vikingkylling Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg skal til USA om fem uker, og kort sagt går hele dagen bare for å komme seg dit. Flyturen fra Oslo til New York alene tar ca åtte og en halv time, så det sier seg selv jeg trenger noe å gjøre. Jeg tar med en og annen bok for å ha noe å lese, men den trofaste DSen må jo selvsagt bli med. Problemet er at jeg ikke har noen spill til den lengre. Jeg solgte alt jeg hadde på gamestop og planla å investere i et nytt, men endte opp med to til PC i stedet. Angrer litt nå, men samme faen. Jeg er litt kresen, så jeg trenger noe som fenger og som jeg kan holde på med ganske lenge. For å gi dere tips hva jeg ser etter kan jeg si litt om spillene jeg liker. * Final Fantasy: Er det i den "vanlige" serien har jeg spilt det. Unntaket er de to første til Nintendo, men har spilt alt fra den japanske nr tre og oppoover. Har også spilt FF: Mystic Quest en listen stund. * Dragon Quest: Elsket nr åtte på PS2, men nr fire på DS var bare brukbart. Spillet i seg selv er svært bra, men jeg begynner å bli lei JRPG. * Castlevania: Elsket Symphony of the Night på xbox360, og gikk gjennom Portrait of Ruin på DS. Spilte Order of Ecclesia ganske lenge, men det hadde for irriterende fiender. Har vurdert Dawn of Sorrow, men er litt i tvil. * Zelda: Elsket nr 3 på SNES, men Twilight Princess ble for ensformig og kjedelig. Er skeptisk til Phantom Hourglass av mange grunner, blant annet fordi det (så vidt jeg vet) kun styres med touchscreen. Det gjorde Sonic Chronicles også, noe som ødela hele spillet for min del. * Blue Dragon: Likte det på xbox360, men begynner som sagt å bli lei JRPGer. Er litt skeptisk til Blue Dragon Plus, men si gjerne ifra om du tror jeg vil like det. Hvordan er for øvrig Final Fantasy Crystal Chronicles? Takk for tips. Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Phantom Hourglass hemmes i alle fall overhodet ikke av stylus-styringen. Du trenger kanskje en 4-5 minutter på å vende deg ordentlig til det, men etter det kommer du aldri til å føle behov for vanlig, standard kontroll igjen. Det blir heller ikke kjedelig og ensformig slik du mener Twilight Princess ble, og varer ut flytiden med god margin. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Takker, det er ført opp på listen min. Men jeg kunne trengt en del andre tips først før jeg bestemmer meg. Spill til DS er som regel dyre, så jeg vil de skal vare en stund. Er litt kjipt å gå lei etter en time eller to. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Jeg vil anbefale Lunar Knights! Hvis du veit hva Boktai er, så er dette helt likt, men med andre folk og historier. Langt og bra spill. Jeg ser at du liker litt RPG`er. Dette er et spill hvor du kan gjøre deg sterkere på forskjellige steder og det er en del våpen/oppgraderinger! Endret 4. mars 2009 av Disorder Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Phoenix Wright spillene er jo helt geniale! Varer kanskje ikke kjempelenge, men jeg brukte vel ca 15 timer på første gjennomspilling av enern. Man har jo Pokèmon om du har et forhold til det fra før av (hvis ikke blir det nok kjedelig veldig fort) Et annet jeg har kost meg kraftig med i det siste er Fire Emblem. Puzzle-spill er jo heller ikke å forakte til flyreiser, og her har DS mange. Picross, meteos og tetris kan nevnes. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Phantom Hourglass hemmes i alle fall overhodet ikke av stylus-styringen. Du trenger kanskje en 4-5 minutter på å vende deg ordentlig til det, men etter det kommer du aldri til å føle behov for vanlig, standard kontroll igjen. Det blir heller ikke kjedelig og ensformig slik du mener Twilight Princess ble, og varer ut flytiden med god margin. +1.. fantastisk spill Lenke til kommentar
Slapp Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Har alltid likt Pokemon, jeg. Er jo Pearl og Diamond, og snart Platinum, til DS. Er spesielt gøy og spennende hvis man gidder å gå i dybden på spillet (Breeding, IVs og EVs etc). Kan sitte i flere timer i strekk å kose meg med det, og jeg er 16 år Endret 5. mars 2009 av Slapp Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Zelda er fantastisk spill. var skeptisk selv til styringa, men fikk det for noen dager siden. Herlig. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 chrono trigger skal jo være bra. men du har kanskje spilt orginalen? Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Phoenix Wright spillene er jo helt geniale! Varer kanskje ikke kjempelenge, men jeg brukte vel ca 15 timer på første gjennomspilling av enern. Man har jo Pokèmon om du har et forhold til det fra før av (hvis ikke blir det nok kjedelig veldig fort) Et annet jeg har kost meg kraftig med i det siste er Fire Emblem. Puzzle-spill er jo heller ikke å forakte til flyreiser, og her har DS mange. Picross, meteos og tetris kan nevnes. Picross er utrolig avhenighetsdannende, spilte det senest i går kveld før jeg gikk å la meg. Vips så var klokka en time over legge tid =) Ellers ville jeg vurdert Chrono Trigger, som vist nok skal være en av de aller beste spillene til DS'en(i følge gamerankings.com). Ellers så vant "Professor Layton and the Curious Village" mange priser om fjorårets beste spill til bærbare. I tillegg vil jeg nevne Puzzle Quest: Challenge of the Warlords og nylig lanserte Puzzle Quest: Galactrix (kan se review på GameTrailers) Har du "chipp" til DS'en kan du jo også spille gamle pek og klikk klasikkere fra Lucas Arts som Day of the Tentical. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Phoenix Wright spillene er jo helt geniale! Varer kanskje ikke kjempelenge, men jeg brukte vel ca 15 timer på første gjennomspilling av enern. Man har jo Pokèmon om du har et forhold til det fra før av (hvis ikke blir det nok kjedelig veldig fort) Et annet jeg har kost meg kraftig med i det siste er Fire Emblem. Puzzle-spill er jo heller ikke å forakte til flyreiser, og her har DS mange. Picross, meteos og tetris kan nevnes. Picross er utrolig avhenighetsdannende, spilte det senest i går kveld før jeg gikk å la meg. Vips så var klokka en time over legge tid =) Ellers ville jeg vurdert Chrono Trigger, som vist nok skal være en av de aller beste spillene til DS'en(i følge gamerankings.com). Har du "chipp" til DS'en kan du jo også spille gamle pek og klikk klasikkere fra Lucas Arts som Day of the Tentical. Vet, picross får tiden til å fly! Chrono Trigger er jo ikke akkurat å anbefale, siden trådstarter er lei av JRPG. Og denne "chippen" du nevner er jo ulovlig, hvertfall til slik bruk... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg tror Chrono Trigger er annerledes nok fra vanilla-jrpg til at du kan komme til å like det veldig godt. Det er enklere enn FF, men mer komplekst enn Zelda. Jeg kjøpte Scrabble til DS her om dagen, det er helt suverent hvis du liker spillet. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Har aldri hørt om Lunar Knights eller Boktai, men det så ganske interessant ut. Phoenix Wright? Har bare så vidt hørt om det, så fortell gjerne mer. Jeg har definitivt et forhold til Pokemon, men kommer ikke akkurat til å kjøpe et spill fra den gjengen. Eller noe annet. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) I Phoenix Wright er du forsvarsadvokat og må gjøre det du kan for å få klientene dine frikjent. Spillet har to deler - etterforskning og rettssak. Etterforskningsdelen kan minne om pek-og-klikk spill som f.eks monkey island, mens rettssakdelen går ut på å finne motsigelser i vitneutsagn osv... Spillet kan kanskje minne mer om en bok enn et spill, men uansett et av de bedre spillene til DS. Du bør sjekke noen anmeldelser av det Koster ikke allverdens heller om det er noe som tas med i betraktningen. Og hvorfor ikke pokemon? Det er jo knall Endret 5. mars 2009 av HansiBanzi Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Har aldri hørt om Lunar Knights eller Boktai, men det så ganske interessant ut. Phoenix Wright? Har bare så vidt hørt om det, så fortell gjerne mer. Jeg har definitivt et forhold til Pokemon, men kommer ikke akkurat til å kjøpe et spill fra den gjengen. Eller noe annet. Lunar Knights er absolutt et av de litt bedre spillene til DS. Det er Hideo Kojima (Metal Gear Solid) som har lagd det, så det er jo et godt tegn. Endret 5. mars 2009 av Disorder Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Phoenix Wright høres litt interessant ut, men hvor langt er det? Har Hideo Kojima laget Lunar Knights? Hm... litt skeptisk da. Jeg vil ha spill, ikke film... Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ånei, det er ikke noe lignende til MGS. Men jeg tenker musikk, design m.m. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Det er ført opp på listen sammen med Zelda og Phoenix Wright. Jeg tar gjerne imot flere tips. Er det noe spill alá Castlevania som er verdt å få med seg? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Dawn of sorrow som du var inne på Det er meget bra om du liker den type spill. Som jeg nevnte tidligere så brukte jeg omtrent 15 timer første gang gjennom Phoenix Wright tror jeg.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Vurderer selvsagt Dawn of Sorrow, men vil gjerne vite om det er andre spill av samme type å finne. 15 timer er ikke så mye for et spill... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå