HansiBanzi Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Mulig det, men jeg syns det er tilstrekkelig til en håndholdt, der spilleperiodene ofte er kortere. Men jeg skal være enig i at det gjerne er litt lite, og et minus (for min del det eneste) med Phoenix Wright, da det ikke er så interessant når man har spilt gjennom en gang. Og forresten - har du vurdert Advance Wars? Turbasert strategi på sitt beste Det har i tillegg veldig stor gjenspillingsverdi. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Spilleperiodene er nok kortere, men for min del er det bare positivt. Med kortere spilleperioder går det mye lengre tid før jeg går lei, så jo lengre, jo bedre. Har bestilt Lunar Knights, men takk for tips. Jeg trenger nok lange spill senere også. Skal jo hjem til Norge etterhvert. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Håper du liker det. Flaut å få deg til å kjøpe det hvis du ikke hadde likt det. God tur. Lenke til kommentar
klavierdreams Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Har alltid likt Pokemon, jeg. Er jo Pearl og Diamond, og snart Platinum, til DS. Er spesielt gøy og spennende hvis man gidder å gå i dybden på spillet (Breeding, IVs og EVs etc). Kan sitte i flere timer i strekk å kose meg med det, og jeg er 16 år Jeg spiller pokémon fremdeles, og jeg er snart 22 år. xD Men spiller det ikke like ofte som før, da. X) Og ja, D/P er ganske bra, og jeg skal forhåndsbestille Platinum. Spillene blir enda kulere med Action Replay. Jeg bruker det bare til å få åpnet eventene til å fange Darkrai, Shaymin, Arceus og Manaphy, samt og skaffe meg mange master ball, masse penger så jeg kan pumpe opp pokemonene mine. Bruker det aldri til online for å jukse. Så lavt synker jeg ikke, selv om jeg har AR og har muligheten til det. Final Fantasy vil jeg anbefale. Min personlige mening er at det er beste RPG-spill som finnes. Skaff deg både FF III og IV (hvis du liker FF). Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg har aldri likt konseptet i pokemon og syntes de fokuserer alt for mye på å få folk til å kjøpe ting i stedet for å lage noe med kvalitet, men det er bare min mening. Som jeg sa i den første posten har jeg spilt stort sett hele den vanlige FF-serien, inkludert Mystic Quest og FFX-I (online-greia). Har selvsagt også sett begge filmene. Det eneste problemet er at jeg begynner å gå lei vanlige JRPG'er. FF: Crystal Chronicles virket som et litt annerledes FF, men Lunar Knights er noe helt annet. Greit det er en direkte fortsettelse eller restart av Boktai-serien, men den har jeg aldri engang hørt om. Har hørt navnet nå og da, men det er alt. Lenke til kommentar
Gnurpen Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Synes du skal kjøpe FF-tactics advance 2 og Professor laytons curious village. Masse heftige puzzles på professor laytons som krever tenking, så når du er helt stuck på det spillet kan du spille litt FF mens du tenker Lenke til kommentar
To9Rene Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Mario and Luigi: Partners in time er ganske bra. Bra RPG med bra kampsystem. Nesten samme som FF sitt bare at f.eks vis du trykker a før du akkurat før du treffer fienden så skader angrepet en tredel mer. Altså litt turnbased blanda med real time. Mange puzzles, nok med equipment og genial humor. Ellers kan jeg anbefale Dawn of Sorrow Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Dawn of Sorrow er veldig bra. Jeg har ikke spilt igjennom hele, men absolutt fornøyd så langt. Suikoden Tierkreis er et langt spill, men riktignok et JRPG. Absolutt verdt en titt selv om du er lei sjangren. Det er mange som har gått glipp av denne serien, som nesten bare består av klasse-spill (bortsett fra tactics og andre spinoffs). Har bare spilt det i rundt 10 timer. Regner med at det varer rundt 40-50 (de andre gjorde det). GTA:CW er nok ikke så langt (folk snakker om 5-10 timer main quest), men det lille jeg har spilt virker veldig bra. Det er en blanding mellom GTA 1-2 og 3+. Likte du ikke 1-2, så liker du nok ikke dette heller. Professor Layton om du liker hjernetrim. The World Ends With You. Om du ikke har dette spillet, så skaff det med en gang. Det er et slags RPG, men kampsystemet er veldig unikt, og fantastisk bra laget. Har spilt det i 60+ timer, mesteparten etter at jeg var ferdig med historien (ja, det er så mye å gjøre etterpå). Chrono Trigger er veldig bra, men om du har spilt originalen de siste årene, så er det ikke verdt det. