Snytefant Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Har nå bestillt et Sapphire 4870 1GB. Men det jeg kom til å tenke på var strømforsyningen. Jeg har en Corsair VX450W Øvrig specs: Intel E8400 3xSATA disker (2x500 og 1x250 GB) 2GB crucial ballistix DDR2 ram. 1 DVD brenner. Har prøvd denne: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Den sier da wattage er 345W. Vil min strømforsyning holde, eller må jeg ha ny? Endret 4. mars 2009 av Snytefant Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 http://ati.amd.com/products/radeonhd4800/requirements.html 450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode) Det ser ut til at det skulle holde Med et nødskrik Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Ser i linken din at det står, "500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)", under delen der det er 4870. Vil det bety at jeg må ha en kraftigere? Hadde jeg visst litt mer om pcer når jeg bygde pcen min så skulle jeg kjøpt en kraftigere PSU fra starten av. Og hva kan skje hvis PSUen viser seg å ikke være sterk nok og jeg fortsatt pøver å starte pcen? Endret 4. mars 2009 av Snytefant Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Steike, leste på feil kort ! Beklager. Det betyr nok at du må ha ny. Dersom du prøver å starte med den PSU'en, så vil det enten ikke skje noen ting, eller så vil du ende opp med et meget ustabilt system. Jeg gjetter det siste, da kortet ikke vil dra max strøm før du peiser på med litt kraft-software. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Kan det skade kortet på noen måte? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En bra strømforsyning på 450W burde holde til det oppsettet, og du har en slik. Kjør på! Om det ikke fungerer, noe jeg tviler på, så vet du hva du må gjøre. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Yes, kortet er på vei i posten. Kan si jeg gleder meg til å få litt ytelse Forhold til hva jeg har nå. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Tror også det skal gå helt fint Det skader ikke kortet på noen måte nei. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Ok, det er da bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå