reichspöbel Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Gangster Ordet gangster er et amerikansk slanguttrykk som er dannet av det engelske gang, som betyr «gjeng» eller «bande». Gangster betyr altså «gjengmedlem» eller «banditt». Begrepet er kjent fra 1896, men ble særlig utbredt under forbudstida på 1920- og 1930-tallet i USA da smuglerbandene fikk stadig større makt over den organiserte kriminaliteten. Ordet har en litt videre betydning i dag og kan brukes om etablerte vanekriminelle i et storbymijø selv om de ikke tilhører en gjeng. Gangster viser da både til beskjeftigelsen og livsstilen som følger med et kriminelt bymiljø.Amerikanske rapartister som synger om vold, sex, dop og gateliv i storbyen kalles ofte gangstere og sjangeren gangster-rap. Begrepet gangster rap ble først gang brukt i 1989 og året etter i formen gangsta rap. Jepp. Afrikansk - check. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Akkurat hva er det du føler du mister pga denne innflytelsen? Det er ingen som tvinger deg til å gå med annerledes klær, spise kebab eller lese koranen. Plager det deg at ikke alle har samme interessene som deg? Nei. Det er flott at svæært få går kledd som meg. Men jeg syntes det er forjævig at gangster & muslim kulturene har fått så høy prioritet i Norge de siste årene. Høy prioritet, av hvem? Det er ingen som blir tvunget til å være gangster eller "Pakkis." Spør du meg så er du livredd for et eller annet, du klarer bare ikke helt sette fingeren på hva, hvor det kommer fra eller akkurat hva det er det gjør. Du har bare funnet et fellesbegrep for frykten din som du kaller muslimer/afrikanere. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Høy prioritet, av hvem? Det er ingen som blir tvunget til å være gangster eller "Pakkis." Spør du meg så er du livredd for et eller annet, du klarer bare ikke helt sette fingeren på hva, hvor det kommer fra eller akkurat hva det er det gjør. Du har bare funnet et fellesbegrep for frykten din som du kaller muslimer/afrikanere. Det er nå heller det at jeg ikke er så flink til å forklare hva jeg mener. Lett er det heller ikke å diskutere innvandring og utenlandsk kultur med en som kaller seg for "Mirzá_Rezá_Kirmán". Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Lett er det heller ikke å diskutere innvandring og utenlandsk kultur med en som kaller seg for "Mirzá_Rezá_Kirmán". hvorfor ikke? vedkommende stiller de samme spørsmålene som jeg og andre gjør. Edit: Jeg heter forresten Magnus. Endret 21. mars 2009 av Alinoe Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 hvorfor ikke? vedkommende stiller de samme spørsmålene som jeg og andre gjør. Det kan diskuteres. hvorfor ikke? vedkommende stiller de samme spørsmålene som jeg og andre gjør. Det kan diskuteres. Haha xD Den ble litt dum Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hvis det er så innmari vanskelig å svare på det vedkommende spør om får du heller si at du ikke har noen gode svar. Så kan du fokusere på å svare på alle de andre tingene du ikke har svart på ennå. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hvis det er så innmari vanskelig å svare på det vedkommende spør om får du heller si at du ikke har noen gode svar. Så kan du fokusere på å svare på alle de andre tingene du ikke har svart på ennå. Har jo alt sagt det. Begynner å bli litt skeptisk til denne diskusjonen, duh.. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Fordi du ikke kan backe opp påstandene du har kommet med? Jeg er enig i at jeg blir litt skeptisk til den slags diskusjon, ja... Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Du sier det er for jævlig at muslimer har blitt prioritert så mye. Da spør jeg, hvem prioriterer? Hva prioriteres? Og hva blir prioritert bort, som følge? *Hva har mitt brukernavn med noe som helst å gjøre?* Endret 21. mars 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Sukk.. Vi kommer visst ingen vei.. Endret 21. mars 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Vi kommer ikke til å komme noen vei før du svarer for deg og begrunner påstandene dine, nei. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Selvfølgelig kommer man ingen vei når du nekter å svare på spørsmålene. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det blir litt kjedelig å forklare om, og om igjen... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det er å så fall kjedelig å vri seg unna om og om og om igjen, for du har ikke forklart eller svart på de vesentlige spørsmålene. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) "Hva er galt med dagens samfunn?" Hva som er galt med det norske samfunnet i dag er at regjeringen fortsetter å slippe inn hauger med innvandrere, som vi må betale for, og enda mer for å låse inn immigrerte kriminelle, fordi myndighetene ikke gidder å sjekke om de har kriminell bakgrunn. Og vi godtar det! De kommer til Norge og forventer at vi skal tilrettelegge oss deres kultur og syn på hvordan ting skal være. Det er sykt at vi nordmenn skal slite fordi regjeringen bryr seg mer om rettighetene til folk som ikke er statsborgere her! Endret 21. mars 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) At vi benytter oss av muligheten til å lage våpen som det her, er grunn nok til å si at dagens samfunn er kjørt i grøfta. Endret 22. mars 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det er sykt at vi nordmenn skal slite fordi regjeringen bryr seg mer om rettighetenetil folk som ikke er statsborgere her! Henta RETT fra American History X. Men de var kanskje ikke rasister i den filmen heller. Bare "innvandringsskeptiske" Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Henta RETT fra American History X. Men de var kanskje ikke rasister i den filmen heller. Bare "innvandringsskeptiske" Yes sir. Fint at du graver litt ekstra Som sagt så har jeg problemer med å sette finger'n på hva jeg tenker. Endret 22. mars 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kanskje du da burde unngå å uttale deg så bastant? Vær heller litt ydmyk, still noen spørsmål og finn ut hva som ligger bak, i stedet for å skyte fra hofta. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kanskje du da burde unngå å uttale deg så bastant? Vær heller litt ydmyk, still noen spørsmål og finn ut hva som ligger bak, i stedet for å skyte fra hofta. Skyte fra hofta? LoL Har prøvd å trekke meg ut fra denne tråden tidligere, men fått lite støtte i det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå