Gå til innhold

Kommentar: Linux: Et potensielt spillmarked?

Anbefalte innlegg

Støtter noen Windows-utgave alle spilltitler? Nei, absolutt ikke. Det er en god del spill som ikke fungerer på 64bits Vista f.eks. I tillegg er det enkelte PCer der bestemte spill ikke fungerer pga. uheldig sammentreff i maskinvarekonfigurasjonen, altså ikke driverfeil. Poenget er at alt fungerer ikke så perfekt som i teorien.

Merkelig at jeg ikke har merket noe da, kjører 64bits og ingen spill har nektet å kjøre.

Hadde det ikke vært for Intel Atom, kunne MS droppet 32bits utgaven av Win7.

Et eksempel er "Battlefront 2" (LucasArts) nektet å kjøre på en maskin. Det eneste som var "feil" var at maskinen kjørte 64bits Windows Vista. Det er ikke et helt nytt spill, men selges i butikkene.

Dette var et eksempel fra en av mine support-klienter. Listen er lang av spill og tilfeller, f.eks. Empire Earth II og AoE3, heldigvis er det relativt få som støter på slikt ofte, men det skjer. I tillegg er ofte "barnespill" og lignende vesentlig verre (ala. "josefine" og "flåklypa").

efikkan:

Hvem har sagt at Linux er vanskelig å installere?

Ingen nå, men det var ikke poenget, du misforstår. Det virker som du søker etter et system som kjører alt tilnærmet perfekt, men det finnes selvsagt ikke. Og poenget mitt er, hva er i veien for at folk kan kjøre f.eks. Ubuntu i tillegg til Windows og så bruke det andre når det første ikke fungerer til ønsket oppgave? Altså Ubuntu trenger ikke være perfekt til alle oppgaver for at det skal gi fordeler med å bruke det (for vanlige folk), når installasjonen er så enkel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjell:

Følger du med på tråder så svarer jeg på folk som allerede har startet den diskusjonen. Så du får nok peke fingeren andre steder gitt.

du svarer på måter som gjør at noen blir defensive, og så eskelerer det til en ny windows vs linux diskusjon.

for de fleste har ikke fremgansmetoden for instalasjon av os eller instalering av programmer en døyt og si, for det er ikke så ofte folk faktisk gjør dette. det som har mye å si er tilgjenglighet av programmer, verktøy og brukeropplevelse. og det hadde ikke gjort noe om spill hadde blitt mere tilgjenglig i linux.

Lenke til kommentar

Andre kommer med utsagn som er direkte feilaktige, latterligjørende og windowsfiendtlige. Da må man tåle at noen tar til motmæle og i det minste klare å se at det ikke er den som forsøker å rette opp i disse utsagnene som er ute etter en slik vs diskusjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ingen nå, men det var ikke poenget, du misforstår. Det virker som du søker etter et system som kjører alt tilnærmet perfekt, men det finnes selvsagt ikke. Og poenget mitt er, hva er i veien for at folk kan kjøre f.eks. Ubuntu i tillegg til Windows og så bruke det andre når det første ikke fungerer til ønsket oppgave? Altså Ubuntu trenger ikke være perfekt til alle oppgaver for at det skal gi fordeler med å bruke det (for vanlige folk), når installasjonen er så enkel.
Mulig jeg missforstå hva du mente med "så enkelt at tanta mi kan" ja.

Men helt enig at man bør kjøre begge OS om man har interesse for begge. Det jeg dog alltid opplever er at dualboot fører til at et OS nesten aldri blir kjørt. Derfor skal jeg gå mer mot VMer når det gjelder Linux siden jeg desverre ennå er for glad i spill på PC plattformen.

Jeg skulle virkelig ønske at DX ikke var en hemmende faktor, da hadde det ikke vært tvil om hva jeg hadde kjørt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...