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 The World Ends With You. Om du ikke har dette spillet, så skaff det med en gang. Det er et slags RPG, men kampsystemet er veldig unikt, og fantastisk bra laget. Har spilt det i 60+ timer, mesteparten etter at jeg var ferdig med historien (ja, det er så mye å gjøre etterpå). Skulle akkurat til å nevne dette spillet. Har ikke spilt det selv enda, men det er lett å fastslå ut i fra videoer alene at kampsystemet er drastisk annerledes enn i ditt tradisjonelle JRPG. Spillet skal visstnok være helt unikt, og det tror jeg på. Bestilte det nettopp selv fra playasia. Ellers må jeg si meg sjokkert over hvor gnien du er, Crow Jeg mener, du synes det er dyrt med DS-spill, som pleier å ligge på rundt 350 kroner i Norge, og i tillegg sier du at det ikke er nok med et spill som varer 15 timer? 350 kroner for 15 timer vil jeg si er MYE for pengene. I hvertfall hvis du tenker på hva du får på hjemmekonsollene. For å spare enda noen småkroner bør du importere fra utlandet. Da havner spilla fort på 200-230 kroner. Det er jo småpenger omtrent. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Takk for tips. Jeg endte opp med Lunar Knights og Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates, og begge virker lovende. Men de andre er meget interessante, og jeg trenger nok spill senere også. Jeg synes 350 spenn for et enkelt spill er i dyreste laget, ja. Grunnen til hvorfor jeg trenger et fordi jeg vil ha et spill som varer lenge, og jeg kommer nok stort sett kun til å spille det på flyet. I stedet for å bruke pengene på spill vil jeg heller bruke de til å ta dama med på en romantisk restaurant, kjøpe blomster til henne, behandle henne som en gudinne og alt det der. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 GTA Chinatown Wars ser hvertfall rimelig heftig ut. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Det er helt klart på listen. Mulig jeg kjøper det der borte og koser meg på flyet hjem. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Holder et DS batteri i 8 timer? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg mener det... Nå er det riktignok lenge siden sist jeg spilte flere timer i strekk på DS, så det er mulig jeg tar feil. På DSLite kan man jo stille ned lysstyrken og slik få batteriet til å vare mye lenger. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) FInal Fantasy IV er vell et spill som er litt lengde på. Koster bare £17.99 på play.com og Endret 23. mars 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Statuen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Slenger meg på her med noen forslag Først og fremst The World ends with you, helt fantastisk JRPG som varer i godt 20 timer. Helt fantastisk altså. Phoenix wright er også en glimrende serie der hvert spill varer opp mot 15-20 timer. Sitter for øyeblikket med GTA chinatown wars og wow... her får en mye for pengene, story moden er litt småkort men det er så mye annet å gjøre i slike sandkasse spill. Chrono trigger er ilag med Final Fantasy IV to helt glimrende RPGer til DSen, liker alikevell bedre the world ends with you. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Er ferdig med GTA: Chinatown Wars nå og må si at det virkelig er overraskende langt! Tonnevis av oppdrag å gjøre, i tillegg til en masse ekstra stasj rundt omkring i byen. Men historien er skuffende dårlige. Forvent en omtale i nærmere fremtid. (spillverket) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå