas. Noen som har vært der, og har noen erfaringer? Noe annet vi bør få med oss i nærheten av San Fran/ L.A? Vi tenkte å ta en overnatting ved Lake Tahoe ihvertfall Mange som sikkert syns dette blir mye å oppleve på 3 uker, og mye kjøring, men vi skal tross alt på roadtrip Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
i93 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Er mye å oppleve nedover mot Key West! Er 16 år gammel, å har vert i USA rundt 6 ganger (Er ikke sikker ) Har en onkel som bor i Flordia, nær Orlando, som gifta seg med en amerikansk kvinne når i sommer. Dere kan f.eks dra på aligatorsafari i Everglades som er kjempemoro! Guiden kjører helt nær svære aligatorer og hiver uti et par kyllinger for å få litt action. Utrolig spennende! http://www.evsafaripark.com/ Bush gardens er også verdt å sjekke ut! http://www.bushgardens.com/worldsofdiscovery/index.html Universal Studios og Island of Adventure er helt supert visst du er interessert i film. Du finner utrolig mange forskjellige typer fornøyelsesparker i Orlando området som er vedt å sjekke ut. Den plassen jeg har best minner fra er uten tvil NASA Kennedy Space Center på Cape Canaveral. Der kan du går rundt å se på romraketter i fullskala, gå inn i en "pensjonert" romferge (Discovery), prøve en ekte romdrakt og mye mye mer. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Enig med macbook. Har vært både i Florida og på Østkysten, og det han foreslår er fin-fine ting. Hvis dere har lyst på enda mer kjøring () vil jeg anbefale en liten svipptur nord for San Fran. Er en sinnsykt flott vei ute med havet! Highway 1 eller 101 (husker ikke navnet). Særlig fint er det å kjøre sørover langs denne ruten. Slynger seg helt ute ved havet! Klimaet er helt annerledes her oppe enn sør for SF. Og rett nord for Golden Gate ligger et Redwoodreservat (John Muir woods tror jeg det het) Vel verdt et besøk. De trærne er SVÆRE! Lenke til kommentar
kerti Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Takk for flotte tips, fikk litt mer idèer nå Har allerede tenkt på everglades, det ser utrolig fet ut! Flere tips mottas med takk Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ta med deg myggstift til Everlades... sist jeg var der fikk jeg rundt 50 myggbitt på 1 time. var der i August da Lenke til kommentar
kerti Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Ta med deg myggstift til Everlades... sist jeg var der fikk jeg rundt 50 myggbitt på 1 time. var der i August da Oj..Vi skal dit i slutten av juni, så er ikke sikkert det er så veldig annerledes sånn sett.. kan nok være et godt tips ja.. Lenke til kommentar
Ismann Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jupp. - Lei dere en leiebil , en fet eller liten cabriolet og cruise med taket opp nedover veien ut mot Key West. Litt som å kjøre atlanterhavsveien med bruer fra øy til øy borsett fra at det 20 ganger varmere og litt annet klima å se på. Så uansett kjønn er du nødt til å komme dere ut på en skikkelig havfiske tur. Koster rundt 8-900 for en hel dag. Jeg og samboeren var på det på key west for ikke lenge siden. Det finnes utrolig mange selskaper og de fleste er seriøse da det kreves lisens. Men er utrolig morsomt, nervepirrende og spennende. Selv samboeren som ikke er fiskeinteressert i det hele tatt ble revet med. Eneste du må gjøre er å sitte i stolen, hold stang og sveive inn. Resten gjør gutta på båten. Prøvde også "chartertur"-fisking med 30 stk på en båt. Anbefales IKKE! Hvis du da ikke vil sole deg. Skal se om jeg finner igjen noen av bildene jeg tok fra Key West. Skriver ikke så mye om du reiser med kjæreste. Men vi bodde på Gardens hotell på Key West. Utrolig koselig og romantisk sted å bo. Gammelt sigarettfabrikk som er gjort om til hotell, med diverse basseng osv rundt omkring på området. Du bor i gamle sørstathus. Lenke til kommentar
kerti Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Jupp. - Lei dere en leiebil , en fet eller liten cabriolet og cruise med taket opp nedover veien ut mot Key West. Litt som å kjøre atlanterhavsveien med bruer fra øy til øy borsett fra at det 20 ganger varmere og litt annet klima å se på. Så uansett kjønn er du nødt til å komme dere ut på en skikkelig havfiske tur. Koster rundt 8-900 for en hel dag. Jeg og samboeren var på det på key west for ikke lenge siden. Det finnes utrolig mange selskaper og de fleste er seriøse da det kreves lisens. Men er utrolig morsomt, nervepirrende og spennende. Selv samboeren som ikke er fiskeinteressert i det hele tatt ble revet med. Eneste du må gjøre er å sitte i stolen, hold stang og sveive inn. Resten gjør gutta på båten. Prøvde også "chartertur"-fisking med 30 stk på en båt. Anbefales IKKE! Hvis du da ikke vil sole deg. Skal se om jeg finner igjen noen av bildene jeg tok fra Key West. Skriver ikke så mye om du reiser med kjæreste. Men vi bodde på Gardens hotell på Key West. Utrolig koselig og romantisk sted å bo. Gammelt sigarettfabrikk som er gjort om til hotell, med diverse basseng osv rundt omkring på området. Du bor i gamle sørstathus. Takk for tips;) Hørtes veldig gøy ut med havfisketur Skal forsåvidt reise med kjæresten, men det er 3 andre som skal være med også, så blir ikke sånn typisk kjæresteferie vi har faktisk booket hotelli Key west, Marriott Beachside tror jeg det het.. Var noe av det billigste vi fant, og så veldig fint ut:) Var dere med på noe snorkletur eller svømte med delfiner eller noe? Flere oss som har lyst til det, snorkling er jo bare helt fantastisk Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Var med på snorkletur i korallrevet utenfor Key West. Det er virkelig verdt et besøk. Det er et av de beste minnene jeg sitter igjen med etter den turen. Det er flere selskaper som arrangerer slike turer og man får grundig gjennomgang av hvordan dykket skal utføres etc. MYE sikkerhets gjennomgang før en får lov til å sette føttene ned i vannet. Vi tok to slike turer fordi den første gangen var såpass bra. Den første gangen var med et firma som heter Sebago som var veldig bra, og den andre gangen var md Fury Marines som skuffet noe i forhold til Sebago. Lenke til kommentar
kerti Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Var med på snorkletur i korallrevet utenfor Key West. Det er virkelig verdt et besøk. Det er et av de beste minnene jeg sitter igjen med etter den turen. Det er flere selskaper som arrangerer slike turer og man får grundig gjennomgang av hvordan dykket skal utføres etc. MYE sikkerhets gjennomgang før en får lov til å sette føttene ned i vannet. Vi tok to slike turer fordi den første gangen var såpass bra. Den første gangen var med et firma som heter Sebago som var veldig bra, og den andre gangen var md Fury Marines som skuffet noe i forhold til Sebago. Har bare snorklet i Egypt, men det var bare helt rått, så gleder meg veldig til å snorkle i Key West også asså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå