Gå til innhold

Hva er galt med dagens samfunn!?

Anbefalte innlegg

http://no.wikipedia.org/wiki/Gangster

Ordet gangster er et amerikansk slanguttrykk som er dannet av det engelske gang, som betyr «gjeng» eller «bande». Gangster betyr altså «gjengmedlem» eller «banditt». Begrepet er kjent fra 1896, men ble særlig utbredt under forbudstida på 1920- og 1930-tallet i USA da smuglerbandene fikk stadig større makt over den organiserte kriminaliteten. Ordet har en litt videre betydning i dag og kan brukes om etablerte vanekriminelle i et storbymijø selv om de ikke tilhører en gjeng. Gangster viser da både til beskjeftigelsen og livsstilen som følger med et kriminelt bymiljø.

Amerikanske rapartister som synger om vold, sex, dop og gateliv i storbyen kalles ofte gangstere og sjangeren gangster-rap. Begrepet gangster rap ble først gang brukt i 1989 og året etter i formen gangsta rap.

Jepp. Afrikansk - check.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat hva er det du føler du mister pga denne innflytelsen? Det er ingen som tvinger deg til å gå med annerledes klær, spise kebab eller lese koranen. Plager det deg at ikke alle har samme interessene som deg?

Nei. Det er flott at svæært få går kledd som meg.

Men jeg syntes det er forjævig at gangster & muslim kulturene har fått så høy

prioritet i Norge de siste årene.

Høy prioritet, av hvem? Det er ingen som blir tvunget til å være gangster eller "Pakkis."

Spør du meg så er du livredd for et eller annet, du klarer bare ikke helt sette fingeren på hva, hvor det kommer fra eller akkurat hva det er det gjør. Du har bare funnet et fellesbegrep for frykten din som du kaller muslimer/afrikanere.

Lenke til kommentar
Høy prioritet, av hvem? Det er ingen som blir tvunget til å være gangster eller "Pakkis."

Spør du meg så er du livredd for et eller annet, du klarer bare ikke helt sette fingeren på hva, hvor det kommer fra eller akkurat hva det er det gjør. Du har bare funnet et fellesbegrep for frykten din som du kaller muslimer/afrikanere.

Det er nå heller det at jeg ikke er så flink til å forklare hva jeg mener.

Lett er det heller ikke å diskutere innvandring og utenlandsk kultur med

en som kaller seg for "Mirzá_Rezá_Kirmán".

Lenke til kommentar
Lett er det heller ikke å diskutere innvandring og utenlandsk kultur med

en som kaller seg for "Mirzá_Rezá_Kirmán".

hvorfor ikke? vedkommende stiller de samme spørsmålene som jeg og andre gjør.

Edit: Jeg heter forresten Magnus.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar

Det kan diskuteres.

Det kan diskuteres.

Haha xD Den ble litt dum :lol:

Lenke til kommentar
Hvis det er så innmari vanskelig å svare på det vedkommende spør om får du heller si at du ikke har noen gode svar. Så kan du fokusere på å svare på alle de andre tingene du ikke har svart på ennå.

Har jo alt sagt det. :lol:

Begynner å bli litt skeptisk til denne diskusjonen, duh.. :p

Lenke til kommentar

"Hva er galt med dagens samfunn?"

Hva som er galt med det norske samfunnet i dag er at regjeringen

fortsetter å slippe inn hauger med innvandrere, som vi må betale for,

og enda mer for å låse inn immigrerte kriminelle, fordi myndighetene

ikke gidder å sjekke om de har kriminell bakgrunn. Og vi godtar det!

De kommer til Norge og forventer at vi skal tilrettelegge oss deres kultur og syn

på hvordan ting skal være.

Det er sykt at vi nordmenn skal slite fordi regjeringen bryr seg mer om rettighetene

til folk som ikke er statsborgere her!

Endret av TheIdanator
Lenke til kommentar
Det er sykt at vi nordmenn skal slite fordi regjeringen bryr seg mer om rettighetene

til folk som ikke er statsborgere her!

Henta RETT fra American History X.

Men de var kanskje ikke rasister i den filmen heller. Bare "innvandringsskeptiske"

Lenke til kommentar
Henta RETT fra American History X.

Men de var kanskje ikke rasister i den filmen heller. Bare "innvandringsskeptiske"

Yes sir. Fint at du graver litt ekstra ;)

Som sagt så har jeg problemer med å sette finger'n på hva jeg tenker.

Endret av TheIdanator
Lenke til kommentar
Kanskje du da burde unngå å uttale deg så bastant? Vær heller litt ydmyk, still noen spørsmål og finn ut hva som ligger bak, i stedet for å skyte fra hofta.

Skyte fra hofta? LoL

Har prøvd å trekke meg ut fra denne tråden tidligere, men fått lite støtte i det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...