Gå til innhold

Ønske om forum for kommentarer til nettaviser


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge irritert meg over kommentarfeltene til dagbladet.no. I nærmest alle sakene ender diskusjoner med hets, krenkelser eller andre former for direkte personangrep. Dette er ikke noe jeg opplever selv, men det er nesten kvalmende å lese hva folk skriver. Følgelig har jeg sluttet å benytte meg av dagbladets kommentarfelt, etter at redaskjonen selv har forsikret meg direkte via epost ved flere anledninger om at de skal få bukt med problemet. Like fullt fortsetter dette, uten vesentlige endringer fra administrasjonen sin side. I tillegg er det jo ikke alle artikler som har åpent for leserkommentarer hos dagbladet.

 

Jeg vet ikke om dette er gjennomgående for de fleste nettpublikasjoner. F.eks. vgnett har jeg hørt er det største diskusjonsforumet i landet, men jeg har ikke vært innom der. Det jeg ønsker er en egen forumkategori hos diskusjon.no, eksempelvis et subforum under "Samfunn", som er dedikert til diskusjoner rundt alle slags tredjepartspublikasjoner. Dette går sikkert an å diskutere i andre forumkategorier hos diskusjon.no, men det ville nok passet best inn i en egen kategori. Det burde vel ihvertfall være mulig å få til et testprosjekt på dette?

 

Flere som er med meg i denne saken? Er det evt. noen rettslige barriærer som hindrer diskusjon.no i å ha en dedikert kategori til dette?

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt her: Link, kommer det nå en ny underkategori i Politikk og Samfunn kalt Oppslagstavlen hvor det blir fritt fram for å diskutere blant annet tabloidoppslag. (Så lenge de er samfunnsorienterte, selvsagt, ikke sport eller annet.) Den blir dog ikke dedikert til nettavisdebatter.

 

Håper det vil være noe ala det du tenkte på.

 

Edit: Om behovet blir stort nok så vil vi selvsagt vurdere en egen kategori for dette.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Som nevnt her: Link, kommer det nå en ny underkategori i Politikk og Samfunn kalt Oppslagstavlen hvor det blir fritt fram for å diskutere blant annet tabloidoppslag. (Så lenge de er samfunnsorienterte, selvsagt, ikke sport eller annet.) Den blir dog ikke dedikert til nettavisdebatter.

 

Håper det vil være noe ala det du tenkte på.

 

Edit: Om behovet blir stort nok så vil vi selvsagt vurdere en egen kategori for dette.

 

Geir :)

Jeg tror det er minst like bra som mitt forslag ja.

Har egentlig ventet ganske lenge på dette, men jeg kom aldri på å foreslå det :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...