Gå til innhold

Hva er galt med dagens samfunn!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare si at jeg syns barn nå er ekstremt frekke. Jeg er ikke så veldig gammel selv, men husker når jeg var mindre var alle litt "redde" for de som var eldre. Mens nå bare jeg går forbi barneskolen driver barna å slenger dritt og oppfører seg som sikkelig dritt unger hele gjengen.

Når de er hjemme sitter alle og ser på Disney channel hele tiden og blir proppet full av hannah montana og alt mulig disney piss.

Håper dette er spesielt for der jeg bor

Lenke til kommentar
Må bare si at jeg syns barn nå er ekstremt frekke. Jeg er ikke så veldig gammel selv, men husker når jeg var mindre var alle litt "redde" for de som var eldre. Mens nå bare jeg går forbi barneskolen driver barna å slenger dritt og oppfører seg som sikkelig dritt unger hele gjengen.

Når de er hjemme sitter alle og ser på Disney channel hele tiden og blir proppet full av hannah montana og alt mulig disney piss.

Nopert. Skjer her og. Disney Channel er det verste som har skjedd norsk massemedia de siste ti årene. Unger generelt blir i dag stappa fulle av impulser fra PC-spill, reklamer, TV-programmer, internett og film.

Vi ødelegger våre egne barn. Kommersialiseringen av barndommen er imo det som er det verste med dagens samfunn.

Endret av Partlow
Lenke til kommentar

Opplever det på akkurat samme måte, og min 10 år gamle bror er en frekk liten drittunge, til tross for at jeg er dobbelt så gammel som han og kan banke han med en arm.

Og han ser på disney-channel 24/7 og om jeg går og tar kontrollen og slår over blir han sur og kaller meg frekk, etter å ha sett på TV sammenhengende hele dagen. :ph34r:

Jeg får si som de 100 år gamle oldingene som bare klager; Når jeg var ung, da var alt så mye mye bedre...

Lenke til kommentar
Kanskje du kan forklare oss hvordan "ekte" nordmenn oppførerer seg, hvilken musikk "ekte" nordmenn hører på, og hvordan "ekte" nordmenn kler seg? Kanskje du har lyst til å definere norsk kultur?

Vi hører på Norsk musikk ;)

Vi kler oss i de klærne vi liker, og ikke fordi noen har dratt med seg dritten.

Norsk kultur er en kultur uten kebab, pakkis-musikk, islam, hijab,

negre, pakkiser, osv.. ;)

Merkelig, ingen av klærne jeg eier er laget i Norge, så godt som ingenting av musikken jeg hører på er norsk, og det er ikke altfor ofte jeg spiser "god gammeldags norsk mat".

Samme gjelder nok for deg også.

Utrolig hvor snevert man kan se på saker.

Lenke til kommentar
Merkelig, ingen av klærne jeg eier er laget i Norge, så godt som ingenting av musikken jeg hører på er norsk, og det er ikke altfor ofte jeg spiser "god gammeldags norsk mat".

Samme gjelder nok for deg også.

Utrolig hvor snevert man kan se på saker.

Sant det :D

Men jeg er i alt for godt humør i dag til å diskutere noe som helst :p

Solen skinner, skolen gikk fort & bra, dagen har vært fin, så jeg stikker ut og

nyter resten av den. Håper dere alle også gjør det :D:new_woot:

Prekast :w00t:

Lenke til kommentar
Vi får håpe det ikke kommer en neger og ødelegger dagen din da. Not.

Pzz.. neida. Gikk fint den.

Var på Yatzy premiere og greier :p

Så gøy at vi snakker om meg da :D:lol:

Det er ikke deg som er interessant, men din oppfattning over hva som er norsk. Jeg har enda til gode å se en definisjon av noe som ligner på norsk kultur. Jeg hadde en oppfordning til deg, men du har enda ikke kommet med noe særlig konstruktivt her. Hvis du klarer å forklare hva norsk mat, norsk musikk, norsk levemåte og så vidre er, så kan jeg kanskje klare å ta deg seriøst når du snakker om at alt ikke-norsk er så fryktelig.

Edit:

Poenget mitt er at når du stiller deg som en forsvarer av "norsk kultur" (som jeg har oppfattet at du gjør), så må du kunne vite hva det er du forsvarer. Hvis du ikke vet hva du forsvarer, så er det du angriper kun basert på fordommer, altså irrasjonell tankegang.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Har en lillebror på snart 12 som ser stort sett på disney channel og har notert meg at bortsett fra de gamle klassikerene så er det nesten bare dritt på den kanalen.

Også har vi alle de nye norske "skriiiike" stemmene som er i allt av programmer for tiden. Hvor er alle de koselige stemmene som var i programmer og filmer da jeg var liten? Har dem krepert hele gjengen? :(

Lenke til kommentar
Det er ikke deg som er interessant, men din oppfattning over hva som er norsk. Jeg har enda til gode å se en definisjon av noe som ligner på norsk kultur. Jeg hadde en oppfordning til deg, men du har enda ikke kommet med noe særlig konstruktivt her. Hvis du klarer å forklare hva norsk mat, norsk musikk, norsk levemåte og så vidre er, så kan jeg kanskje klare å ta deg seriøst når du snakker om at alt ikke-norsk er så fryktelig.

Edit:

Poenget mitt er at når du stiller deg som en forsvarer av "norsk kultur" (som jeg har oppfattet at du gjør), så må du kunne vite hva det er du forsvarer. Hvis du ikke vet hva du forsvarer, så er det du angriper kun basert på fordommer, altså irrasjonell tankegang.

Det er jeg godt klar over.

Min definisjon av den Norske kulturen er en kultur som ikke er over 50%

preget av utenlandsk kultur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...