Gå til innhold

Total War: Hvordan blir expansion pack'en?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Boer krigen er alt for moderne, da er det bedre å ta et WW2 spill å moddet det til boerkrigene,

Selv håper jeg på de første 70 åra av 1900tallet

Jeg skrev Borgerkrigen - ACW.

HAHA, jeg leste LITT vel feil der gitt, ja da er jeg enig med deg

Lenke til kommentar

Nja, taktikken var overanske lik, de skjønte ikke helt av de gammle taktikkene ikke funka med rifler og slikt så de bare brukte de gammle taktikkene, da de hadde funka så bra under 20 år tidligere under amerikansk-mexicanske krigen, revolveren hadde liten effekt under slag, da bare officerer hadde dem(selv om vanlige menige kjøpte dem også) men hadde liten effekt på slag, ja det redda kanskje noen liv for med som hadde dem, men slikt vinner ikke slag.

Ja det fantes våpen med magasin, men igjen ingen av disse vant de store slagene, og var nesten altid bare brukt av kavaleri og selv der var de skjeldene. våpen som faktisk hadde en liten effekt, men igjen nesten bare for kavaleri var breach loader, våpen du ladet ved å dra en spak for å så stappe en patron inn i våpenet, de var lettere og lage og fantes i lang større utbredelse enn magasin våpen.

Dette ga kavaleri en LITEN fordel mot vanlig infanteri med riflede musketter, men når man tenker på at det MAX var 2500 kavalerist i en hær med 90 000+ soldater viser det seg at slike våpen ikke vant større slag eller kriger.

Det var den så kalte riflede musketten som var våpenet i krigen og det var dette våpenet som hadde noe effekt, overflatisk ser det ut som en musket fra 1750, eneste man ser på utsiden er at den har tensats i stede for flint lås, men det er det riflede løpet of minie kula som var det nye, så i stede for et våpen som var effektiv på mex 100 meter for en GOD skytter, kunne nå en god skytter treffe en hest på 400 meter.

Den andre større forandringen var riflede og lettere kanoner, så nå var nesten alle glattløpede kanoner 12pdr(mot slutten) da man kunne ha så store kanoner som veide mindre enn mindre kanoner gjorde før, man fikk også kanoner med riflede løp, men ingen av disse nye kaonene hadde den samme ekstreme effekten som den riflede musketten.

Så jeg tror det er fullt mulig lage en Xp pakke eller mod, men folk som klager på at alle folka ser like ut i Empire har enda mer å klage på i en ACW mod, 99% av soldatene vil ha enten grå eller blå uniformer og de ser nesten helt like ut.

Det som kanskje blir et problem er om man får lov til å kjøpe kavaleri med magasin våpen, så er de ikke dyre nok, så vil folk bare ha masse kavaleri med magasin våpen og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...