Gå til innhold

Helt nytt høytalersett, hvordan bør de spilles inn?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for et par timer siden Creative Gigaworks T3, et lite og nett høytalersett som virker perfekt til mitt bruk. Jeg har nå satt det opp og det er klart til bruk, eneste jeg lurer på er hvordan det bør spilles inn? Er det en type "innspillingsfil" man bør bruke eller lignende, og hvor lenge bør man la slikt gå?

Chris :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bruker bare å sette opp en variert spilleliste med forskjellig musikksjangre og lydeffekter over 24 timer jeg...

begynner på ca 20% lydnivå, øker til 40 etter 10 timer, og så 60% etter 10 timer til... siste timen er det 80% og så et par basstestere på ca 60%

slik jeg har gjort det på alle høyttalere headsett jeg har hatt de siste 5 åra

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte høyttalere for en stund siden, riktig nok i en litt annen klasse, så lot jeg de bare spille middels høyt mens jeg hørte på de fleste musikksjangre jeg pleier å høre på. I den perioden kan det hende at man er litt misfornøyd med lyden, men du behøved ikke å skru på så mange ting i equializer eller den slags, etter at du har hørt på høyttalere litt "småhøyt" i en periode vil du merke at de spiller litt annerledes og bedre. Jeg merket en slik overgang etter ca. 1 uke og da hadde høyttalerne mer eller mindre spilt seg inn og etter noen diverse justeringer i qualizer så ble jeg fornøyd med lyden, så man trenger egentlig ikke å gjøre noe spesielt, bare høre på musikk litt høyt (kanskje øke litt i starten, ikke dra det veldig høyt med en gang).

Lykke til :)

PS: ble lange setninger det :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...