Gå til innhold

Hva er galt med dagens samfunn!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prinsipiell norsk kultur? :) Nei takk, deler av min kultur er norsk, men kulturen er hva individet gjør den til. Å prinsipielt beholde sin egen nasjonalistiske (ja, nasjonalistiske) kultur VIL bli vanskelig i tida framover, med innvandring eller ei.

Jeg synes kebab er godt jeg, men vil helst spise de fine, dyre typene, for noen av de billige inneholder mye dårlig. Jeg gidder ikke spise kjøttkaker i brunsaus hver dag. :)

Lenke til kommentar
Og løsningen er?

Begynner å bli litt trøtt av å gjenta meg selv her du, men men.. :p

Vi burde fokusere mer på å fremme den Norske kulturen i Norge, og endelig

få lukket porten som står åpen for utallige innvandrere.

Men hva er norsk kultur? Hva vil du fokusere på? Hva skal ut, og hva skal inn?

Lenke til kommentar
I så fall er det vel nesten ingen i norge som har en norsk kultur.

Det er det jeg prøver å få frem.

Norge i dag er alt for meget preget av utenlandske kulturer.

Morsomt at du sier dette med Sör-statenes flagg som avatar.

Kultur er noe som alltid forandrer seg, bunaden kommer bl.a for England. Den var ikke norsk når den kom hit, men overklassen importerte den.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Men den u-norske kulturen er jo i hovedsak den amerikanske og britiske. Er det så mange amerikanske innvandrere?

Tenker nå heller på dem som drar med seg kebab mat, kebab språk, "gangsterstil" osv..

Mao. er det helt greit at Norge er full av utenlandsk kultur, så lenge dette ikke inkluderer kultur fra ikke-vestlige land Asia, Afrika, Latin-Amerika, Oseania utenom Australia og/eller New Zealand, og Europa utenom EU/EØS?

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Mao. er det helt greit at Norge er full av utenlandsk kultur, så lenge dette ikke inkluderer kultur fra ikke-vestlige land Asia, Afrika, Latin-Amerika, Oseania utenom Australia og/eller New Zealand, og Europa utenom EU/EØS?

Huh?

Lenke til kommentar

Bortsett fra at man må leve med å se en del brune mennesker på gata i Oslo så er det vel så godt som INGEN innflytelse fra afrika og midt-østen i norge. Jeg har ikke sett en film fra afrika eller midtøsten på mange år, ikke hørt en sang derfra, ikke gått med klær derfra, ikke sett kunst derfra, aldri sett et teaterstykke derfra (ikke engang reklame for ett. Det er ikke filmer fra midtøsten på kino, det er ikke opera fra afrika som settes opp, ingen afrikanske band på norsk MTV, ingen popmusikk fra iran på norsk radio. Faktisk, dersom du ikke går inn i kebabsjapper så kan du vel så godt som unngå all kulturell innflytelse fra afrika og midtøsten. Så da kommer man tilbake til mitt første poeng.

Lenke til kommentar
Akkurat hva er det du føler du mister pga denne innflytelsen? Det er ingen som tvinger deg til å gå med annerledes klær, spise kebab eller lese koranen. Plager det deg at ikke alle har samme interessene som deg?

Nei. Det er flott at svæært få går kledd som meg.

Men jeg syntes det er forjævig at gangster & muslim kulturene har fått så høy

prioritet i Norge de siste årene.

Lenke til kommentar
"gangster" kultur har du nevnt en million ganger i denne tråden nå, uten å definere det. Er det i all hovedsak amerikansk kultur du tenker på? Det tror jeg. Ellers, se min forrige post.

Gangster kulturen stammer fra Afrika, men har spredd seg til USA, og videre

til andre land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...